menu

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Harry Styles - Sign of the Times: 7,5
Klubbheads - Hiphopping: 4

Harry Styles leverde een dijk van een schaamteloze ballade, verdomd goed in z'n genre.

8.5

Klubbheads is ongelooflijk fout, maar ik kan niet ontkennen dat dit destijds meermaals vollenbak heeft gestaan in de wagen.

6.5

Morgen ééntje van of met Olivia Newton-John?

Harry 6,5
Klub 5,5

Geile clip hoor, alleen jammer van die sneue en suffe botsautootjes. Dan geeft die van Benny Benassi veel meer tevredenheid.

Wat? Gaat het om de muziek?
Sinds wanneer?

3,5

Ast
4

Klubbheads scoort precies een 4 en staat op plek 1027.

Gisteren is Olivia Newton-John op 73 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van borstkanker. We luisteren als eerbetoon vandaag naar haar signature song.

1079. Olivia Newton-John - Hopelessly Devoted to You

[1978, #aw13, #hp1]

Sowieso al een zwak voor de hele Grease-soundtrack, die deze week toevallig enkele keren opgestaan heeft, maar nu komt die song wel binnen zeg. Wat een herkenbare stem heeft ze toch. En wat een sterke positieve vrouw. Oh Sandy ...

9

Mijn minst favoriete ONJ-Greaseliedje, maar nog altijd een...

6,5

6,8

Xanadu of Physical had heel hoog gescoord

Ik ben blij dat ik meer ken dan alleen haar signature-song, anders had ik nu met een opgeluchte grijns op haar aanstaande graf gepist. [nou nou...]
Maar dat doe ik dus zeker niet. Fantastische zangeres en een van die zeldzame vrouwen die zelfs op haar 70e er nog verbazingwekkend aantrekkelijk uitzag (twee jaar ouder dan mijn moeder, don't think of it Doccie!). Weliswaar grotendeels niet (helemaal) mijn genre, maar ze had een dijk van een stem en her en der (zeer) aardige songs/covers, zowel in haar beginperiode als, door Grease, na de metamorfose in een 'sexy sporty spice'. Ze had hier na 1981 best meer successen mogen boeken, zoals dit nummer.
Geen sentimentele bonusrouwpunten vanwege het overlijden: een draak blijft een draak.

4

7.5

Als beginnende tiener zwaar verliefd geweest op Olivia NJ en haar dood doet me zéker wat, maar deze meligheid is niet aan mij besteed, en emo-scores evenmin: 3.5

cosmic kid (moderator)
Een draak van een liedje blijft een draak van een liedje: 4

Wat mijn bovenbuurman zegt, al ben ik iets milder.

5,0

Olvia: 8
Klubb: 1

Ast
7,5

De 553e plek voor Olivia Newton-John met een gemiddelde van 6,48.

Deze Brabantse band is onlosmakelijk verbonden met de band Normaal. Toen de jongens uit Geertruidenberg kansen kregen bij platenmaatschappijen besloot Normaal ze als hun voorprogramma in te boeken. Dat gebeurde 120x en bleek voor beide partijen vruchten af te werpen.

Deze cover was hun eerste van vier noteringen in de Top 40.

1080. Bertus Staigerpaip - Rits

[1987, #aw4, #hp24]

3

Gast
geplaatst: vandaag om 16:51 uur

geplaatst: vandaag om 16:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.