MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Zegt me helemaal niks dit, terwijl ik toch vrijwel elke hit uit die periode ken. Atypische productie wel, vind het niet fantastisch, maar op zich wel geinig gedaan. Ik zal dan ook maar de eerste voldoende geven

6,4

7

Leuk hitje wel.

Leuk rokje ook, maar waarom die cameraman daar nou de hele tijd op moet focussen...

Damn, wat een hyperactiviteit.

3,0

3.3

Sandy - 4,6
Centerfold - 5,4
Tim Hardin - 8,3
De Dijk - 6,9
Magnolia - 6,6

Hyperpop avant-la-lettre dit, of niet dan Teunnis?

Shaky

Johnny Marr schreef:
Hyperpop avant-la-lettre dit, of niet dan Teunnis?

De hyper in hyperpop staat niet voor hyperactiviteit. De zangeres zingt wel net zo hyperactief als Charli XCX soms doet. Nee, proto-hyperpop is dit niet, maar wel een leuke frisse productie. Het type early 00’s wat A. G. Cook zeker wel als inspiratiebron gebruikt.

7,2

Ast
4

3,7

Plek 856 voor Magnolia met 4,49 gemiddeld.

Vandaag een Amerikaanse die in Europa beduidend meer succes had dan in haar thuisland. Ze werd vooral bekend toen in 1990 één van haar songs onder handen werd genomen door het Britse duo DNA, maar dat is niet de song die is aangevraagd.

Wij gaan luisteren naar een 80's song over kindermisbruik. Het nummer werd genomineerd voor een Grammy en kreeg met Song in the Stoic in 2014 een 'follow-up song'.

932. Suzanne Vega - Luka

[1987, #aw4, #hp26]

9

Maar Suzanne Vega wegzetten als one-hit-wonder is wel een beetje cru, heeft een hele lading prachtnummers op haar naam staan (waaronder ook deze, dat zeker)!

Zal zeker mooie nummers hebben ArthurDZ, daar heb ik ook niks over gezegd , maar met 1 hit in Amerika, ben je daar een one-hit-wonder. Vega is nu eenmaal succesvoller in Europa.

9,5

8,25

7.75

Een mooi liedje, maar ik ben er ook wel een beetje klaar mee.

7,7

Shaky schreef:
Zal zeker mooie nummers hebben ArthurDZ, daar heb ik ook niks over gezegd , maar met 1 hit in Amerika, ben je daar een one-hit-wonder. Vega is nu eenmaal succesvoller in Europa.

Dat is zeker waar volgens de definitie van de one-hit-wonder (hoewel, dankzij DNA had Suzanne er toch maar mooi twee), maar toch is het cru als je zo'n groot en sterk oeuvre als haar hebt. Om dezelfde reden vind ik het ook cru om pakweg Dexys Midnight Runners, The Verve of Sinead O'Conner Amerikaanse one-hit wonders te noemen, of pakweg The Waterboys een Nederlandse one-hit-wonder. Niet omdat het niet waar is, maar omdat het zo jammer is

Zelf ben ik grote fan van haar nummers In Liverpool, Marlene On The Wall en Cracking, zeker die eens luisteren als je ze nog niet kent Shaky!

Maar in Nederland had Suzanne toch exact evenveel (en dezelfde) hits als in de VS? Tom's Diner en Luka.
Ze heeft in de VS trouwens nog de onderkant van de Hot 100 gehaald met Solitude Standing.

8

Ik wil trouwens nog Knight Moves toevoegen aan Arthurs rijtje, wat jij Poek?

Nou vergeet ik zelf nog Blood Makes Noise aan mijn eigen rijtje toe te voegen. Maar bij heel 99.9F° mag je me opvegen (wat wil je ook anders, bij die hitte )

ArthurDZ schreef:

Dat is zeker waar volgens de definitie van de one-hit-wonder (hoewel, dankzij DNA had Suzanne er toch maar mooi twee), maar toch is het cru als je zo'n groot en sterk oeuvre als haar hebt.

Heeft denk ik vooral te maken met de associaties die je met het woord kunt hebben.

Maar hey, als iemand niet de moeilijkste is.... dankzij DNA heeft ze ook nog eens de reguliere hitlijst in Amerika gehaald inderdaad: ik pas het bericht aan.

Kijk, zo makkelijk kan het gaan

(yes, de songs die je noemt ken ik)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:40 uur

geplaatst: vandaag om 22:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.