menu

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

geplaatst:
7,7

geplaatst:
7,9

geplaatst:
Ik denk dat esteban het juist omschrijft; dit nummer is voor mij ook één van de nummers die muzikaal de 90's inluidden, als hoeksteen van de eurodance.

8,4

geplaatst:
9

Ultiem jeugdsentiment. Zelfs als knulletje van 10-11 jaar had ik al door dat dit klonk als niets anders dat ik toen op de radio hoorde. Toekomstmuziek dus

geplaatst:
esteban schreef:
10

Mag het? Mag het? Ja, het mag! Dit is dé onverwoestbare klassieker die gevoelsmatig voor mij de jaren 90 ingeluid heeft, qua sound. In augustus '89 de UltraTop (BE) binnen gekomen en in de eerste week van '90 pas verdwenen. Ik vind hem vandaag nog minstens even goed als toen het geval was, dit is een blijver.

Precies dit. Ik was 16 en Metalhead. Aan mezelf toegeven dat ik het wel goed vond was lastig, maar toch had je toen al het gevoel dat dit een nummer was wat de muziek, of beter gezegd de hitlijsten zou gaan veranderen.
Inmiddels heb ik ruim 30 jaar een zwak voor het nummer gehouden.
(Mensen die hier een 2 voor geven missen toch wel wat context ben ik geneigd te zeggen).

8

geplaatst:
Ik denk dat iedereen die dit heel hoog beoordeelt ongeveer van mijn leeftijd is. Begin 40, dus. Klopt dat?

geplaatst:
Fathead schreef:
Ik denk dat iedereen die dit heel hoog beoordeelt ongeveer van mijn leeftijd is. Begin 40, dus. Klopt dat?

Geen commentaar

geplaatst:
6

geplaatst:
47 is wel begin 40 toch?

geplaatst:
Fathead schreef:

8,2

geplaatst:
Fathead schreef:

Haha minus een paar jaartjes

geplaatst:
7,5

geplaatst:
De 40 komt dichtbij, maar ik zit in ontkenningsfase hoor. Op het randje van lichte paniek ook wel.

geplaatst:
7,21 voor Pump Up the Jam, en daarmee belandt die plaat op plek 146.

Meer dan 3 miljard views heeft de song van vandaag op YouTube en bijna anderhalf miljard plays op Spotify. Daarnaast behaalde dit nummer in 14 verschillende landen de platina status, en niet maar 1x per land: maar liefst 77x in totaal, om over diamanten en gouden status nog maar te zwijgen. Het moge duidelijk zijn dat we het hier over één van de succesvolste songs van de 2010's hebben.

Alan Olav zei er zelf over dat hij bij het schrijven van dit nummer voornamelijk uit zijn eigen gevoelens putte.

Zijn wij net zo enthousiast over deze song als vrijwel de rest van de wereld?

664. Alan Walker - Faded 

[2016, #aw24, #hp2]

geplaatst:
7

geplaatst:
6.3

Ast
geplaatst:
Technotronic: 6
Alan Walker: 7,3

geplaatst:
7

geplaatst:
5

geplaatst:
4

geplaatst:
4,5

geplaatst:
Altijd vervelend gevonden deze.

4

geplaatst:
Een erg onopvallend plaat, want hij komt mij niet bekend voor (terwijl ik echt toch nog wel regelmatig de radio aan heb staan).

5

geplaatst:
6

geplaatst:
Dennis Bier - 1,2
Jimmy Cliff - 6
Jim Gilstrap - 6
The Troggs - 8
De Hollanders - 2,1
Technotronic - 8
Alan Walker - 6,7

geplaatst:
5,5

geplaatst:
5

geplaatst:
Technotronic - Pump Up the Jam : 3

Alan Walker - Faded : 6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 19:25 uur

geplaatst: vandaag om 19:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.