MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Het is maar een liedje hoor.

Roxeanne - Ik Hou van Jou : 2,5

Roxeanne: 4,5

Petula 6,5

Roxeanne 1

wavanbuuren
Benson - 3
Petula - 7,5
Roxanne - 2

Tjah ...

2

EvilDrSmith schreef:
Daarbij heeft het origineel ook de Top 40 gehaald, maar die kwam in 1996 niet verder dan de 26e plaats. Dus de ether in Nederland is twee keer met deze compos(i)t(ie) bevuild.

Ik zal het je nog sterker vertellen, het nummer is zelfs 3x een hit geweest; het origineel van Maribelle kwam tot een 33e plaats in 1984; de versie van Gordon kwam idd tot een 26e plaats in 1992.

Ik geloof overigens niet dat ik die cover van Roxeanne ooit eerder heb gehoord; verbaasd dat het een 4e plek heeft gehaald. Verder is het zeker niet best, maar ik ga er niet zo slecht op als de meesten hier.

4

Nog een 7 voor Petula Clark, dat was het favoriete nummer van mijn oma.

Titmeister schreef:
The awful truth.
Ach natuurlijk! Ik had geen enkele behoefte om nog dieper in deze misèrematerie te duiken, maar daardoor wel glad vergeten dat het een cover van een cover is uit de tijd dat het stikstofprobleem nog zure regen werd genoemd [sic] en exemplarisch is geweest voor mijn gefundeerde aversie voor alles wat in die tijd met het Songfestifaal en Volendam te maken had.
Wel frappant, en verontrustend, dat hoe gedrochtelijker de uitvoering is, des te hoger het in de Top 40 terechtkomt. Maar dank voor deze toevoeging, hoe discutabel de intrinsieke waarde van deze dramaballade ook is.

Deze cover van Ik Hou van Jou komt niet verder dan plek 1107 met een gemiddelde van 2,52.

Deze Britse band uit Weston-Super-Mare (erg leuke kustplaats trouwens, maar dat terzijde) werkte veel samen met Chinn & Chapman tijdens hun succesperiode.

Hun succesvolste album was Smash and Grab uit 1979. Alle vier de singles van dat album werden hits waaronder een nummer 2- en nummer 3-hit in de UK. Na dat album braken ze met de invloedrijke songwriters en dat was geen slimme zet. Er volgde (vrijwel) geen succes meer en in 1985 ging de band uit elkaar.

Terug naar hun succesjaar.

1113. Racey - Some Girls

[1979, #aw10, #hp3]

Altijd Haat/liefde met dit nummer gehad.

5.5 (hoger/lager ga ik niet).

4

Eerste hit Lay your love on me zou wel een mooie voldoende krijgen.

Voor mij precies het tegenovergestelde ranboy.

7

Racey: 6

Ik ben best een liefhebber van Chinn & Chapman, maar dan tot halverwege de 70s.
Dit is toch een verwaterde, ontrockte en testosteronloze versie van de Muds, Sweets en Quatro's van enkele jaren eerder.
Een zesje, vooruit dan maar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:18 uur

geplaatst: vandaag om 18:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.