menu

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
avatar van EvilDrSmith
wavanbuuren schreef:

Het nummer: Verre van bijzonder.


Of de muziek en uitvoering je aanstaat of niet, dat is natuurlijk in 'the ear of the beholder' en ik vermoed dat je daar op doelt, maar qua structuur is het wel degelijk een opmerkelijk nummer.
Het nummer bevat geen refrein - alleen drie coupletten - en meer dan de helft van het tweede deel van het nummer - bijna 2,5 minuut - is instrumentaal.
Dat vind ik voor een liedje dat de Top 40 haalde best wel een bijzondere compositie-opbouw.

Afijn, graag meer van dit soort afwijkende liedjes Shaky!

avatar van Shaky
Ook dit soort songs zullen de revue zeker blijven passeren naast meezingers, overbekende hits, troep, pareltjes, oude songs, de nieuwste hits: elke dag weer wat anders


avatar van Johnny Marr
7,6

Lekker heur

EvilDrSmith schreef:
(quote)


Of de muziek en uitvoering je aanstaat of niet, dat is natuurlijk in 'the ear of the beholder' en ik vermoed dat je daar op doelt, maar qua structuur is het wel degelijk een opmerkelijk nummer.
Het nummer bevat geen refrein - alleen drie coupletten - en meer dan de helft van het tweede deel van het nummer - bijna 2,5 minuut - is instrumentaal.
Dat vind ik voor een liedje dat de Top 40 haalde best wel een bijzondere compositie-opbouw.

Afijn, graag meer van dit soort afwijkende liedjes Shaky!


je veronderstelling is volledig juist eerwaarde Dr.
Mijn opmerking "niet bijzonder" was puur aangaande mijn kwantitatieve beoordeling.
Doorsnee is het nummer allerminst, vandaar ook mijn complimenten aan Shaky over het feit dat hij ook dit soort nummer meeneemt.

avatar van Shaky
Intrigerend plaatje, al zou ik hem niet snel zelf draaien.

6,8

avatar van Shaky
Bojoura komt tot 6,33 gemiddeld en staat daarmee op de 479e plek.

Zat songs met Wednesday in de titel, maar geen enkele die de Nederlandse Top 40 heeft gehaald. Hoe dan ook, voor de meeste werkende zal gelden: de werkweek zit er al voor de helft op.

Deze hitsong kwam 9 jaar na het debuut van deze rockband uit Los Angeles. Die debuutsingle was een enorme hit in de VS en Oceanië, maar in Nederland was het juist de song waar we vandaag naar gaan luisteren die hoge ogen gooide. Leadzanger Wade schreef en producete deze single die afkomstig is van hun 5e studioalbum.

819. Lifehouse - Halfway Gone

[2010, #aw15, #hp14]




avatar van Les de Groot
Bojoura 5.8
Lifehouse 6

avatar van EvilDrSmith
Ha fijn, pseudo-stoere jongens in een aalgladde, afgekloven, uitgekauwde, achthonderdvierentwintigduizend-in-een-dozijn Amerikaanse popcornpoprockniemendalletje waar geen graantje pit of greintje originaliteit inzit.
Die mierzoete eunuchkoortjes op de achtergrond maken het helemaal af.
Helemaal mijn straatje om daar eens lekker over te zeikstralen, yummie!

Waarschijnlijk wel een van de laatste nummers die de Top 40 heeft gehaald en waar je nog, met een beetje fantasie, de term 'rock' op mag plakken, hoe afgelikt en klef deze boyband voor ouwe vrijsters en/of te jonge meisjes ook klinkt.

Een welverdiende 4, maar die gun ik de jongens dan ook met alle liefde.
Zijn ze inmiddels al totally gone? Opgeruimd staat netjes.

avatar van koosknook
Slappe hap dit

4

avatar van EvilDrSmith
Shaky schreef:

Zat songs met Wednesday in de titel, maar geen enkele die de Nederlandse Top 40 heeft gehaald.

Ik vind het bijna jammer dat dit nummer in de Tipparade is blijven steken, want deze dijenkletser had vast een bom punten bij elkaar verzameld.
Bijna.


avatar van Simon77
Lifehouse: 6,7


avatar van Shaky
EvilDrSmith, gelukkig heeft onze Wim met een andere song nog de mogelijkheid om hier langs te komen

avatar van EvilDrSmith
Shaky schreef:
EvilDrSmith, gelukkig heeft onze Wim met een andere song nog de mogelijkheid om hier langs te komen

Ojee hoezee! Maar je mag je de moeite nadrukkelijk besparen, hoor. Laat Wimpie maar lekker in vrede rusten.

avatar van Kees-Jan
Lifehouse - Halfway Gone : 5,5


avatar van Koenr
2,8

817. Little River Band - 4,5
818. Bojoura - 6,8

Halfway nummertje.
Halfway beoordeling 5,5

avatar van esteban
Zeker wel OK hoor.

6

3,5

Doe mij maar Wim Kersten


avatar van Shaky
Erg vervelend nummer vind ik dit.

3,8


avatar van Shaky
4,74 voor Lifehouse en daarmee staan zij op plek 742.

Donderdag

De Nederlandse meidengroep van vandaag stond in totaal 4x in de Nederlandse Top 40 waarvan 2x als onderdeel van een collectief of duet en 2x als zichzelf.

Eind 2004 werd deze groep gevormd middels het televisieprogramma Popstars: The Rivals, maar in 2005 vertrok het eerste lid al en in 2006 gaf ook de rest er de brui aan.

Kennen jullie deze nog?

820. Raffish- Thursday's Child

[2005, #aw2, #hp38]



avatar van 50tracks
Lifehouse: 7,5

Raffish 6

De Nederlandse meidengroep van vandaag stond in totaal 4x in de Nederlandse Top 40 waarvan 2x als onderdeel van een collectief of duet en 2x als zichzelf.
Ik denk dat dat niet helemaal klopt Shakey Eva Simmons heeft alleen al meer dan 4 hits gehad.


avatar van Shaky
50tracks schreef:
Eva Simmons heeft alleen al meer dan 4 hits gehad.

Zeker, maar het gaat over Raffish. Als band hebben ze 2 hits gehad, en daarnaast nog 2 hits als onderdeel van een collectief (artiesten voor Azië of iets dergelijks) en in een duet met een andere artiest.

avatar van Ast
Ast
Lifehouse: 5
Raffish: 5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:09 uur

geplaatst: vandaag om 02:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.