MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

7, lekker relaxed plaatje

wavanbuuren
Kriss Kross - 6
U2 - 9,5
Roberta - 6,5

Een Roberta Flack CD zou ik graag in mijn kringloopwinkeltochtjes vinden

8,1

Niets dat blijft hangen, maar wel zeer aangenaam.

7

Ast
6,3

Roberta Flack scoort vooralsnog hoog, maar hoeft niet op al te veel steun qua getalen te rekenen. Slechts 10 stemmers hebben een cijfer voor Feel Like Makin' Love over, een dieptepunt in dit topic. Kan gebeuren, maar laten we wel nog even tot morgen wachten met het gemiddelde. Ik hoop op een aantal latere stemmers.

De Londense band van vandaag bracht eerder deze maand een nieuw album uit. Hun eerste album stamt uit 1969. Met 22 studio albums en een kleine 40 singles blijven de mannen goed bezig. Jon Anderson, Chris Squire, Peter Banks, Tony Kaye en Bill Bruford richtten de band op, maar over de afgelopen ruim 50 jaar zijn er natuurlijk wel wat wisselingen geweest.

Zo speelden op het nummer waar wij naar gaan luisteren Steve Howe en Rick Wakeman al mee. Dit nummer zou tussen 1969 en 1983 de grootste hit van de band zijn in Amerika zijn met een 13e plek in de Billboard chart. In thuisland Engeland liepen ze hier niet warm voor. Sterker nog: van alle singles die de eerste 8 jaar werden uitgebracht, behaalde er geen enkele daar de hitlijst.

In Nederland was dit hun eerste van twee hits (die remix die in 2005 de hitlijst haalde tel ik niet mee).

782. Yes - Roundabout

[1972, #aw3, #hp23]

5

Bij momenten te chaotisch voor mij.

koosknook, eerste cijfer voor die van gisteren, tweede voor die van vandaag?

Ha, scherp.

Roberta Flack: 6.7
Yes: 6

Zo goed

Roberta Flack: 8
Yes: 8,5

6,2

Ook ik vind het chaotisch, alsof ik op het Keizer Karelplein rij met mist

U2 - 10

Roberta Flack - 7,5

Yes - 8,5

Yes herinnert me weer aan het feit dat ik en prog nog altijd niet matchen. Die andere pophit kan ik nog wel hebben (ook uit jeugdsentiment), Dit is echter ver voor mijn tijd en trek ik nauwelijks. Ik denk dat menig fan ook niet veel moet hebben van deze single-edit die nog niet half zo lang duurt als de albumversie.

4,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:18 uur

geplaatst: vandaag om 11:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.