Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
1
geplaatst: 2 januari 2022, 17:12 uur
De eerste song van 2022 scoort 7,57 gemiddeld en belandt op plek 102.
In 1964 en 1965 haalde dit Amerikaanse trio 5 Billboard noteringen. Hun eerste hitsingle is meteen hun signature song en werd later in talloze reclames, televisieseries en films gebruikt.
We gaan helemaal terug naar het jaar dat de Nederlandse Top 40 begon.
858. The Newbeats - Bread and Butter
[1965, #aw1, #hp36]
In 1964 en 1965 haalde dit Amerikaanse trio 5 Billboard noteringen. Hun eerste hitsingle is meteen hun signature song en werd later in talloze reclames, televisieseries en films gebruikt.
We gaan helemaal terug naar het jaar dat de Nederlandse Top 40 begon.
858. The Newbeats - Bread and Butter
[1965, #aw1, #hp36]
0
geplaatst: 2 januari 2022, 20:18 uur
858. The Newbeats - Bread and Butter: 6,5
857. U2 - New Year's Day: 10
857. U2 - New Year's Day: 10
0
geplaatst: 2 januari 2022, 21:48 uur
Haha, geweldig: die schreeuwende vibrato-falsetto. Ik zat te zoeken welke zangeres dat was, maar het blijkt de zanger van de band zelf te zijn. Zelfs bij herbeluistering hoor ik nog steeds een vrouw. Iets voor jouw Top 100 sekseverwarring, Poek?
Half puntje erbij voor deze gedurfde, coole vocalen anno 1964 toen de meeste popmuziek nog braver dan braaf was.
7,8
Half puntje erbij voor deze gedurfde, coole vocalen anno 1964 toen de meeste popmuziek nog braver dan braaf was.
7,8
1
geplaatst: 2 januari 2022, 22:25 uur
EvilDrSmith schreef:
Haha, geweldig: die schreeuwende vibrato-falsetto. Ik zat te zoeken welke zangeres dat was, maar het blijkt de zanger van de band zelf te zijn. Zelfs bij herbeluistering hoor ik nog steeds een vrouw. Iets voor jouw Top 100 sekseverwarring, Poek?
Ja. En qua stem zou het inderdaad best een vrouw kunnen zijn, maar dan zou de steeds herhaalde tekst "I'm her loving man" wel raar zijn

LucM schreef:
Erg leuk en grappig nummer.
Erg leuk en grappig nummer.
Maar ook wel treurig: zijn geliefde heeft een ander gevonden en zal hem nooit meer brood en boter voeren...
1
geplaatst: 2 januari 2022, 22:42 uur
Poek schreef:
Ja. En qua stem zou het inderdaad best een vrouw kunnen zijn, maar dan zou de steeds herhaalde tekst "I'm her loving man" wel raar zijn
Mijn makke van consequent niet naar songteksten (willen) luisteren kan dus ook zijn nadelen hebben.

Al zijn er genoeg vrouwen die wel degelijk zingen alsof ze een man zijn.
Zoals, even lukraak gekozen, een Miley Cyrus - Man Of Constant Sorrow (George Clooney Tribute) - YouTube

0
geplaatst: 3 januari 2022, 17:18 uur
The Newbeats zitten dicht tegen de 7 aan: 6,93. Daarmee staan ze op plek 297.
Michael Joseph Nelson werd geboren in Liverpool, maar woont al jaren in Ontario waar hij naartoe vertrok om aan zijn sound te werken.
Sinds 2015 heeft hij al 15 singles uitgebracht waarvan er 1 een wereldwijde hit werd. Met name in België en Nederland liep men warm voor deze song. Hoe zit dat met ons in dit topic?
859. BANNERS - Someone to You
[2020, #aw26, #hp6]
Michael Joseph Nelson werd geboren in Liverpool, maar woont al jaren in Ontario waar hij naartoe vertrok om aan zijn sound te werken.
Sinds 2015 heeft hij al 15 singles uitgebracht waarvan er 1 een wereldwijde hit werd. Met name in België en Nederland liep men warm voor deze song. Hoe zit dat met ons in dit topic?
859. BANNERS - Someone to You
[2020, #aw26, #hp6]
1
geplaatst: 3 januari 2022, 17:39 uur
Aanstekelijk en vrolijk nummer, zo moeten er meer zijn in de huidige hitlijsten.
7,5
7,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.