Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 22 september 2021, 18:36 uur
De titel zei mij niks maar nu ik het luister komt het heel erg bekend voor.
Aardig nummer wel maar niet overtuigend
5.9
Aardig nummer wel maar niet overtuigend
5.9
0
geplaatst: 22 september 2021, 22:13 uur
Kauwgom waar de smaak vanaf is zoals het gros van de dancehits de laatste pak hem beet 5 jaar. En dan ook nog op tiktoklengte. Binnen top 40 hits is dance tegenwoordig met afstand het sufste en meest ingeslapen genre. Het wordt echt zo erg tijd voor een nieuw geluid.
3,9
3,9
0
geplaatst: 23 september 2021, 17:11 uur
Breaking Me belandt op plek 635 met 5,28 gemiddeld.
Vandaag is het de beurt aan de eerste solo single van deze medeoprichter van Pink Floyd. Enkel in Australië, de VS en Nederland wist dit nummer de hitlijst te halen, waarbij het in ons eigen landje ook nog de hoogste positie van die drie behaalde.
Het album waar dit nummer vandaan komt is een zogenaamd conceptalbum waarbij we de dag van een man in een midlifecrisis meemaken. Deze hit speelt zich af om 05.01 in de ochtend.
757. Roger Waters - 5:01AM (The Pros and Cons of Hitch Hiking, Pt. 10)
[1984, #aw8, #hp16]
Vandaag is het de beurt aan de eerste solo single van deze medeoprichter van Pink Floyd. Enkel in Australië, de VS en Nederland wist dit nummer de hitlijst te halen, waarbij het in ons eigen landje ook nog de hoogste positie van die drie behaalde.
Het album waar dit nummer vandaan komt is een zogenaamd conceptalbum waarbij we de dag van een man in een midlifecrisis meemaken. Deze hit speelt zich af om 05.01 in de ochtend.
757. Roger Waters - 5:01AM (The Pros and Cons of Hitch Hiking, Pt. 10)
[1984, #aw8, #hp16]
1
geplaatst: 23 september 2021, 17:38 uur
Had ik al lang niet gehoord: Een plaat die toen hevig gepromoot werd door Veronica. 1984 is mijn radiojeugd. Het was de enige keer dat Waters solo de top 40 haalde en hij is daarmee een eendagsvlieg. Met Pink Floyd stond hij overigens ook maar twee keer in de top 40 (en PF had nog één hit na hem en een als sample die ik niet meetel). Ik vond hier als kind van 8,9 geen klap aan, nu vind ik het wel leuk.
Leuke popquizvraag zou zijn wat de eerste was (ik neem aan dat iedereen wel weet dat Another Brick in de Wall een hit was).
Die andere was niet Wish You Were Here. Comfortably Numb, Money of desnoods See Emily Play. Het was een vreemde dubbele A kant met de nummers If en Arnold Layne. Een top 40 hit in 1971. If kwam van Atom Heart Mother (nog net de nieuwste elpee toen), maar Arnold Layne is een toen al ouder Syd Barett nummer.
Waters krijgt een 6,9
Leuke popquizvraag zou zijn wat de eerste was (ik neem aan dat iedereen wel weet dat Another Brick in de Wall een hit was).
Die andere was niet Wish You Were Here. Comfortably Numb, Money of desnoods See Emily Play. Het was een vreemde dubbele A kant met de nummers If en Arnold Layne. Een top 40 hit in 1971. If kwam van Atom Heart Mother (nog net de nieuwste elpee toen), maar Arnold Layne is een toen al ouder Syd Barett nummer.
Waters krijgt een 6,9
0
geplaatst: 23 september 2021, 17:44 uur
757. Roger Waters - 5:01AM (The Pros and Cons of Hitch Hiking, Pt. 10): 5
756. Topic & A7S - Breaking Me: 5
756. Topic & A7S - Breaking Me: 5
0
geplaatst: 23 september 2021, 19:00 uur
756. Topic & A7S - Breaking Me: 2 - hoge cijfers nog hier
757. Roger Waters: 5,5 - ook vrij kut hoor
757. Roger Waters: 5,5 - ook vrij kut hoor
0
geplaatst: 23 september 2021, 22:53 uur
7
Werkt beter binnen het album dan als los nummer. Maar dat heb je wel vaker bij conceptalbums.
Werkt beter binnen het album dan als los nummer. Maar dat heb je wel vaker bij conceptalbums.
0
geplaatst: 24 september 2021, 02:22 uur
Roger Waters - 5:01AM (The Pros and Cons of Hitch Hiking, Pt. 10) : 7,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.