MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Nummer heeft op zich wel lekkere synth-hook en zanglijn, maar borduurt daar te lang op door, waardoor de aandacht verslapt:

6,2

Newbeats - lijkt me terecht vergeten: 4,5
Banners - oersaaie en generieke Sky Radio-pop: 2,5
Joni - zeker niet haar beste, wel een prima nummer: 7,4

Lekker relaxed, maar ik hoef 'm niet te vaak te horen.

6,8

6,4

Ik mag dit wel. Heb hier al veel ergers horen voorbijkomen, maar hoef 'm ook niet te vaak te horen.

Big Yellow Taxi verlaag ik trouwens naar een 7,2 Shaky. Mijn 8,5 is na herbeluistering veel te enthousiast.

Plek 600 voor Loose Ends. Ze scoren 5,98 gemiddeld.

Dit nummer bereikte de nummer 1-positie in maar liefst 15 landen, was jarenlang de meest succesvolle single aller tijden die in Australië geproduceerd was en werd in meer dan 50 talen vertaald.

Verder heeft Joseph niet veel singles uitgebracht, maar richtte hij zich op serieuzere zaken als schrijven en dichten. Hoe dan ook, zijn fifteen minutes of fame in 1980-1981 neemt niemand hem meer af.

862. Joe Dolce Music Theatre - Shaddap You Face

[1981, #aw9, #hp4]

Grappig nummer al vond ik het destijds beter dan nu.

7

Nostalgie-bonus! De single-versie klinkt wel beter dan deze live.

7.5

Wat LucM zegt.

6

Mijn vriendin is Australische, ik ben benieuwd of zij dit bijzondere triviantvraagje weet. Zij zal vast iets van AC/DC of Olivia Newton-John zeggen. Of de Bee Gees, maar die waren toen, net als Olivia, al lang weer weg uit Australië.

858. The Newbeats - Bread and Butter 7.6
Misschien wel het leukste soort dat hier voorbij komt, vergeten wat gimmicky hits. In dit geval stond het een weekje in de top 40. Maar dit is het soort nummers waar mijn hitlijstenfascinatie vandaan komt.
859. BANNERS - Someone to You 4,8
Misschien dat ooit wel nostalgisch voelt als typisch early twenties ofzo, Maar de erg lelijke productionele trucage iin dit nummer is nogal storend. Ook een nummer dat me geheid flink zal tegenstaan als ik het elke dag zou moeten horen.
860. Joni Mitchell - Big Yellow Taxi 6,7
Ik moet nog steeds diep in Joni duiken maar van haar bekende nummers heb ik dit altijd de minste gevonden. Beetje omhooggevallen b-kantje.
861. Loose Ends - Hangin' on a String (Contemplating) 6,3
Niet zo gimmicky, maar dit valt in dezelfde categorieals The Newbeats. Totaal vergeten en daarom leuk om nog eens op te duiken. De invloed van Jimmy Jam & Terry Lewis en Full Force die uiteindelijk zou leiden tot swingbeat ontbreekt hier bijna helemaal waardoor dit haast nog wat ouder klinkt. Geen meesterwerk, maar heel leuk om terug te horen.
862. Joe Dolce Music Theatre - Shaddap You Face 6.0
Dingetje had met Houtochdiekop een hit in de Nederlandse versie. Iets te veel flauwe accentjes en schuifdeurenhumor en enerzijds, maar er zweemt ook wat nostalgie op.

Om een of andere reden vind ik dit echt een heel leuk liedje.

7,5

Plus 1.

7,5

Nou...

3

Joe Dulce: 5,5

Joe Dolce Music Theatre - Shaddap You Face : 7

Schoot me dit trouwens nog te binnen over Vienna van Ultravox:

It was voted Britain's favourite single to ever peak at number two in the charts in a 2012 poll run by BBC Radio 2 and the Official Charts Company.

Vier weken op nummer 2, waarvan 1 week achter John Lennon en... 3 weken achter Joe Dolce.

wavanbuuren
6

7.3 gewoon een heel grappig liedje

onnozel

4

Joe Dolce Music Theatre - Shaddap You Face
4,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:08 uur

geplaatst: vandaag om 17:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.