MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

6,5
doet mij sterk denken aan de jaren '70-disco

Heb er nooit zo veel mee gehad, ben van de individuele leden veel beter gewend; 6,4

Muse varieert voor mij van wel aardig tot aardig irritant. Time Is Running Out mist de elementen om tot de eerste categorie te behoren; 4,2

Aretha is natuurlijk een fenomenale zangeres, maar Respect heb ik altijd een wat overroepen schreeuwnummer gevonden - ook nog eens gedowngraded door de gigantische overplay die het nog steeds heeft; 5,1

741. Elvin Bishop - Fooled Around and Fell in Love 5.5
742. Jim - Dapper en Sterk 1.5
743. Amy Grant - Baby, Baby 5.5
744. Muse - Time Is Running Out 4.5
745. Aretha Franklin - Respect 7.0
746. Stardust - Music Sounds Better with You 8.5

Laatste afvaller voor de Song van het Jaar 1998. Daft Punk evenaarde dit niveau pas met Get Lucky.

8,2

Stardust: 7,5
Muse gemist zie ik, nog een 9,5 voor Time Is Running Out

Music Sounds Better With You: 8

Stardust 8,5

Stardust - Music Sounds Better with You : 4

wavanbuuren
7,5

Aretha: 9,5
Stardust: 7

Respect komt tot 7,16: plek 171
Music Sounds Better with You komt tot 7,37: plek 131

De band van vandaag kent een opvallende carrière. In de 60's en 70's stonden ze bekend als (soft)rockband, met wat uitstapjes naar andere genres, maar vanaf de 80's werd het een onvervalste countryband en scoorden ze tussen '83 en '87 maar liefst 10 nummer 1-hits in de Country Chart.

Wij gaan echter naar hun pre-country periode, naar hun grootste mainstream hit. 

747. Exile - Kiss You All Over

[1978, #aw12, #hp4]

Telkens dit liedje start, moet ik denken aan Walk On The Wild Side van Lou Reed. Zeer gelijkende start.

7.0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:32 uur

geplaatst: vandaag om 14:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.