MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Kane: 7
Ze hebben wel betere, maar ook genoeg mindere.

wavanbuuren
Bobby Bland - 6,7

Kensington - Het hele euvre klinkt precies het zelfde: Waardeloos, zielloos, smakeloos - 3,5

Kane - ik snap de haters maar, maar ik kan het goed hebben - 7

Kane scoort met 5,06 bijna hetzelfde gemiddelde als Kensington (5,11). De band rondom Dinand W. staat voorlopig op plek 692.

De song van vandaag mogen we toch wel een (soul)classic noemen. Nummer 1-hit in de UK en VS, en in 2002 opgenomen in de Grammy Hall of Fame.

Het nummer stamt oorspronkelijk uit 1967, maar een re-release in 1970 zorgde voor het allergrootste succes.

Onder andere Petula Clark, The Beat, Phil Collins, Leo Sayer en Boyzone maakten hun eigen versie van het nummer, maar het lijkt me verstandig om lekker naar de originele uitvoerende te gaan luisteren.

796. Smokey Robinson & The Miracles - The Tears of a Clown

[1970, #aw9, #hp5]

8.2 Heerlijke soul classic

9
wat laxus11 zegt

Lekker hoor: 8.3

Iconische track waar ik nooit de echte klik mee heb gehad. The Tracks of My Tears daarentegen vind ik wonderschoon, die had boven de negen gescoord.

7,9

Blijf hier rondhangen Edgar18 want die komt vanzelf ook een keer aan de beurt.

The Tears of a Clown: 8,5

Smokey Robinson & The Miracles - The Tears of a Clown : 8,5

Ik heb hier ook nooit echt een klik mee gehad, ook al is dit genre doorgaans genieten.

6

wavanbuuren
6,7

Tears of a Clown: 7,5

Kane: 4
The Miracles: 7,5

Heb hier wel een serieuze klik mee, verdorie zeg wat een parel.

9

Smokey en zijn Miracles doen het uitstekend en weten zelfs onze top 50 te halen: 7,89 gemiddeld, plek 49.

28 hits heeft deze dame in de Nederlandse Top 40 weten te scoren. Daarmee is ze één van de succesvolste artiesten in onze hitlijst ooit.

Haar eerste 9 singles wisten niet aan te slaan bij het grote publiek, maar met haar tiende was het raak, en hoe: nummer 1 in de Amerikaanse R&B/Hip-Hop chart, nummer 1 in de Amerikaanse Dance Singles chart, nummer 1 in Zimbabwe en nummer 1 in ons eigen Nederland.

Het nummer groeide uit tot één van haar signature songs en de critici prezen haar destijds voor dit nummer waarmee ze volgens hen haar suffe doorsnee imago van haar eerste twee albums van zich af wist te schudden.

797. Janet Jackson - What Have You Done For Me Lately

[1986, #aw11, #hp1]

7

Best leuk, maar overall heb ik echter niet echt een klik met Janet en haar muziek (Together Again uitgezonderd, heerlijke hit).

Wat ArthurDZ zegt:

6.5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:14 uur

geplaatst: vandaag om 19:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.