Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
1
geplaatst: 10 september 2022, 10:25 uur
Niet aan mij besteed. Valt me sowieso op dat veel native speakers tegenwoordig amper te verstaan zijn, vooral in dit genre. Waarom allemaal zo'n gek stemmetje opzetten in de singer-songwriter-hoek waarbij ook nog eens klanken totaal vervormd worden en vooral de medeklinkers nergens meer op lijken? Als dit tijdens een mondeling examen gepresteerd wordt ga je met een onvoldoende weer de deur uit.
3,5
3,5
0
geplaatst: 10 september 2022, 17:06 uur
Benson maakt weinig indruk en moet het met een gemiddelde van 3,31 doen. Hij staat op plek 1087.
Vandaag de succesvolste Britse zangeres aller tijden. Het is echter pas de eerste keer dat ze in dit topic voorbij komt.
Ze bracht haar eerste single uit in 1949, maar in 1954 had ze pas haar eerste hit te pakken. Dat was dan wel meteen een nummer 1-hit in Australië en een nummer 7-hit in haar thuisland. De komende jaren zou ze nog geregeld dikke hits scoren, maar haar échte glorietijd brak in de 60's aan.
Song nummer 1111, we gaan terug naar de song die op plek 11 stond in de Top 40 toen deze 11 weken oud was.
1111. Petula Clark - Down Town
[1965, #aw15, #hp3]
Vandaag de succesvolste Britse zangeres aller tijden. Het is echter pas de eerste keer dat ze in dit topic voorbij komt.
Ze bracht haar eerste single uit in 1949, maar in 1954 had ze pas haar eerste hit te pakken. Dat was dan wel meteen een nummer 1-hit in Australië en een nummer 7-hit in haar thuisland. De komende jaren zou ze nog geregeld dikke hits scoren, maar haar échte glorietijd brak in de 60's aan.
Song nummer 1111, we gaan terug naar de song die op plek 11 stond in de Top 40 toen deze 11 weken oud was.
1111. Petula Clark - Down Town
[1965, #aw15, #hp3]
0
geplaatst: 10 september 2022, 21:43 uur
Steely Dan overgeslagen, wellicht zag ik het even wit voor de ogen door Steely Dans voorganger: die mislukte nageboorte Benson genaamd.
1109. Steely Dan: 7,5
1111. Petula Clark: 7,8
1109. Steely Dan: 7,5
1111. Petula Clark: 7,8
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 11 september 2022, 14:23 uur
7. Voor een echt goed liedje verveelt het te snel en voor een vervelend liedje is het te goed.
0
geplaatst: 11 september 2022, 17:07 uur
Een keurige 156e plek voor Petula met een gemiddelde van 7,42.
De dochter van André Hazes begon vanaf 2007 met muziek maken. Ze startte haar carrière op veertienjarige leeftijd via het televisieprogramma So You Wanna Be a Popstar.
Er werden 8 singles uitgebracht, maar slechts 1 wist de hitlijst te bereiken. Het was haar eerste single en tevens een cover.
1112. Roxeanne - Ik Hou van Jou
[2007, #aw9, #hp4]
De dochter van André Hazes begon vanaf 2007 met muziek maken. Ze startte haar carrière op veertienjarige leeftijd via het televisieprogramma So You Wanna Be a Popstar.
Er werden 8 singles uitgebracht, maar slechts 1 wist de hitlijst te bereiken. Het was haar eerste single en tevens een cover.
1112. Roxeanne - Ik Hou van Jou
[2007, #aw9, #hp4]
1
geplaatst: 11 september 2022, 18:47 uur
Terug van een weekje Luxemburg en wat in te halen
Barbra Streisand - Left in the Dark 6,5
AC/DC - Whole Lotta Rosie 8.5
Ice MC - Think About the Way 1
Steely Dan - Do It Again 7
Benson Boone - GHOST TOWN 3
Petula Clark - Down Town 7,1
Roxeanne - Ik Hou van Jou 1,2
Barbra Streisand - Left in the Dark 6,5
AC/DC - Whole Lotta Rosie 8.5
Ice MC - Think About the Way 1
Steely Dan - Do It Again 7
Benson Boone - GHOST TOWN 3
Petula Clark - Down Town 7,1
Roxeanne - Ik Hou van Jou 1,2
1
geplaatst: 11 september 2022, 19:20 uur
Even wat huishoudelijke mijmeringen.
Deze cover heeft dus de vierde plaats gehaald. De vierde. Dat is op drie nummers na de hoogst bereikbare positie. In die week in de zomer van 2007 waren er dus maar drie nummers in heel Nederland die minder werd verkocht/gedownload/omhooggeluld door pluggers dan dit nummer. Een zomer waarin ook singles werden uitgebracht van bijvoorbeeld Amy Winehouse, Arcade Fire, LCD Soundsystem, Animal Collective, Arctic Monkeys etc.etc.
Maar nee: Nederland kiest voor Roxeanne.
Daarbij heeft het origineel ook de Top 40 gehaald, maar die kwam in 1996 niet verder dan de 26e plaats. Dus de ether in Nederland is twee keer met deze compos(i)t(ie) bevuild.
En dan klagen we tegenwoordig over een stikstofprobleempje.
Ik heb het 39 seconden volgehouden. Ik ben daar best trots op, zoveel volharding en doorzettingsvermogen. Maar ik ga me morgen wel laten vaccineren: geen idee wat ik in die 39 seconden allemaal heb opgelopen.
0
Deze cover heeft dus de vierde plaats gehaald. De vierde. Dat is op drie nummers na de hoogst bereikbare positie. In die week in de zomer van 2007 waren er dus maar drie nummers in heel Nederland die minder werd verkocht/gedownload/omhooggeluld door pluggers dan dit nummer. Een zomer waarin ook singles werden uitgebracht van bijvoorbeeld Amy Winehouse, Arcade Fire, LCD Soundsystem, Animal Collective, Arctic Monkeys etc.etc.
Maar nee: Nederland kiest voor Roxeanne.
Daarbij heeft het origineel ook de Top 40 gehaald, maar die kwam in 1996 niet verder dan de 26e plaats. Dus de ether in Nederland is twee keer met deze compos(i)t(ie) bevuild.
En dan klagen we tegenwoordig over een stikstofprobleempje.
Ik heb het 39 seconden volgehouden. Ik ben daar best trots op, zoveel volharding en doorzettingsvermogen. Maar ik ga me morgen wel laten vaccineren: geen idee wat ik in die 39 seconden allemaal heb opgelopen.
0
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.