Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2021, 17:13 uur
Where Did Our Love Go scoort 7,83 gemiddeld en dat is goed voor de 42e plek in ons klassement. Ook voor The Supremes betekent dit dat hun beide entries in dit topic boven de 7 hebben gescoord. De herkansingsronde zit er weer even op voor nu.
Na drie dagen op rij classics te hebben gehoord, zijn we weer toe aan iets moderners. Een week of twee geleden kreeg ik van één van mijn leerlingen over dit nummer te horen:
Vooruit dan, laten we dit nummer dan ook maar eens hier in het topic droppen. Boomeren jullie lekker met me mee of bevalt dit toch wel goed?
635. Pulcino Pio - Het Kuikentje Piep
[2013, #aw10, #hp2]
Na drie dagen op rij classics te hebben gehoord, zijn we weer toe aan iets moderners. Een week of twee geleden kreeg ik van één van mijn leerlingen over dit nummer te horen:
'wtf meneer, als dit niet uw jam is geweest dan bent u echt zó'n boomer he.'
... duly noted.Vooruit dan, laten we dit nummer dan ook maar eens hier in het topic droppen. Boomeren jullie lekker met me mee of bevalt dit toch wel goed?
635. Pulcino Pio - Het Kuikentje Piep
[2013, #aw10, #hp2]
2
geplaatst: 25 mei 2021, 18:24 uur
9
Staat standaard op ons vakantiecdtje. Onze jongste kan hem tot het eind meezingen.
Staat standaard op ons vakantiecdtje. Onze jongste kan hem tot het eind meezingen.
1
geplaatst: 25 mei 2021, 18:55 uur
4
Hier kan ik nog mee lachen (als ik in een goede bui ben), met Crazy Frog niet.
Hier kan ik nog mee lachen (als ik in een goede bui ben), met Crazy Frog niet.
1
geplaatst: 25 mei 2021, 18:57 uur
Ik denk dat mijn tolerantiegrens voor kinderliedjes het afgelopen jaar flink verhoogd is, destijds had ik het ook een 1 gegeven wrs.
4
4
1
geplaatst: 25 mei 2021, 19:07 uur
1
geplaatst: 25 mei 2021, 19:15 uur
Zeiver is nog te veel eer voor deze plaat. Dit is beyond zeiver.
1
geplaatst: 25 mei 2021, 23:31 uur
Het zoeken naar je liefje en die hopen te vinden. Dat houden we nog even vast voor een ander topic, Shaky.
Where Did Our Love Go 9,5
In het Boomertijdperk, nog voor de top 40, had je deze enorme hit. Daar kwam toen ook al geen einde aan, boeoeoe.......
Piepkuiken 2,5
Where Did Our Love Go 9,5
In het Boomertijdperk, nog voor de top 40, had je deze enorme hit. Daar kwam toen ook al geen einde aan, boeoeoe.......
Piepkuiken 2,5
0
geplaatst: 26 mei 2021, 01:57 uur
Ahja, elke generatie heeft zo z'n kinder-platen die leuk bevonden werden door de jeugd en waarvan de ouderen gruwelden.
3.5
3.5
0
geplaatst: 26 mei 2021, 02:57 uur
Marvin Gaye - Got to Give It Up : 5
The Who - Won't Get Fooled Again : 7,5
The Supremes - Where Did Our Love Go : 9
Pulcino Pio - Het Kuikentje Piep : 5,5
Aan de ene kant verschrikkelijk, maar ik vind dit toch ook wel grappig. En het einde is briljant.
The Who - Won't Get Fooled Again : 7,5
The Supremes - Where Did Our Love Go : 9
Pulcino Pio - Het Kuikentje Piep : 5,5
Aan de ene kant verschrikkelijk, maar ik vind dit toch ook wel grappig. En het einde is briljant.
0
geplaatst: 26 mei 2021, 08:18 uur
1
Ik meander graag mee met diverse muziekstromingen, maar deze bocht trek ik niet.
Ik meander graag mee met diverse muziekstromingen, maar deze bocht trek ik niet.
1
geplaatst: 26 mei 2021, 09:39 uur
Ik hoor hem helaas nog wel eens voorbij komen via het Spotify lijstje van de kids. Laat ik hun enthousiasme maar meenemen in mijn beoordeling. Een 9 en een 1 maakt samen een
5
5
0
geplaatst: 26 mei 2021, 17:11 uur
3,70 voor Het Kuikentje Piep = plek 618.
SRV wordt door liefhebbers, lijstjes, bladen, etc. vaak genoemd als één van de beste gitaristen aller tijden. Toch moet ook hij het ergens van geleerd hebben. Volgens hemzelf is er één gitarist zijn absolute nummer 1 voorbeeld: grote broer Jimmie.
Samen namen ze, vlak voor de vroege dood van Stevie Ray, een album op. Opvallend genoeg bevat het album vrij weinig blues en leverde het zelfs een hitsingle op.
Ook in Nederland wist dit nummer de Top 40 dus te bereiken:
636. The Vaughan Brothers - Tick Tock
[1990, #aw3, #hp35]
SRV wordt door liefhebbers, lijstjes, bladen, etc. vaak genoemd als één van de beste gitaristen aller tijden. Toch moet ook hij het ergens van geleerd hebben. Volgens hemzelf is er één gitarist zijn absolute nummer 1 voorbeeld: grote broer Jimmie.
Samen namen ze, vlak voor de vroege dood van Stevie Ray, een album op. Opvallend genoeg bevat het album vrij weinig blues en leverde het zelfs een hitsingle op.
Ook in Nederland wist dit nummer de Top 40 dus te bereiken:
636. The Vaughan Brothers - Tick Tock
[1990, #aw3, #hp35]
0
geplaatst: 26 mei 2021, 23:38 uur
Liefhebbers van deze muziek raad ik het liedje aan van Alain Clark met zijn vader. Klinkt net zo melig.
3
3
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.