Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 9 november 2021, 17:11 uur
Liberty X scoort 5,88 gemiddeld en komt op plek 579 terecht.
Gene Chandler scoort 6,19 gemiddeld en komt op plek 512 terecht.
De song van vandaag staat in de Rolling Stone lijsten '500 Greatest Songs of All Time en '500 Songs That Shaped Rock and Roll'.
In de US en Zweden wist dit nummer, dat geschreven werd door de oprichter van de band, de top 10 van de hitlijst te bereiken. Het schrijfproces duurde overigens wel even. Scholz had ongeveer vijf jaar nodig om dit nummer volledig op papier te krijgen.
804. Boston - More Than a Feeling
[1976, #aw7, #hp11]
Gene Chandler scoort 6,19 gemiddeld en komt op plek 512 terecht.
De song van vandaag staat in de Rolling Stone lijsten '500 Greatest Songs of All Time en '500 Songs That Shaped Rock and Roll'.
In de US en Zweden wist dit nummer, dat geschreven werd door de oprichter van de band, de top 10 van de hitlijst te bereiken. Het schrijfproces duurde overigens wel even. Scholz had ongeveer vijf jaar nodig om dit nummer volledig op papier te krijgen.
804. Boston - More Than a Feeling
[1976, #aw7, #hp11]
1
geplaatst: 9 november 2021, 17:13 uur
Shaky schreef:
Het schrijfproces duurde overigens wel even. Scholz had ongeveer vijf jaar nodig om dit nummer volledig op papier te krijgen.
Het schrijfproces duurde overigens wel even. Scholz had ongeveer vijf jaar nodig om dit nummer volledig op papier te krijgen.
Maar het resultaat is ernaar
9 voor deze ontroerend mooie kraker
2
geplaatst: 9 november 2021, 20:03 uur
8,25
Ook natuurlijk bekend als inspiratiebron voor Smells like teen spirit.
Ook natuurlijk bekend als inspiratiebron voor Smells like teen spirit.
0
wavanbuuren
geplaatst: 10 november 2021, 08:45 uur
Ik zit in het (te) veel gehoord kamp. Objectief toch nog wel een goeie plaat, al is het cliche "ze hebben betere" hier ook van toepassing.
7,5
7,5
0
geplaatst: 10 november 2021, 16:51 uur
Boston scoort goed: met 7,77 staan de mannen op plek 61.
De Schotse singer-songwriter waar we vandaag naar gaan luisteren, die Ray Charles en Muddy Waters zijn favoriete artiesten noemt, wist met zijn eerste zeven singles geen hoge ogen te gooien (wat betreft commerciële successen), maar met single 8 was het raak: top 10-hit in menig land en tig keer platina.
In 2019 won hij de British Breakthrough Acts bij de BRIT Awards en vandaag mag hij hier voorbijkomen:
805. Tom Walker - Leave a Light On
[2018, #aw22, #hp6]
De Schotse singer-songwriter waar we vandaag naar gaan luisteren, die Ray Charles en Muddy Waters zijn favoriete artiesten noemt, wist met zijn eerste zeven singles geen hoge ogen te gooien (wat betreft commerciële successen), maar met single 8 was het raak: top 10-hit in menig land en tig keer platina.
In 2019 won hij de British Breakthrough Acts bij de BRIT Awards en vandaag mag hij hier voorbijkomen:
805. Tom Walker - Leave a Light On
[2018, #aw22, #hp6]
0
geplaatst: 10 november 2021, 18:23 uur
Inhaalslagje:
799. Taio Cruz - Break Your Heart [feat. Ludacris] 5,3
(kan erger,supercatchy, maar is ene oor in andere uit)
800. Scritti Politti - The Word Girl 7,3
(ha weer eens een hit in mijn non stop radioluisterdagen. Mijn radio was mijn favoriete speelgoed toen, met afstand. Deze roept nog wat meer jeugdsentiment op dan Absolute)
801. Bobby Darin - If I Were a Carpenter 7.8
(Ik mis de kwetsbaarheid van Hardin een beetje, die zou gemakkelijk een vol punt hoger zitten, maar het is een erg fraai liedje)
802.. Liberty X - Just a Little 7.0
(veel beter dan de singles van de winnaar. Was toen al een guilty pleasure. Ik voel me erg oud al ik zie dat dit volgend jaar 20 jaar oud wordt)
803. Gene Chandler - Get Down 6.3
(de enige uit dit rijtje die ik niet kende. Aardige plaat die eerder als mid jaren '70 klinkt dan als eind)
804. Boston - More Than a Feeling 6.8
(Een nummer dat ik altijd met twee dingen zal associeren, de Top 100 allertijden van Veronica en de zogenaamd grappige vergelijkingen die je hoorde tussen deze riff en die van Smells Like Teen Spirit toen dat een hit was. Amerikaanse AOR is meestal niet mijn smaak, maar deze kan ik goed hebben. Ik heb me wel laten vertellen dat de band tegenwoordig nogal de weg kwijt is en 15 jaar doet over een kutplaat)
805. Tom Walker - Leave a Light On 4,1
(Nee, ik hoor liever zijn idolen. Refrein is echt vreselijk)
799. Taio Cruz - Break Your Heart [feat. Ludacris] 5,3
(kan erger,supercatchy, maar is ene oor in andere uit)
800. Scritti Politti - The Word Girl 7,3
(ha weer eens een hit in mijn non stop radioluisterdagen. Mijn radio was mijn favoriete speelgoed toen, met afstand. Deze roept nog wat meer jeugdsentiment op dan Absolute)
801. Bobby Darin - If I Were a Carpenter 7.8
(Ik mis de kwetsbaarheid van Hardin een beetje, die zou gemakkelijk een vol punt hoger zitten, maar het is een erg fraai liedje)
802.. Liberty X - Just a Little 7.0
(veel beter dan de singles van de winnaar. Was toen al een guilty pleasure. Ik voel me erg oud al ik zie dat dit volgend jaar 20 jaar oud wordt)
803. Gene Chandler - Get Down 6.3
(de enige uit dit rijtje die ik niet kende. Aardige plaat die eerder als mid jaren '70 klinkt dan als eind)
804. Boston - More Than a Feeling 6.8
(Een nummer dat ik altijd met twee dingen zal associeren, de Top 100 allertijden van Veronica en de zogenaamd grappige vergelijkingen die je hoorde tussen deze riff en die van Smells Like Teen Spirit toen dat een hit was. Amerikaanse AOR is meestal niet mijn smaak, maar deze kan ik goed hebben. Ik heb me wel laten vertellen dat de band tegenwoordig nogal de weg kwijt is en 15 jaar doet over een kutplaat)
805. Tom Walker - Leave a Light On 4,1
(Nee, ik hoor liever zijn idolen. Refrein is echt vreselijk)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.