Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 15 november 2022, 17:55 uur
8
Maar ze hebben nog beter inderdaad. Bijv. Hazey of die single met Denzel Curry.
Hazey heb ik destijds helemaal grijsgedraaid.
Neemt niet weg dat Heat Waves ook een sterke single is.
Maar ze hebben nog beter inderdaad. Bijv. Hazey of die single met Denzel Curry.
Hazey heb ik destijds helemaal grijsgedraaid.
Neemt niet weg dat Heat Waves ook een sterke single is.
0
geplaatst: 15 november 2022, 18:04 uur
7
It's All So Incredibly Loud vind ik met grote voorsprong hun beste. Die heb ik toen in een alternatieve hitlijst opgepikt. Deze Heat Waves heeft ook in BE lang meegedraaid, 41 weken.
It's All So Incredibly Loud vind ik met grote voorsprong hun beste. Die heb ik toen in een alternatieve hitlijst opgepikt. Deze Heat Waves heeft ook in BE lang meegedraaid, 41 weken.
0
geplaatst: 15 november 2022, 18:06 uur
Enorme sleeperhit, kende dit nummer al ruim een jaar voordat het een hit werd. Lekker nummer wel.
7,8
7,8
0
geplaatst: 15 november 2022, 18:12 uur
Jane Birkin avec Serge Gainsbourg - Je T'aime...Moi Non Plus: 7,2
Glass Animals - Heat Wave: 6
Glass Animals - Heat Wave: 6
0
geplaatst: 16 november 2022, 17:08 uur
5,55 voor Glass Animals. De Britten staan op plek 885.
EEN WEEK NUMMER 2-HITS
Soul Invention kreeg amper tot geen erkenning of aandacht, de exact zelfde band met dezelfde bezetting en songs kreeg een jaar later wel voeten aan de grond toen ze hun naam veranderden naar George Baker Selection.
Onder die nieuwe naam wisten ze maar liefst 34x de Nederlandse Top 40 te halen. Dat gebeurde regulier tussen 1969 en 1987 en nog één keertje met een heruitgave van een van hun oude hitsong.
Het was CCR met Who'll Stop the Rain die deze song van de eerste plek afhield.
1179. George Baker Selection - Dear Ann
[1970, #aw14, #hp2]
EEN WEEK NUMMER 2-HITS
Soul Invention kreeg amper tot geen erkenning of aandacht, de exact zelfde band met dezelfde bezetting en songs kreeg een jaar later wel voeten aan de grond toen ze hun naam veranderden naar George Baker Selection.
Onder die nieuwe naam wisten ze maar liefst 34x de Nederlandse Top 40 te halen. Dat gebeurde regulier tussen 1969 en 1987 en nog één keertje met een heruitgave van een van hun oude hitsong.
Het was CCR met Who'll Stop the Rain die deze song van de eerste plek afhield.
1179. George Baker Selection - Dear Ann
[1970, #aw14, #hp2]
0
geplaatst: 16 november 2022, 17:17 uur
Het is godzydeco geen Una Paloma Blanca, maar het is ook zeker geen Little Green Bag.
Al die dertig+ andere songs ken ik niet eens. En dat vind ik wel prima zo. Geef mij CCR maar.
5,3
Al die dertig+ andere songs ken ik niet eens. En dat vind ik wel prima zo. Geef mij CCR maar.
5,3
0
geplaatst: 16 november 2022, 18:18 uur
7
Dit is toch heel behoorlijk. Later werd het echt verschrikkelijk.
Dit is toch heel behoorlijk. Later werd het echt verschrikkelijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.