Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 19 september 2021, 11:15 uur
Ik vind dit vergelijkbaar met dat andere koudbloedige waterdier uit 2005:
Schnappi: 4
En dit keer wint Duitsland hier volkomen terecht van Nederland:
Snappie: 2
Schnappi: 4
En dit keer wint Duitsland hier volkomen terecht van Nederland:
Snappie: 2
1
geplaatst: 19 september 2021, 11:19 uur
Shaky schreef:
Ik ga voor het eerst sinds tijden weer eens naar een concert
. Ik hoop dat ik nog weet hoe het moet...
Ga je het concert zelf geven of neem je het tot je?Ik ga voor het eerst sinds tijden weer eens naar een concert
. Ik hoop dat ik nog weet hoe het moet...
1
geplaatst: 19 september 2021, 11:39 uur
Slechts ondergaan, mijn dagen als bandlid liggen achter me.
1
geplaatst: 19 september 2021, 11:40 uur
Nog even terug komen bij een nummer dat hier duidelijk onderschat wordt.
Je houdt niet alleen van Elvis maar ook van Elvin, Shaky. Jouw smaak kan bij mij niet meer kapot.
Alleen past deze videoclip meer bij mijn nostalgie (klik).
Dit is zulke geweldige muziek. De broeierige gitaar. De zwoele piano. De coole drums. De zanger die hier een topprestatie levert. Dit klinkt allemaal zo loom en ontspannen.
En dan die videoclip met de hele groep onder die strakblauwe hemel. Ik dacht dat ze in Toppop allemaal een zonnebril op hadden maar dat blijkt niet zo te zijn. Op de een of andere manier heeft mijn geheugen mij voor gek gehouden.
Maar één ding kan ik mij nog wel herinneren bij dit nummer. Toen dit een hit was in april 1976 en op de radio klonk zei ik tegen mijn vader. "Zulke muziek voorspelt een hele mooie zomer".
1976 werd in Nederland de mooiste zomer sinds 1947. Lang en droog. En alles leek nog zomerser dankzij Elvin.
Onlangs was Ad Visser weer te zien in Op1. Hij hield zijn zonnebril op en dat ergerde de presentatrice. Ad zei dat hij dat deed omdat hij eerder die dag op zijn normale bril was gaan zitten. Hij hield de zaak voor de gek want volgens mij heeft hij net zoveel brillen thuis als Elvin en Mickey samen meisjes hebben gehad in de openingszin van dit nummer.
Dat Ad zijn zonnebril ophield was duidelijk een heimelijke liefdesverklaring aan Elvin Bishop en die prachtige zomer van 1976.
10
Shaky schreef:
741. Elvin Bishop - Fooled Around and Fell in Love
Bij de song van vandaag wordt vaak gedacht dat het Elvin zelf is die zingt, maar niets is minder waar. Achtergrondzanger Mickey Thomas, die zich later bij Jefferson Starship zou voegen, kreeg de kans om zijn gouden keeltje in te zetten.
Ik hoop niet dat mijn geheugen mij in de steek laat en dat het Krijn Torringa was. Maar volgens mij zei Ad Visser dit in 1976 ook al in Toppop. Behalve dan dat Ad niet kon voorspellen dat Mickey naar Jefferson Starship zou gaan. 741. Elvin Bishop - Fooled Around and Fell in Love
Bij de song van vandaag wordt vaak gedacht dat het Elvin zelf is die zingt, maar niets is minder waar. Achtergrondzanger Mickey Thomas, die zich later bij Jefferson Starship zou voegen, kreeg de kans om zijn gouden keeltje in te zetten.
Je houdt niet alleen van Elvis maar ook van Elvin, Shaky. Jouw smaak kan bij mij niet meer kapot.

Alleen past deze videoclip meer bij mijn nostalgie (klik).
Dit is zulke geweldige muziek. De broeierige gitaar. De zwoele piano. De coole drums. De zanger die hier een topprestatie levert. Dit klinkt allemaal zo loom en ontspannen.
