MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Ast
8,5

722. Jamelia - Superstar
Shaky schreef:
Throwback naar toen Shaky nog een 16-jarige puber was.
Shaky schreef:
Jamelia: 6,9
Hoeveel jeugdsentimentbonus heeft Jamelia van Shaky gekregen?
Shaky schreef:
Haar grootste hit was een cover van de Deense Christine Milton die er begin 2003 een nummer 1-hit in Denemarken mee scoorde. Verder sloeg het nummer nergens aan.
In Noorwegen was die versie van Christine Milton ook een aardige hit. In ieder geval ooit in de Norske topp 20. Christine Milton was nog maar een 16-jarige puber toen ze het in 2002 opnam. Het werd meteen haar commerciële hoogtepunt.

Tot nog toe. Elke conclusie is verder voorbarig, ze is momenteel nog geen 40 dus haar leven moet eigenlijk nog beginnen.

Ik vind dat Jamelia muzikaal vrijwel niets aan die versie toevoegt. De videoclip van Jamelia vind ik wel aantrekkelijker met die achtergrondzangeressen en dat enthousiaste publiek op het eind. Die van Christine Milton begint wel aardig met een pose dat ik ook van een beeldje uit de haven van Kopenhagen ken. Maar daarna blijft ze bivakkeren in een doods decor.

Wat mijn leven in 2003 betreft. Dat was al enige tijd begonnen. Ik was de 40 reeds gepasseerd.
Geen jeugdsentimentbonus van mij voor Jamelia:
6

723. Nina Simone - Ain't Got No, I Got Life
Waar luister ik naar als ik het you tube filmpje van onze Shaky beluister? Ik ken deze versie niet van de top 40 van destijds.
Dus ik naar de enige echte top 40-site. Hebben ze daar weer een andere versie.
Die kende ik al helemaal niet. Waar komen die trompetjes en die achtergrondzangeressen vandaan?

Ik mis in bovenstaande versies het enthousiaste publiek. Die versie uit 1968 was een live-uitvoering.
Jeugdsentiment.

Heb ik de single uit 1968? Nee.
Is de plaat destijds opgenomen vanaf de radio? Ja.
Dus ik naar mijn kast met bandopnames.
Wanneer was dat een hit? 1968? Nergens te vinden.
1969? Bingo.
De Veronica top 40 van 11 januari 1969.
Presentator Jan van Veen lult behoorlijk door de platen heen. Dat klinkt vertrouwd.
Dit is de versie die hij draaide met applaus aan het begin en aan het einde:
Nina Simone - Ain't Got No - I Got Life - 1968.

We zijn inmiddels 3 uur verder en eindelijk kan ik deze plaat beoordelen. Het was het waard:
9,0
inclusief 1,5 punt jeugdsentiment bonus

Jamelia: 6,3
Nina S: 5,0

Nina: 10

Nina Simone komt binnen op plek 10 in ons klassement met een gemiddelde van 8,23. Daarmee staat ze met beide entries in onze top 100.

Vandaag een klein eerbetoon.
Don Everly is overleden, waardoor nu beide Everly Brothers niet langer in leven zijn. Hun gloriejaren kenden ze eind jaren 50 / begin jaren 60 met 14 top 10-hits in de VS.

In 1984 scoorden zij hun grootste hit in Nederland, maar wij gaan iets verder terug: richting hun prime years.

724. The Everly Brothers - The Price Of Love

[1965, #aw11, #hp8]

8

De versie van Bryan Ferry is ook prima.

In de USA top 40 was hun glorietijd in 1965 voorbij. Nog 1 keertje nummer 40 in 1967 met Bowling green. The Price of love scoorde slechts nummer 104 aldaar.
Volkomen onterecht.

8

Shaky schreef:
(quote)

Nondejuu Les. Jij was toen ook puber, zelfs geen jeugdsentiment dit?

Nee sorry

Nina Simone, 7,6
Everly Brothers 7,7

The Everly Brothers - The Price Of Love : 7,5

wavanbuuren
Vakantie is bij mij ook echt vakantie.
Inclusief een (sociale)mediastop.
De keerzijde is dat je heel wat hebt in te halen als je terug bent.
Voor dit forum geen straf overigens.
Daar gaat ie:

Mabel - 7
Roxy music - 7
Annie Schilder - 5
Garreth gates - 6,5
ZZ en de Maskers - 7,5
Talk Talk - 8,5
Dolly Parton - 7
Kevin Lyttle - 4
Jennifer Page - 7,4
Al Martino - 6,6
Sascha - 7
Dionne Warwick - 6
kevin - 3
Will young - 5
Portishead - 10 (!!!!)
Traffic - 6
henk Westbroek - 7
Johnny Kemp - 5
Jamilia - 7,3
Nina Simone - 5
Everly Brothers - 7 (hebben nog heel wat mooiers gemaakt als je het mij vraagt)

Sterkte Shaky

Welkom terug Kees-Jan en wavanbuuren. Jullie cijfers zijn ingevuld

7,18 gemiddeld voor The Everly Brothers waarmee The Price of Love op plek 161 belandt.

De Canadese waar we vandaag naar gaan luisteren is pas 18 jaar oud, maar bracht in 2017 al singles uit. Haar eerste 12 singles wisten nergens een hitlijst te halen, haar 13e wist tot de 60e plek te komen in haar thuisland, maar met single 14 was het echt raak: in heel de wereld in de hitlijsten, 18x platina en maar liefst 38 weken lang in de Billboard Chart.

Het is een persoonlijk nummer voor Tate over een stukgelopen relatie waarbij de ander geen enkele moeite wilde doen en niets om haar gaf.

Wat hebben wij over voor deze recente pop ballad?

725. Tate McRae - You Broke Me First

[2020, #aw25, #hp4]

5.8 Nog nooit van gehoord maar ik mis er ook niet veel mee

5 doet me erg weinig

725. Tate McRae - You Broke Me First: 5
724. The Everly Brothers - The Price Of Love: 7,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.