Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 5 januari 2022, 00:39 uur
Het is waarschijnlijk een schande, maar ik kende tot nu toe enkel de versie van Counting Crows ... die ik eigenlijk ook wel liever hoor.
6
6
1
wavanbuuren
geplaatst: 5 januari 2022, 09:50 uur
Zo, even wat inhalen na een paar dagen nieuwjaarsverlof.
Dat begint natuurlijk met alle trouwe volgers een zeer gelukkig 2022 toe te wensen.
RTL Boulevard - 1,6
U2 - 9
Newbeats - 7
Banners - 6
Joni Mitchell - 6,7
Dat begint natuurlijk met alle trouwe volgers een zeer gelukkig 2022 toe te wensen.
RTL Boulevard - 1,6
U2 - 9
Newbeats - 7
Banners - 6
Joni Mitchell - 6,7
0
geplaatst: 5 januari 2022, 10:39 uur
Banners: 7
Joni Mitchell: 6 (tja ik hoor ook liever de cover versies van Counting Crows e.a. maar zelfs die van Bob Dylan of de versie van Janet (met Joni overigens))
Joni Mitchell: 6 (tja ik hoor ook liever de cover versies van Counting Crows e.a. maar zelfs die van Bob Dylan of de versie van Janet (met Joni overigens))
0
geplaatst: 5 januari 2022, 13:35 uur
EvilDrSmith schreef:
Ja hoor, is het eens een keer geen kleuterrap, geautotunede dance-pop of infantiele nederschlager dat in deze tijden in de hitlijsten staat, maar daadwerkelijk popmuziek, dan moet het weer lijken op die dichtgeslibde weeïge Coldplay-meuk. Gottegot, je zal maar als puber in je muziekvormende jaren opgroeien met deze onthutsend eentonige eenheidsworst en niet beter weten. Dat belooft niet veel goeds voor de Top2000 de komende decennia.
Ja hoor, is het eens een keer geen kleuterrap, geautotunede dance-pop of infantiele nederschlager dat in deze tijden in de hitlijsten staat, maar daadwerkelijk popmuziek, dan moet het weer lijken op die dichtgeslibde weeïge Coldplay-meuk. Gottegot, je zal maar als puber in je muziekvormende jaren opgroeien met deze onthutsend eentonige eenheidsworst en niet beter weten. Dat belooft niet veel goeds voor de Top2000 de komende decennia.
Versus: welgeteld één mager hitje van de belangrijkste vrouwelijke singer-songwriter in de popgeschiedenis. En dan is het nog maar een relatief matig huppelkutdeuntje van haar (tekstueel wel enorm vooruitstrevend). Ja, de Top40 is altijd al een goede afspiegeling van wat er aan kwaliteitsmuziek is te vinden.

6,5
0
geplaatst: 5 januari 2022, 17:17 uur
7,00 voor Joni, daarmee parkeert zij haar song op plek 272.
In 1980 kwamen drie mannen in Londen bij elkaar om een R&B formatie te beginnen. Dat pakte goed uit: tussen '84 en '88 brachten ze 13 singles uit waarvan er 12 de Britse chart wisten te bereiken.
Met de song die wij gaan beluisteren, hun enige notering in Nederland, waren ze de eerste 'non-white British act' die een nummer 1-hit in de Amerikaanse R&B chart wist te scoren.
861. Loose Ends - Hangin' on a String (Contemplating)
[1985, #aw4, #hp32]
In 1980 kwamen drie mannen in Londen bij elkaar om een R&B formatie te beginnen. Dat pakte goed uit: tussen '84 en '88 brachten ze 13 singles uit waarvan er 12 de Britse chart wisten te bereiken.
Met de song die wij gaan beluisteren, hun enige notering in Nederland, waren ze de eerste 'non-white British act' die een nummer 1-hit in de Amerikaanse R&B chart wist te scoren.
861. Loose Ends - Hangin' on a String (Contemplating)
[1985, #aw4, #hp32]
0
geplaatst: 5 januari 2022, 23:27 uur
'n Mid jaren 80 r&b-hit dat een nummer 1 hit scoorde in de USA: ik zette me al schrap op iets verschrikkelijk slicks en aalglad, maar...
...dat is het ook, alleen was het niet zo'n emmer met snot als ik vreesde. Het funky element en de goede zangeres maakte het nog net draaglijk. Niet draaglijk genoeg voor een voldoende, maar ik had iets veel erger verwacht.
5
Wel een bijzonder record en dat van een band waar ik nog nooooit van had gehoord (maar ik ben dan ook niet erg thuis in de r&b)
...dat is het ook, alleen was het niet zo'n emmer met snot als ik vreesde. Het funky element en de goede zangeres maakte het nog net draaglijk. Niet draaglijk genoeg voor een voldoende, maar ik had iets veel erger verwacht.
5
Wel een bijzonder record en dat van een band waar ik nog nooooit van had gehoord (maar ik ben dan ook niet erg thuis in de r&b)
0
geplaatst: 6 januari 2022, 00:24 uur
Joni Mitchell - Big Yellow Taxi : 7,5
Loose Ends - Hangin' on a String (Contemplating) : 4
Loose Ends - Hangin' on a String (Contemplating) : 4
1
wavanbuuren
geplaatst: 6 januari 2022, 09:35 uur
Zo, die was wel heel ver weggezakt. Daar is natuurlijk best een reden voor. Des te leuker dat dit soort plaatjes nog eens langs komen in dit onvolprezen topic.
Hoe dan ook niet veel meer dan een 6,3 ofzo.
Hoe dan ook niet veel meer dan een 6,3 ofzo.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.