Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 17 september 2021, 23:33 uur
Tremeloes - Silence Is Golden 4,1 (altijd best een flinke draak gevonden, het soort zeikliedje dat wijlen Albert West graag zou coveren, ook in het origineel een uitschieter naar beneden voor zowel de songschrijvers als The Four Seasons)
Baccara - Yes Sir I Can Boogie 5,1 (ik heb echt een hele lullige kant, maar dit is niet mijn foute plaat, ik kan m hooguit best hebben, dit is Spaans maar een paar maanden later kwam er een grote hit uit Italië die 12x zo goed is)
Baccara - Yes Sir I Can Boogie 5,1 (ik heb echt een hele lullige kant, maar dit is niet mijn foute plaat, ik kan m hooguit best hebben, dit is Spaans maar een paar maanden later kwam er een grote hit uit Italië die 12x zo goed is)
0
geplaatst: 18 september 2021, 17:08 uur
Baccara scoort prima met een gemiddelde van 6,60 en daarmee belanden de dames op plek 369.
Vandaag een double bill, omdat jullie wel begrijpen dat een keuze maken tussen deze twee versies onmogelijk is. We gaan daarom luisteren naar beide hit versies van één van de grootste hits van 2005. Aan ons de zware taak om voor eens en altijd te bepalen welke de ultieme versie is.
Aan de ene kant hebben wij het origineel, gezongen door de vijfjarige Joy, dat de eerste plek in de Top 40 wist te bereiken en aan de andere kant hebben we de Nederlandse cover, gezongen door de zevenjarige Kim, die de tweede plek in de Top 40 wist te bereiken.
Het was zestien jaar geleden dat we deze kindersensatie non-stop moesten aanhoren op radio en tv. Laten we die tijden nog éénmaal herleven. Roept u maar: gaat de voorkeur uit naar het origineel of de Nederlandse versie? Wie wint deze battle der krokodillen?
751. Schnappi - Das Kleine Krokodil
[2005, #aw11, #hp1]
-------------------------------------------------------
752. Snappie - De Kleine Krokodil
[2005, #aw11, #hp2]
Vandaag een double bill, omdat jullie wel begrijpen dat een keuze maken tussen deze twee versies onmogelijk is. We gaan daarom luisteren naar beide hit versies van één van de grootste hits van 2005. Aan ons de zware taak om voor eens en altijd te bepalen welke de ultieme versie is.
Aan de ene kant hebben wij het origineel, gezongen door de vijfjarige Joy, dat de eerste plek in de Top 40 wist te bereiken en aan de andere kant hebben we de Nederlandse cover, gezongen door de zevenjarige Kim, die de tweede plek in de Top 40 wist te bereiken.
Het was zestien jaar geleden dat we deze kindersensatie non-stop moesten aanhoren op radio en tv. Laten we die tijden nog éénmaal herleven. Roept u maar: gaat de voorkeur uit naar het origineel of de Nederlandse versie? Wie wint deze battle der krokodillen?
751. Schnappi - Das Kleine Krokodil
[2005, #aw11, #hp1]
-------------------------------------------------------
752. Snappie - De Kleine Krokodil
[2005, #aw11, #hp2]
0
geplaatst: 18 september 2021, 17:31 uur
Hoe zoiets überhaupt een hit word is mij een raadsel en nog wel 2x. En niet eens ergens laag onderin de top 40, nee ook nog een 1e en een 2e plek. Dit is nu precies de redenen waarom ik de top 40 niet serieus neem.....ik kan hier niet meer van maken dan een 1 en zo hoog kom ik ook alleen maar omdat ik de score van beide platen bij elkaar optel...
0
geplaatst: 18 september 2021, 17:33 uur
Natuurlijk een matig nummer maar het is voor kinderen gemaakt en dat maakt het nog enigzins acceptabel,
0.3 hoger voor de NL versie omdat die het meest jeugdsentiment is
Duiste versie: 3
NL versie: 3.3
0.3 hoger voor de NL versie omdat die het meest jeugdsentiment is
Duiste versie: 3
NL versie: 3.3
0
geplaatst: 18 september 2021, 17:36 uur
Is dat al 16 jaar geleden!? Tjah ... euh ... In de categorie Baby Shark en Lief Klein Konijntje ofzo, wat moet je hiermee qua quotering? De doelgroep vond het geweldig, de ouders deden mee. De NL versie is veel minder schattig qua stemgeluid, puntje minder.
Schnappi - 5
Snappie - 4
Schnappi - 5
Snappie - 4
0
geplaatst: 18 september 2021, 17:44 uur
Schnappi - Das Kleine Krokodil : 3
Snappie - De Kleine Krokodil : 1,5
Snappie - De Kleine Krokodil : 1,5
0
geplaatst: 18 september 2021, 17:52 uur
Schnappi - Das Kleine Krokodil : 3
Snappie - De Kleine Krokodil : 2,5
Snappie - De Kleine Krokodil : 2,5
0
geplaatst: 19 september 2021, 08:30 uur
Het hebben van een 1-jarige maakt dat je wat milder wordt over dit soort zooi:
DE - 4,5
NL - 3,5
Tremeloes - 6,5
Baccara - 5
DE - 4,5
NL - 3,5
Tremeloes - 6,5
Baccara - 5
0
geplaatst: 19 september 2021, 08:30 uur
Destijds wel van gehoord, maar nog nooit gehoord. En ik denk dat ik dat maar zo laat 

0
geplaatst: 19 september 2021, 08:32 uur
esteban schreef:
De doelgroep vond het geweldig, de ouders deden mee.
De doelgroep vond het geweldig, de ouders deden mee.
Ik weet nog dat vooral mijn leeftijdsgenoten (toentertijd 17- / 18- / 19-jarigen) dit helemaal geweldig vonden.
Schnappi: 3,5
Snappie: 1 (nog nooit gehoord, maar deze versie is wel heel erg matig)
0
geplaatst: 19 september 2021, 08:38 uur
Vandaag zal de song wat later gepost worden. Ik ga voor het eerst sinds tijden weer eens naar een concert
. Ik hoop dat ik nog weet hoe het moet...
Stem dus gerust nog door op deze multi-platina winnende singles.
. Ik hoop dat ik nog weet hoe het moet...Stem dus gerust nog door op deze multi-platina winnende singles.
1
geplaatst: 19 september 2021, 08:38 uur
Hazo. Ik dacht eigenlijk dat jij ouder was dan mij. Blijkt dus omgekeerd te zijn.
Ik was een mid-twintiger toen. Gelukkig niet populair bij m'n vrienden. Fjieuw.
Veel concert-plezier!
Ik was een mid-twintiger toen. Gelukkig niet populair bij m'n vrienden. Fjieuw.Veel concert-plezier!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.