MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Where Did Our Love Go scoort 7,83 gemiddeld en dat is goed voor de 42e plek in ons klassement. Ook voor The Supremes betekent dit dat hun beide entries in dit topic boven de 7 hebben gescoord. De herkansingsronde zit er weer even op voor nu.

Na drie dagen op rij classics te hebben gehoord, zijn we weer toe aan iets moderners. Een week of twee geleden kreeg ik van één van mijn leerlingen over dit nummer te horen:
'wtf meneer, als dit niet uw jam is geweest dan bent u echt zó'n boomer he.' 
... duly noted.

Vooruit dan, laten we dit nummer dan ook maar eens hier in het topic droppen. Boomeren jullie lekker met me mee of bevalt dit toch wel goed?

635. Pulcino Pio - Het Kuikentje Piep

[2013, #aw10, #hp2]

1 wtf is dit

9

Staat standaard op ons vakantiecdtje. Onze jongste kan hem tot het eind meezingen.

1 Crazy Frog vind ik zelfs nog beter

4

Hier kan ik nog mee lachen (als ik in een goede bui ben), met Crazy Frog niet.

Ik denk dat mijn tolerantiegrens voor kinderliedjes het afgelopen jaar flink verhoogd is, destijds had ik het ook een 1 gegeven wrs.

4

1

Als Les de Groot zegt zeiver, dan is het zeiver.

8

Fathead ziet gelukkig wel het belang van dit soort composities in.

Johnny Marr schreef:
1

Als Les de Groot zegt zeiver, dan is het zeiver.

Zeiver is nog te veel eer voor deze plaat. Dit is beyond zeiver.

5,5

2,5

Het zoeken naar je liefje en die hopen te vinden. Dat houden we nog even vast voor een ander topic, Shaky.
Where Did Our Love Go 9,5

In het Boomertijdperk, nog voor de top 40, had je deze enorme hit. Daar kwam toen ook al geen einde aan, boeoeoe.......
Piepkuiken 2,5

Ahja, elke generatie heeft zo z'n kinder-platen die leuk bevonden werden door de jeugd en waarvan de ouderen gruwelden.

3.5

Marvin Gaye - Got to Give It Up : 5

The Who - Won't Get Fooled Again : 7,5

The Supremes - Where Did Our Love Go : 9

Pulcino Pio - Het Kuikentje Piep : 5,5
Aan de ene kant verschrikkelijk, maar ik vind dit toch ook wel grappig. En het einde is briljant.

1

Ik meander graag mee met diverse muziekstromingen, maar deze bocht trek ik niet.

Ik hoor hem helaas nog wel eens voorbij komen via het Spotify lijstje van de kids. Laat ik hun enthousiasme maar meenemen in mijn beoordeling. Een 9 en een 1 maakt samen een

5

wavanbuuren
Tsja wat moet je ermee

2,5 dan maar ofzo.

5

3,70 voor Het Kuikentje Piep = plek 618.

SRV wordt door liefhebbers, lijstjes, bladen, etc. vaak genoemd als één van de beste gitaristen aller tijden. Toch moet ook hij het ergens van geleerd hebben. Volgens hemzelf is er één gitarist zijn absolute nummer 1 voorbeeld: grote broer Jimmie.

Samen namen ze, vlak voor de vroege dood van Stevie Ray, een album op. Opvallend genoeg bevat het album vrij weinig blues en leverde het zelfs een hitsingle op. 

Ook in Nederland wist dit nummer de Top 40 dus te bereiken:

636. The Vaughan Brothers - Tick Tock

[1990, #aw3, #hp35]

7.8 Dit kende ik nog niet maar het klinkt goed

7.75

The Vaughan Brother - Tick Tock : 7

5,0

Wow, dit is wel heel erg klef - 3,6

635. Pulcino Pio - 3,2

Liefhebbers van deze muziek raad ik het liedje aan van Alain Clark met zijn vader. Klinkt net zo melig.

3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:58 uur

geplaatst: vandaag om 12:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.