menu

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
geplaatst:
7,31 gemiddeld voor The Troggs en dat is goed voor plek 128. Het moge duidelijk zijn dat de top 100 halen een enorme opgave is: pas met 7,47 gemiddeld bereik je op dit moment een plek bij die magische eerste 100 plekken.

Het is weer zover over een kwartiertje of 3, dus jullie voelen 'm natuurlijk al aankomen. Tijd om alvast in de stemming te komen met deze medley uit 1988.

662. De Hollanders - Het Oranjelied

[1988, #aw6, #hp6]  

geplaatst:
Shaky schreef:

Het moge duidelijk zijn dat de top 100 halen een enorme opgave is:

Nou het is ook wel duidelijk dat deze de top 100 makkelijk gaat halen

8,5
Kan na de wedstrijd nog iets hoger zijn

geplaatst:
3.6

geplaatst:
3,5

geplaatst:
1 dit is gewoon zeer slecht. Buiten dat ik een gruwelijke hekel heb aan het gebruik van Holland als benaming en aanmoedigen van een Nederlands elftal, maar goed laten we de politiek erbuiten laten, muzikaal is dit gewoon waardeloos. Zeiver zoals we hier in het zuiden zeggen.

geplaatst:
1

geplaatst:
6

geplaatst:
7,864

geplaatst:
4

geplaatst:
Bocht noemen wij dat...

2

geplaatst:
Wie heeft er nu ook nood aan Hollandse voetballiedjes als De Rode Duivels spelen?

Ik vind deze gestolen medley wel beter dan andere voetbal-dingen die hier al langskwamen.

4.5

geplaatst:
Jim Gilstrap - Swing Your Daddy : 6,5

The Troggs - Wild Thing : 7,5

De Hollanders - Het Oranjelied : 6

geplaatst:
Jim Gilstrap - Swing Your Daddy : 7,5

The Troggs - Wild Thing : 8,2

De Hollanders - Het Oranjelied : 3-0

geplaatst:
esteban schreef:
Wie heeft er nu ook nood aan Hollandse voetballiedjes als De Rode Duivels spelen?

Ik weet er wel een stuk of 17 miljoen

geplaatst:
4,5

geplaatst:
2,5

Ast
geplaatst:
4

geplaatst:
De Hollanders komen niet verder dan plek 636 met een gemiddelde van 4,13.

De song van vandaag is internationaal gezien één van de meest succesvolle Belgische singles aller tijden. 

Er was een heleboel gedoe over wie dit nummer nu eigenlijk zingt, want de dame in de clip is niet degene die we ook horen al claimde ze zelf van wel. Dit nummer belandde, met Felly Kilingi in de clip maar Manuela Komisi die we horen, in 1989 in vrijwel elk land in de top 3.

Valt dit een goede 30 jaar later nog in de smaak?

663. Technotronic - Pump Up the Jam

[1989, #aw11, #hp2]

geplaatst:
10

Mag het? Mag het? Ja, het mag! Dit is dé onverwoestbare klassieker die gevoelsmatig voor mij de jaren 90 ingeluid heeft, qua sound. In augustus '89 de UltraTop (BE) binnen gekomen en in de eerste week van '90 pas verdwenen. Ik vind hem vandaag nog minstens even goed als toen het geval was, dit is een blijver.

geplaatst:
8

guilty pleasure

geplaatst:
6,25

geplaatst:
6.5

geplaatst:
7.75

geplaatst:
9

geplaatst:
6.5

geplaatst:
7.4

geplaatst:
6

geplaatst:
7

geplaatst:
7

Gast
geplaatst: vandaag om 04:31 uur

geplaatst: vandaag om 04:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.