MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Ik wou hier blind (enfin, doof) een 7 aan geven op basis van hoe die in m'n geheugen zat. 'k Had 'm beter daar gelaten.

6

Janet 7,5

En ik weet niet of latere beoordelingen er nog toe doen Shaky ?

In ieder geval:

Aya Nakamura - Djadja 2 (vreselijk)

Kaoma - Lambada 6,2

Kensington - Done with It 3

Kane - Something to Say 3

Smokey Robinson & The Miracles-Tears of a clown 7

Geen probleem pureshores, en al zeker niet als het maar een handjevol latere beoordelingen betreft

Janet Jackson - What Have You Done For Me Lately : 6

Vernieuwende sound in die tijd waardoor iedereen Jimmy Jam & Terry Lewis wilde hebben en Janet Jackson van een floppend bubblegumzangeresje een wereldster werd. Klinkt heel erg mid 80's maar is minder glad dan sommige tijdgenoten en dat houdt dit wel overeind. Ze is eigenlijk zelden meer in de buurt gekomen van het niveau van haar eerste hits. Af en toe een sterke single en vrij veel middelmaat of, na 1997, flink daaronder. 7.3

7.5

Zo'n beetje de enige periode van Janet die ik te pruimen vind.

wavanbuuren
Als je naar de clip kijkt dan valllen de overeenkomsten met Michael op in de bewegingen, de mimiek en qua uiterlijk. Michael was zo'n beetje op de top van zijn roem en ook van Janet is dit de sterkste periode als je het mij vraagt.

8

Vanessa Williams - 5,7
Alphabeat - 6,3
Bobby Bland - 7,2
Kensington - 5,1
Kane - 4,9
Smokey Robinson & the Miracles - 8,2
Janet Jackson - 8,6

Shaky

Wat wij onlangs nog voor jou gedaan hebben? Jou een 6,99 gemiddeld gestemd! Janet belandt op plek 256.

Roberto Concina scoorde in 1995 en 1996 drie wereldhits, waaronder de allergrootste hit in Europa van '95. Daar gaan wij vandaag dan ook naar luisteren.

Later werd dit nummer nog veelvuldig gebruikt voor samples en ook meerdere covers zijn verschenen.

In 2017 overleed Roberto aan kanker, hij was pas 47.

798. Robert Miles - Children

[1996, #aw14, #hp3]

Heerlijke hit!

8,5

Niet onaardig, maar ik heb er ook nooit echt veel mee gehad. 6,2

8.5

Welliswaar voor de single-edit. De 14-jarige esteban was hier wild van.

het aantal verschillende versies op YouTube is enorm. Nu staat de single / radio versie er esteban.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:56 uur

geplaatst: vandaag om 15:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.