Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
5
geplaatst: 22 november 2021, 22:42 uur
5.5
Het mag toch eens gezegd worden: Merci Shaky om hier elke dag opnieuw tijd in te steken en ons dagelijks te voorzien van een streepje muziek!
Het mag toch eens gezegd worden: Merci Shaky om hier elke dag opnieuw tijd in te steken en ons dagelijks te voorzien van een streepje muziek!

0
geplaatst: 22 november 2021, 22:53 uur
Ik vind de andere single van het album, 'Help Is on It's Way', net even wat prettiger/pittiger, maar dit laidback-moppie is ook wel okay. Jarenlang gedacht dat het Amerikaans was.
'n Krappe 7.
'n Krappe 7.
0
geplaatst: 23 november 2021, 17:14 uur
6,95 voor de Little River Band en hun maandag-song belandt op plek 278.
Van maandag naar dinsdag:
De zangeres van vandaag heeft haar carrière voor een groot deel aan George Kooymans van de Golden Earring te danken. Hij ontdekte haar en schreef en produceerde veel van haar nummers. Toch vond hij dat de naam Raina Gerardina Bojoura van Melzen niet echt lekker genoeg klonk om het als artiest te maken en haar artiestennaam werd simpelweg Bojoura.
Als Bojoura scoorde ze toen 5 Top 40-hits, maar haar loopbaan in de muziek zette ze al snel om in een maatschappelijke carrière. Ze rondde de nodige studies af en belandde in het onderwijs. Wij gaan terug naar haar leven in de showbizz.
818. Bojoura - If It's Tuesday, This Must Be Belgium
[1969, #aw3, #hp35]
Van maandag naar dinsdag:
De zangeres van vandaag heeft haar carrière voor een groot deel aan George Kooymans van de Golden Earring te danken. Hij ontdekte haar en schreef en produceerde veel van haar nummers. Toch vond hij dat de naam Raina Gerardina Bojoura van Melzen niet echt lekker genoeg klonk om het als artiest te maken en haar artiestennaam werd simpelweg Bojoura.
Als Bojoura scoorde ze toen 5 Top 40-hits, maar haar loopbaan in de muziek zette ze al snel om in een maatschappelijke carrière. Ze rondde de nodige studies af en belandde in het onderwijs. Wij gaan terug naar haar leven in de showbizz.
818. Bojoura - If It's Tuesday, This Must Be Belgium
[1969, #aw3, #hp35]
1
geplaatst: 23 november 2021, 18:36 uur
Nog nooit van de artiest, noch song gehoord. Intrigerende titel wel, nummer heeft niet veel om het lijf, maar is niet onaardig.
6,5
6,5
2
geplaatst: 23 november 2021, 18:41 uur
Het is vandaag dus België. Heerlijke onzin, die flowerpowerhippiegekkigheid. Een compositie van Donovan, lees ik.
Dromerige folky zang, feeërieke psychedelica-light met lekkere uitgesponnen dwarsfluitimprovisatie. Zou die van Barry Hay zijn?
Ik ben heel erg gecharmeerd van Bojoura: George had een neus voor talentvolle (en bloedmooie) meisjes.
Ik zoek nog haar debuutalbum, maar is nogal een lastig te vinden en prijzig dingetje.
8
Dromerige folky zang, feeërieke psychedelica-light met lekkere uitgesponnen dwarsfluitimprovisatie. Zou die van Barry Hay zijn?
Ik ben heel erg gecharmeerd van Bojoura: George had een neus voor talentvolle (en bloedmooie) meisjes.
Ik zoek nog haar debuutalbum, maar is nogal een lastig te vinden en prijzig dingetje.
8
0
geplaatst: 23 november 2021, 19:40 uur
5.8
Ik heb er ook nimmer van gehoord, maar blaast me niet om ver.
Ik heb er ook nimmer van gehoord, maar blaast me niet om ver.
2
wavanbuuren
geplaatst: 24 november 2021, 09:39 uur
Bojoura: Ergens vaag van gehoord:
Bojoura: Toen een mooie vrouw, het is wel duidelijk waarom George hier tijd en energie in heeft gestoken.
Het nummer: Verre van bijzonder.
De tekst: Snap ik geen reet van.
Maar wel: een groot compliment aan Shaky voor deze originele keuze.
Soms zijn het simpele dingen aan het leven die een glimlach op je gezicht toveren.
Al komt het direct in de score van het nummer naar voren: Blijf ons verrassen grote roerganger!
6
Bojoura: Toen een mooie vrouw, het is wel duidelijk waarom George hier tijd en energie in heeft gestoken.
Het nummer: Verre van bijzonder.
De tekst: Snap ik geen reet van.
Soms zijn het simpele dingen aan het leven die een glimlach op je gezicht toveren.
Al komt het direct in de score van het nummer naar voren: Blijf ons verrassen grote roerganger!
6
1
geplaatst: 24 november 2021, 13:30 uur
wavanbuuren schreef:
100% mee eens!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.