Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 13 maart 2022, 17:22 uur
De Centerfolds scoren precies een 6 gemiddeld en staan daarmee op plek 642.
Vandaag een man die geteisterd werd door zijn eigen demonen.
In 1966 kwam zijn debuutalbum uit en de toon was gezet: deze James Timothy Hardin gaat het maken.
Voor een groot deel klopte dat ook wel, maar zijn extreme drugsgebruik zorgde ervoor dat hij nooit het superstardom bereikte dat wellicht wel voor hem was weggelegd. Liveoptredens waren niet te volgen en al te gemakkelijk om met hem te werken in de studio schijnt het ook niet te zijn geweest.
Daartegenover staan wel een aantal pareltjes die hij creëerde, waaronder het nummer van vandaag.
929. Tim Hardin - How Can We Hang on to a Dream
[1967, #aw18, #hp4]
Vandaag een man die geteisterd werd door zijn eigen demonen.
In 1966 kwam zijn debuutalbum uit en de toon was gezet: deze James Timothy Hardin gaat het maken.
Voor een groot deel klopte dat ook wel, maar zijn extreme drugsgebruik zorgde ervoor dat hij nooit het superstardom bereikte dat wellicht wel voor hem was weggelegd. Liveoptredens waren niet te volgen en al te gemakkelijk om met hem te werken in de studio schijnt het ook niet te zijn geweest.
Daartegenover staan wel een aantal pareltjes die hij creëerde, waaronder het nummer van vandaag.
929. Tim Hardin - How Can We Hang on to a Dream
[1967, #aw18, #hp4]
0
geplaatst: 13 maart 2022, 23:17 uur
Zoeken voor Eileen.
Was ook nog een grote hit in de 80s deze.
8,8
Was ook nog een grote hit in de 80s deze.
8,8
0
wavanbuuren
geplaatst: 14 maart 2022, 08:47 uur
Wel, wel, dat is in elk egval geen nietszeggend rijtje.
Sandy - 1
Centerfold - Toch wel een guilty pleasure, van een zeer beluisterbaar album Man's Ruin (wat natuurlijk verder nooit meer iemand doet). Daar staat zelfs een cover van Radar Love op, waar ze ongetwijfeld weinig mensen een plezier mee doen. Dat alles terzijde. 7,7
Tim Hardin - Schoonheid in eenvoud, zoals muziek in mijn ogen (en oren) bedoeld is.
Het enige nummer wat ik me kan bedenken dat ik bij voorkeur vrijwel altijd twee keer achter elkaar draai. Maar een cijfer mogelijk - 10
Sandy - 1
Centerfold - Toch wel een guilty pleasure, van een zeer beluisterbaar album Man's Ruin (wat natuurlijk verder nooit meer iemand doet). Daar staat zelfs een cover van Radar Love op, waar ze ongetwijfeld weinig mensen een plezier mee doen. Dat alles terzijde. 7,7
Tim Hardin - Schoonheid in eenvoud, zoals muziek in mijn ogen (en oren) bedoeld is.
Het enige nummer wat ik me kan bedenken dat ik bij voorkeur vrijwel altijd twee keer achter elkaar draai. Maar een cijfer mogelijk - 10
0
geplaatst: 14 maart 2022, 15:25 uur
Centerfold maakte mijn puberteid zonder vriendinnetje tenminste nog een beetje dragelijk.
En al was het niet zo dragelijk als Apollonia/Vanity 6 en Barbarella, nu ik dit liedje weer eens luister vind ik tot mijn eigen verbazing dat het de tand des tijds beter heeft doorstaan dan die andere lingerietrio's. En niet Laura is de aantrekkelijkste, maar die rechter: damn, wat een knappe griet.
6,7
Tim: een van de mooiste ballads aller tijden. 9,3
En al was het niet zo dragelijk als Apollonia/Vanity 6 en Barbarella, nu ik dit liedje weer eens luister vind ik tot mijn eigen verbazing dat het de tand des tijds beter heeft doorstaan dan die andere lingerietrio's. En niet Laura is de aantrekkelijkste, maar die rechter: damn, wat een knappe griet.
6,7
Tim: een van de mooiste ballads aller tijden. 9,3
1
geplaatst: 14 maart 2022, 17:14 uur
Op dit moment hebben we een heuse nieuwe nummer 1 in ons klassement! Dat gebeurt echt maar zeer sporadisch in dit topic (sterker nog, we hebben maar een aantal verschillende nummers 1 gehad).
Tim Hardin scoort 8,73 gemiddeld en staat daarmee dus bovenaan.
Nieuwe week, nieuwe verzoekjes. 1x 60s, 2x 80s en 1x 00s.
12 Top 40 noteringen voor deze Amsterdamse band, in 1987 hun eerste en in 2002 hun laatste.
De eerste drie singles van de mannen bleven steken in de tipparade, maar het vierde nummer was raak. Dat is dan ook de song die is aangevraagd voor vandaag.
Het nummer werd geschreven door de bassist, gitarist en zanger van de band en behoort nog steeds tot één van hun standards.
930. De Dijk - Mag het Licht Uit
[1987, #aw5, #hp23]
Tim Hardin scoort 8,73 gemiddeld en staat daarmee dus bovenaan.
Nieuwe week, nieuwe verzoekjes. 1x 60s, 2x 80s en 1x 00s.
12 Top 40 noteringen voor deze Amsterdamse band, in 1987 hun eerste en in 2002 hun laatste.
De eerste drie singles van de mannen bleven steken in de tipparade, maar het vierde nummer was raak. Dat is dan ook de song die is aangevraagd voor vandaag.
Het nummer werd geschreven door de bassist, gitarist en zanger van de band en behoort nog steeds tot één van hun standards.
930. De Dijk - Mag het Licht Uit
[1987, #aw5, #hp23]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.