Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 19 april 2022, 17:13 uur
Nét binnen de top 250 voor de J. Geils Band: 7,09, plek 249.
Vandaag een Grammy genomineerde song uit de 90's. Deze all-female groep uit Los Angeles heeft niet lang bestaan door allerlei ruzies en problemen tussen de verschillende leden. In hun vierjarige run hebben ze dan ook vaker personele wisselingen doorgevoerd.
Er werden slechts 2 albums uitgebracht en 6 singles, waarvan de single die wij gaan beluisteren een wereldhit werd.
Wie weet wat ze nog allemaal hadden kunnen bereiken als ze niet zo'n constante heibel maakten. Hoe dan ook, deze hit neemt niemand ze meer af:
966. Brownstone - If You Love Me
[1995, #aw8, #hp16]
Vandaag een Grammy genomineerde song uit de 90's. Deze all-female groep uit Los Angeles heeft niet lang bestaan door allerlei ruzies en problemen tussen de verschillende leden. In hun vierjarige run hebben ze dan ook vaker personele wisselingen doorgevoerd.
Er werden slechts 2 albums uitgebracht en 6 singles, waarvan de single die wij gaan beluisteren een wereldhit werd.
Wie weet wat ze nog allemaal hadden kunnen bereiken als ze niet zo'n constante heibel maakten. Hoe dan ook, deze hit neemt niemand ze meer af:
966. Brownstone - If You Love Me
[1995, #aw8, #hp16]
1
wavanbuuren
geplaatst: 19 april 2022, 17:22 uur
Het zal een jaar of 27 geleden zijn dat ik dit nummer gehoord heb en de kans dat ik het de komende 27 jaar hoor lijkt vrij klein. En ook daar is dan ook een goeie reden voor.
Vreselijk is het niet, maar nietszeggend is misschien wel erger voor een artiest.
5,5
Vreselijk is het niet, maar nietszeggend is misschien wel erger voor een artiest.
5,5
0
geplaatst: 19 april 2022, 19:41 uur
Geen wereldhit in België, de band is hier niet doorgestoten, not at all. Ik vind het ook maar een flauwe bedoening.
4.5
4.5
0
geplaatst: 19 april 2022, 21:08 uur
Stevie Wonder: 7,0
Tino Martin: 5,5
J. Geils Band: 7,5
Brownstone: 6,0
Tino Martin: 5,5
J. Geils Band: 7,5
Brownstone: 6,0
0
geplaatst: 19 april 2022, 21:12 uur
Nietszeggend is idd het juiste woord. Het schurkt net niet tegen mijn irritatiegrens aan.
Hoewel...
4,5
Hoewel...
4,5
0
geplaatst: 19 april 2022, 22:12 uur
7,5
Shaky dat meisje links op de linkfoto leeft ook niet meer (nav de interne Brownstone issues)
Shaky dat meisje links op de linkfoto leeft ook niet meer (nav de interne Brownstone issues)
0
geplaatst: 20 april 2022, 14:16 uur
pureshores schreef:
dat meisje links op de linkfoto leeft ook niet meer (nav de interne Brownstone issues)
dat meisje links op de linkfoto leeft ook niet meer (nav de interne Brownstone issues)
...en op bijzonder vervelende wijze aan haar einde gekomen wat ik zo gelezen heb.
5,5
0
geplaatst: 20 april 2022, 16:28 uur
Shaky schreef:
...en op bijzonder vervelende wijze aan haar einde gekomen wat ik zo gelezen heb.
(quote)
Maxwell was at her home on Friday when she fell and cut her throat on a drinking glass that shattered during the fall, her representative said Monday.

0
geplaatst: 20 april 2022, 17:11 uur
5,62 voor Brownstone zet ze op plek 731.
De man uit Ham-sur-Sambre waar we vandaag naar gaan luisteren is al sinds 1961 actief in de muziekwereld. Hij begon met blues en jazz, maar stapte al snel over naar commercieel interessantere projecten waarmee hij veel meer airplay zou krijgen. Dat pakte goed voor hem uit en hij scoorde een aantal hitsongs. Eerste liefde roest echter niet en in de 70's keerde hij weer terug naar het blueswerk. In de 80's volgde een burnout, maar in de 90's kwam er een comeback (met name als sessiemuzikant).
Wij gaan terug naar zijn allergrootste hit.
967. Andre Brasseur et Son Multisound Organ - Early Bird Satellite
[1965, #aw14, #hp23]
De man uit Ham-sur-Sambre waar we vandaag naar gaan luisteren is al sinds 1961 actief in de muziekwereld. Hij begon met blues en jazz, maar stapte al snel over naar commercieel interessantere projecten waarmee hij veel meer airplay zou krijgen. Dat pakte goed voor hem uit en hij scoorde een aantal hitsongs. Eerste liefde roest echter niet en in de 70's keerde hij weer terug naar het blueswerk. In de 80's volgde een burnout, maar in de 90's kwam er een comeback (met name als sessiemuzikant).
Wij gaan terug naar zijn allergrootste hit.
967. Andre Brasseur et Son Multisound Organ - Early Bird Satellite
[1965, #aw14, #hp23]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.