MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Dit is er een van het duo Chinn & Chapman die in de jaren '70 alles wat ze schreven in goud zagen veranderen (ze schreven samen zo'n 50 hits!). In veel landen is Exile een eendagsvlieg en de zanger die je hoort werd een jaar later min of meer de band uitgezet. Hij stief jong in 1985 al. Best aardig, maar nogal seksloos voor een liedje dat gezien de tekst geil zou moeten klinken.

6,3

Exile: 7

Exile - Kiss You All Over : 9

wavanbuuren
7,5

Ast
Stardust: 7,3
Exile: 6,8

Plek 329 met een gemiddelde van 6,72 voor Exile.

Van de song van de dag zijn ongeveer zesenvijftigduizend versies uitgebracht, dus het was nog even puzzelen welke nu die Europese superhit uit de 90s was. Origineel kwam het nummer uit '92, maar sloeg niet aan. Er gingen een aantal producers mee aan de slag en één van die versies deed het uit het niets goed in de Britse clubs. Daar werd toen weer een radiovriendelijke versie van gemaakt en dat was een goede zet: een enorme hit in Europa (en Zimbabwe, waarom niet). Na die hitversie kwam er natuurlijk nóg een karrevracht aan versies uit, maar laten wij het maar even bij deze houden:

748. Nightcrawlers - Push The Feeling On

[1995, #aw11, #hp4]

Kiss You All Over: 7,5

Push The Feeling On: 6,5

8

En op vrijdag een halfje erbij.

Prima dancehitje met veelal inferieure latere mixen.

7.0

Nightcrawlers - Push The Feeling On : 4

2 ik moet er niet aan denken hier nog meer versies van te moeten horen.

9,7 blijft heerlijk

Op een of andere manier vind ik deze altijd een beetje vervelend.

5

wavanbuuren
Jeugdsentimentplaatje blijft uitstekend overeind.

8

'They lies it again, they lies full of skn'. Geen flauw benul had ik, wat ze met dat über slechte Engels bedoelden. Blijkt dat ze iets heel anders zingen... nou, zelfs met de songtekst ernaast haal ik dat er niet uit. Wel pakkende song hoor.

7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:50 uur

geplaatst: vandaag om 12:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.