MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
The Message Is Love: 7
Don’t Look Back In Anger: 9
The Last Waltz: 5,5

Mij te dik aangezet en oubollig

4,3

Voor de vorige 2 sluit ik me aan bij onderstaande users:
Koenr schreef:
minder kut dan hun andere singles, maar het blijft een zeikband.

4,2

starbright boy schreef:
Er is weinig aan maar nog een aardig stuk beter dan veel grotere namen tegenwoordig uitbraken. Commerciele dance zit echt in een crisis.

4,1

Shane: 7,5
Last Waltz: 5

Engelbert: 6

Classic deze 7.4

Oasis 4 (vreselijk overgewaardeerd nummer)

Shane 7

Engelbert heeft nog eens een een album gemaakt met Engelstalige covers van Nederlandstalige hits voor de Nederlandse markt. Dat is best een curieuze plaat. Met liedjes als A Little In Love , There She Goes en The Little Cafe at the Harbour. Zijn laatste serieuze poging tot comeback was in 2012 toen hij deelnam aan het Eurovisie Songfestival met een liedje dat veel beter was dan dit. Helaas zong hij niet erg zuiver en werd het een mislukking. Hij was 25e. Van de 26. Zijn oudere werk is op zijn best een soort low budget Tom Jones. Maar veel vaker , zoals hier ,is het oersaaie lulligheid. 3,9

Engelbert Humperdinck - The Last Waltz : 4

Voor mij de Tom Jones van de Aldi. Volgens m'n oma zaliger een "spetter van een vent".

5

wavanbuuren
Oasis - 2,5 (precies wat Koen zegt)
Shane - 3
Engelbert - 6

7,4

Bazentrack.

Les de Groot schreef:
Classic deze 7.4

5,36 voor The Last Waltz, daarmee belandt die song op plek 633.

Het nummer van vandaag werd in 2010 nog gecoverd door Blondie, maar wij gaan luisteren naar de originele versie van de Jamaicaanse zangeres Sophia George.

De schrijver van dit nummer, Anthony Davis, kwam op het idee toen zijn moeder hem erop aansprak dat hij altijd omringd was door schoolmeisjes. De manager van Sophia, die later haar man zou worden, hoorde Anthony dit nummer zingen en vroeg toestemming om het nummer aan Sophia te geven. Het werd haar grootste hit.

775. Sophia George - Girlie Girlie

[1986, #aw11, #hp2]

7,5

7,5

Leuk!

Girlie, Girlie: 7,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:15 uur

geplaatst: vandaag om 03:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.