En dan die videoclip met de hele groep onder die strakblauwe hemel. Ik dacht dat ze in Toppop allemaal een zonnebril op hadden maar dat blijkt niet zo te zijn. Op de een of andere manier heeft mijn geheugen mij voor gek gehouden.
Maar één ding kan ik mij nog wel herinneren bij dit nummer. Toen dit een hit was in april 1976 en op de radio klonk zei ik tegen mijn vader. "Zulke muziek voorspelt een hele mooie zomer".
1976 werd in Nederland de mooiste zomer sinds 1947. Lang en droog. En alles leek nog zomerser dankzij Elvin.
Onlangs was Ad Visser weer te zien in Op1. Hij hield zijn zonnebril op en dat ergerde de presentatrice. Ad zei dat hij dat deed omdat hij eerder die dag op zijn normale bril was gaan zitten. Hij hield de zaak voor de gek want volgens mij heeft hij net zoveel brillen thuis als Elvin en Mickey samen meisjes hebben gehad in de openingszin van dit nummer.
Dat Ad zijn zonnebril ophield was duidelijk een heimelijke liefdesverklaring aan Elvin Bishop en die prachtige zomer van 1976.
10
0
geplaatst: 19 september 2021, 19:37 uur
De gemiddelden van Schnappi en Snappie komen morgen.
De song van vandaag is afkomstig van het album dat op 1 staat in de MusicMeter top 250. Met name IJsland liep weg met dit nummer: nummer 1-hit en het enige land waarbij dit nummer de end-of-year chart haalde (op plek 2 zelfs).
In Nederland was het een bescheiden hitje, maar goed: deze mannen moeten het ook niet hebben van de mainstream single charts.
753. Radiohead - Karma Police
[1997, #aw4, #hp33]
De song van vandaag is afkomstig van het album dat op 1 staat in de MusicMeter top 250. Met name IJsland liep weg met dit nummer: nummer 1-hit en het enige land waarbij dit nummer de end-of-year chart haalde (op plek 2 zelfs).
In Nederland was het een bescheiden hitje, maar goed: deze mannen moeten het ook niet hebben van de mainstream single charts.
753. Radiohead - Karma Police
[1997, #aw4, #hp33]
1
geplaatst: 19 september 2021, 19:48 uur
Toen dit uitkwam, moest ik er niet van weten. Wat een gezaag! Ik zat toen volop in de 90s house-fase. Na de eeuwwisseling is dat gelukkig helemaal omgeslagen. 
8

8
0
geplaatst: 19 september 2021, 20:56 uur
Draai hem eigenlijk nog maar heel zelden vanwege overexpositie-risico, maar blijft een fenomenaal nummer.
9,2
9,2
0
geplaatst: 19 september 2021, 21:43 uur
Het is een extreem grote misvatting dat rommel acceptabeler is als het voor kinderen gemaakt is wat mij betreft, Rommel is rommel en beide versies zijn rommel. En er zijn vele prachtige dingen voor kinderen gemaakt.
Schnappi 2,5
Snappie 1,9
Karma Police is een van de mindere nummers van OK Computer en ik heb het veel te vaak gehoord
7,0
Schnappi 2,5
Snappie 1,9
Karma Police is een van de mindere nummers van OK Computer en ik heb het veel te vaak gehoord
7,0
0
geplaatst: 20 september 2021, 08:45 uur
Snappie of Schnappi whatevz, allebei een 2.
Karma Police - 9,5
Karma Police - 9,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 20 september 2021, 09:03 uur
Baccara - 5
Schnappie - 1 / Snappie - 1
Radiohead - 7,5
Schnappie - 1 / Snappie - 1
Radiohead - 7,5
0
geplaatst: 20 september 2021, 10:06 uur
Schnappi - Das Kleine Krokodil : 3
Snappie - De Kleine Krokodil : 3
Radiohead - Karma Police: 9,8
Snappie - De Kleine Krokodil : 3
Radiohead - Karma Police: 9,8
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.