MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Tweede voltreffer tussen de verzoekjes deze week

9,2

This Must Be the Place had een dikke 10 gekregen, maar die heeft, onbegrijpelijkerwijs, nooit de Top 40 gehaald...

cosmic kid (moderator)
8

Talking Heads - Slippery People : 7,5

Ast
7,5

Dit was mijn verzoekje. Ik leerde eerst de studio versie van Slippery People kennen, maar toen ik deze live-versie hoorde was ik direct om:
De energie, de speelsheid en het muzikale vernuft; Het klopt gewoon als een bus (of klinkt als een klok, zo je wil).
Ik heb er, vooral toen deze live-versie net uitkwam, veel op gedanst, maar als 'm zo nu-en-dan op de radio hoor, word ik er nog immer meteen vrolijk van.

Talking Heads scoort 8,33 en dit is genoeg voor een top 10-notering in ons klassement: plek 9.

Iets van eigen bodem aanvragen, dat is in dit topic toch wel behoorlijk gewaagd. Tot dusver scoort vrijwel alles uit Nederland keihard een onvoldoende. Toch zijn er drie users die een song van Nederlandse makelij hebben aangevraagd. Vandaag dus de eerste van die drie.

Veel te kiezen valt er bij deze band niet wat betreft hitsingles, want er werd slechts 1 mini-hitje gescoord. Die song staat dan wel weer al jaren in de Radio 2 Top 2000. In 2001 hield de band op te bestaan, maar wij gaan nog wat verder terug: een dikke dertig jaar zelfs. 

1216. Tröckener Kecks - Met Hart en Ziel

[1990, #aw3, #hp34]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.