MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

wavanbuuren
6,6

7,6

7,5

Ik ben een weekendje naar zee dus de gemiddelden van Pata Pata en die van de songs van vandaag + morgen volgen zondag. De dagelijkse songs zelf blijven natuurlijk gewoon doorgaan, één van de weinige zekerheden in het leven.

Laten we dit weekend nog eens kijken naar wat artiesten die lang geleden voor het eerst in dit topic voorbij kwamen en onderhand wel een 2e entry verdiend hebben.

In oktober 2019 kwam deze Finse formatie voor het eerst langs in dit topic. Veel keuze uit hits hebben we overigens niet, 50% is namelijk al geweest. Vandaag dus die andere hit.

In 1999 werd deze song in thuisland Finland uitgebracht waar de rest van Europa nog een half jaartje moest wachten. In 2000 bereikte de single de lage landen en werd de top 15 bereikt.

Na deze hit volgde in hetzelfde jaar nog hun bekendste werk, dat hier dus al voorbij is gekomen, en daarna droogde het succes heel snel op.

645. Bomfunk MC's - B-Boys & Flygirls

[2000, #aw7, #hp13]

Pata pata 7
Bomfunk 3

Ah, de opvolger van Freestyler, die moeilijke tweede na zo'n dikke en unieke hit. Ik heb 't wel voor de B-Boys & Flygirls. Noem het voor mijn part een guilty pleasure, maar ik heb hier nog steeds een zwak voor.

8

Pata Pata: 4
Bomfunk MC's: 3

Bomfunk MC's - B-Boys & Flygirls : 4

7.25

Lang niet zo goed als Freestyler.

5

Net als gisteren, ook vandaag een artiest die hier in oktober van 2019 haar eerste entry genoot.

Luchtballonnen gaan de grens over tussen Oost- en West-Duitsland in deze politiek getinte song. Het idee voor dit nummer ontstond toen de gitarist van deze band een concert van de Rolling Stones bijwoonde.

Waar vrijwel heel de wereld warm liep voor deze originele versie van het nummer, was het Verenigd Koninkrijk er minder van gecharmeerd en er was een Engelstalige versie nodig om ook de Britten over de streep te trekken.

646. Nena - 99 Luftballons

[1983, #aw10, #hp1]

Deze een 8.
Bomfunk: 6

Nena: 8,3

8,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:42 uur

geplaatst: vandaag om 11:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.