MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

4,92 voor Sybil en daarmee belandt ze op plek 773.

Kurt Hauenstein, de oprichter van de Duits/Oostenrijkse band waar we naar gaan luisteren, was de beste vriend van Falco, ze namen samen een song op en zijn zelfs gebroederlijk naast elkaar begraven.

Met zijn eigen popgroep scoorde Hauenstein een flinke discohit in de 70s. Fans van deze hit kwamen overigens vaak bedrogen uit wanneer ze naar een concert van deze Duitsers/Oostenrijkers gingen. In plaats van disco werd ze rock met reggae invloeden voorgeschoteld. Het waren ook niet alleen de hitlijst-fans die meer disco wilden, ook de pers verwachtte van Hauenstein dat ze meer disco zouden maken (1 maal een discohit = alleen nog maar discohits, wat betreft die hokjesplaatsers). Dit schoot de frontman in het verkeerde keelgat en hij maakte ruzie met vrijwel alle mediafiguren. Jullie kunnen je voorstellen dat dit ervoor heeft gezorgd dat ze uit de spotlights werden gehouden door de media.

Hoe dan ook, deze hit pakt niemand ze meer af. 

881. Supermax - Love Machine

[1978, #aw9, #hp11]

6,7

Mart Hoogkamer - 4,5 *sleurt EvilDrSmith en Les de Groot mee in de polonaise*
The Smashing Pumpkins - 9
Sybil - 4
Supersax - 6

8

Een halfje extra vanwege het pionierende karakter van dit muziekwerkje.

Hier is een heerlijke 90s-versie van geweest. 1997, denk ik. Maar ik krijg 'm niet gevonden.

6.5 voor 't origineel.

872. 10CC - The Wall Street Shuffle 5,6
(Ik heb flinke moeite met 10cc, ik worstel met dingen waar ik vaak dol op ben (Slimme popmuziek die ook nog zelfbewust is) , maar ik vind wat ze doen ook vaak te berekenend ofzo. Ik kan deze veel beter hebben dan I'm Not In :Love (erg overschat) en Dreadlock Holiday (echt een hekel aan) maar verder dan het cijfer dat ik nu geef kom ik niet.

873. Michael Jackson - Will You Be There 7,9
(En voor dit sentimentele Jackson-90's dingetje heb ik dan weer een flink zwak omdat ik de melodie zo mooi vind en het nummer een fijne opbouw heeft en ook ik heb Free Willy nooit gezien. Misschien wel mijn favoriete late Jackson nummer (alles na Dangerous zeg maar).

874. Billie Jo Spears - Blanket On The Ground 7,0
(De tegenstelling tussen een vrij behoudend klinkend countrynummer en de licht ondeugende tekst is wel fijn)

875. Sonique - It Feels So Good 7,4
(in 2000 vond ik dit een van de leukere hits van het jaar. Nu net wat minder dan toen, maar met gemak een ruime voldoende)

876. The Police - Can't Stand Losing You 7,4
(The Police hebben toch wel een aardig aantal fijne singles en iets als Doe Maar heeft er goed naar geluisterd. Sting solo is toch wel een stuk minder boeiend.)

877. Shakatak – Easier Said Than Done 5,8
(Shakatak was niet zo uitgeproken, een beetje saai en had te weinig pophooks en daarom zijn ze vergeten denk ik. Beetje muziek van jazzmuzikanten die voor de boterham pophits proberen te schrijven.)

878. Mart Hoogkamer - Ik Ga Zwemmen 4,7
(Ach ja, de gimmickhit is hem van harte gegund, maar ik hoef deze niet te vaak horen.)

879. The Smashing Pumpkins - 1979 9,2
(ik was een liefhebber in de '90, haaklte nogal af bij Machina (en kort daarna viel de band uit elkaar)., Het werk van na de "reunie" ken ik niet. Maar sinds vorig jaar ben ik weer The Pumpkins aan het draaien en ik vind dat het de tand des tijds veel beter heeft doorstaan dan veel genregenoten uit dezelfde tijd. Ook een hele fraaie filmische clip trouwens voor dit gelaagde liedje over nostalgie en herinneringen. Een hele fijne single.)

880. Sybil - Crazy For You [feat. Salt-N-Pepa] 6,8
(deze dat onder een hele diepe laag stof in mijn hoofden ik denk dat ik 'm al sinds 1990 niet had gehoord. Swingbeat die net iets te veel aanleunt tegen niet zo spannende radiopop. Het is zeker niet onaardig, maar voelt als een compromis dat niet helemaal in evenwicht is)

881. Supermax - Love Machine 7,2
(Leuke disco-curiositeit, compleet met Duits accent)

Fijn rijtje Shaky. Lekkere ontspanning op de maandagavond. Ik hou vooral van de vergeten hits in dit topic. En daar waren er vrij veel van in deze inhaalslag.

Sybil 5

Supermax 7,5

Supermax: 5

esteban schreef:
Hier is een heerlijke 90s-versie van geweest. 1997, denk ik. Maar ik krijg 'm niet gevonden.
6.5 voor 't origineel.

Deze versie dateert uit 1998, maar ik heb mijn twijfels of je op deze doelt en ik vrees dat je denkt aan dit andere gedrocht.

Ik vind deze punkmetalversie dan wél weer lollig en is naast de songtekst nagenoeg volkomen onherkenbaar.

De beste versie is en blijft gewoon het origineel. Met afstand.

8

Neen, dat is 'm (gelukkig) niet. Die rock-versie is best nog leuk trouwens. De versie waar ik het over heb komt uit 97.

Edit: Gevonden. Mr. Fox meets Ken B - Love Machine, maar het is niet de versie die op YouTube te vinden is.

Lekkere song deze van Supermax

7,5

Supermax komt op de 320e plek terecht met een gemiddelde van 6,89.

Nathalie, Et Maintenant en L'amour c'est l'affaire de gens, om maar eens wat bekende songs van deze Fransman te noemen. Veel van zijn songs zijn ook naar het Engels vertaald en in die uitvoering, gezongen door anderen, evergreens geworden.

Opvallend genoeg stond hij in Nederland slechts één keer in de hitlijst en juist met een origineel Franse song die door hem in het Engels werd gezongen.

882. Gilbert Becaud - A Little Love and Understanding

[1975, #aw4, #hp22]

Supermax 6,8
Gilbert Becaud 6

In het Frans was véél beter

4,8

6,5

Zijn Franse klassiekers hebben de NL hitlijsten niet gehaald? Wat gek. Nuja, misschien niet zó gek, maar het verrast mij toch een beetje. En dan uitgerekend met deze Engelse versie wél? M'enfin! Veel beter in 't Frans.

6

Niks mis met Gilbert, zolang hij maar zijn Franse waffel opentrekt. En dat in de jaren 50/60 deed.
Dit klinkt natuurlijk helemaal nergens naar. Dus logisch dat het dan wél een hit(je) werd.
Alleen die strijkers die een paar keer bij de zinsnede ♫you got some problems/all those problems♪ vals uithalen is wel een grappige vondst.

5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:11 uur

geplaatst: vandaag om 11:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.