MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Paay: 5
10cc: 8

The Wall Street Shuffle belandt op plek 74 met een gemiddelde van 7,70.

Op 8 mei 2021 kwam Beat It hier langs, nam de leiding in ons klassement en sindsdien is de hoogste positie niet meer van plek gewisseld.

Met maar liefst 50 Top 40-noteringen in Nederland is het nu tijd voor een tweede entry in dit topic. Op het moment van schrijven ben ik De Patrick (Film, 2019) aan het kijken, dus laten we gaan voor de soundtrack van Free Willy.

873. Michael Jackson - Will You Be There

[1993, #aw14, #hp3]

De motivatie voor deze keuze, Shaky toch.

Een Michael Jackson song die ik sowieso al erg hoog heb zitten, ik krijg er nog steeds kippenvel van. Komt daar nog de nostalgie-bonus bij. Free Willy, dat is mijn allereerste bioscoopbezoek zonder volwassenen, toen mocht ik voor 't eerst met een vriend alleen naar de cinema. Wat een avontuur! En wat een (jeugd)film! Die VHS heb ik echt kapot gespeeld, denk ik. En ik droeg de talisman uit de film rond mijn nek. Mijn petekind (wat gaat de tijd snel) heeft hem vorig jaar ook ontdekt en was er even wild van.

Salanaa Eiyung Ayesis!

9

Wat een toeval, ik ben deze (Free Willy) op dit moment met mijn klas aan het kijken.

7,5

Edgar18 schreef:
Wat een toeval, ik ben deze (Free Willy) op dit moment mijn klas aan het kijken.
Op zondagavond?!

MJ: 7

7,5

Simon77 schreef:
Op zondagavond?!
Op maandag-, dinsdag-, donderdag- en vrijdagmiddag tijdens de grote pauze . Morgen de laatste 'episode' met daarin de iconische sprong van Willy.

Ik heb Free Willy nooit gezien en dat wil ik graag zo houden. Beat it, Willy!

5

3,5

Ik heb Free Willy ook nooit gezien maar dit is een fraai nummer

7,5

Michael Jackson - Will You Be There : 6

wavanbuuren
Rijtje ze hebben betere:

Patricia: 5,5
10 CC - 6,5
MJ: 5 (typische politiek correcte draak uit het laatste deel van zijn carriere. Er zijn zeker 20 nummers van hem die ik boven de 8 beoordeel).

bzg

dus?

Finn schreef:
(quote)

dus?

Froggatt - 6
You Got the love - Allebei een 7, we doen nie moeilijk
Paay - 6,5
10cc - 7,6
MJ - 7,8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:11 uur

geplaatst: vandaag om 15:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.