Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 mei 2022, 17:10 uur
Vandaag een samenwerking tussen twee acts die solo weinig tot geen commercieel succes kenden, maar samen een gouden combinatie bleken te zijn.
Hun grootste hit was een Dylan cover en het album dat ze na het succes van deze single uitbrachten, schopte het tot plek 2 in de Britse album chart.
We gaan ruim 50 jaar terug in de tijd.
981. Julie Driscoll, Brian Auger & The Trinity - This Wheel's on Fire
[1968, #aw7, #hp13]
Hun grootste hit was een Dylan cover en het album dat ze na het succes van deze single uitbrachten, schopte het tot plek 2 in de Britse album chart.
We gaan ruim 50 jaar terug in de tijd.
981. Julie Driscoll, Brian Auger & The Trinity - This Wheel's on Fire
[1968, #aw7, #hp13]
0
geplaatst: 4 mei 2022, 17:48 uur
981. Julie Driscoll, Brian Auger & The Trinity - This Wheel's on Fire: 7
980. Little Mix - Shout Out to My Ex: 4
979. David Bowie - The Jean Genie: 6
980. Little Mix - Shout Out to My Ex: 4
979. David Bowie - The Jean Genie: 6
0
geplaatst: 4 mei 2022, 23:05 uur
Terug in Nederland! De gemiddelden van de afgelopen 6 songs volgen morgen.
Nu eerst zelf nog cijfers uitdelen.
Overload: 7,3
Bad Habits: 4
The Jean Genie: 7,8
Shout Out to My Ex: 6,3
This Wheel's on Fire: 6,6
Nu eerst zelf nog cijfers uitdelen.
Overload: 7,3
Bad Habits: 4
The Jean Genie: 7,8
Shout Out to My Ex: 6,3
This Wheel's on Fire: 6,6
1
wavanbuuren
geplaatst: 5 mei 2022, 11:27 uur
Een weekje Cyprus is natuurlijk geen straf, maar het nadeel is dat je bij terugkomst het gevoel hebt dat je tijd moet inhalen op je werk. En zo ook op je favoriete forum op MusicMeter. Daar gaan we:
Doe Maar - 8,5
Robin Gibb - 5
Andy Gibb - 6
Barry Gibb - 6
Bee Gees - 7 (Als groep een Guilty Pleasure, de solo worpen waren niet veel, dit is een van hun mindere singles)
Sugababes - 7,4
Ed Sheeran - 7,5 (Het leuke aan Ed is dat ie altijd van die lullige bijrolletjes oppakt in films, waar volgens mij uit blijkt dat hij het ondanks zijn enorme succes allemaal niet zo serieus neemt. Ik hou daar van).
David Bowie (zelf natuurlijk een Genie) - 8,7
Julie Driscoll - 8,5
Doe Maar - 8,5
Robin Gibb - 5
Andy Gibb - 6
Barry Gibb - 6
Bee Gees - 7 (Als groep een Guilty Pleasure, de solo worpen waren niet veel, dit is een van hun mindere singles)
Sugababes - 7,4
Ed Sheeran - 7,5 (Het leuke aan Ed is dat ie altijd van die lullige bijrolletjes oppakt in films, waar volgens mij uit blijkt dat hij het ondanks zijn enorme succes allemaal niet zo serieus neemt. Ik hou daar van).
David Bowie (zelf natuurlijk een Genie) - 8,7
Julie Driscoll - 8,5
2
geplaatst: 5 mei 2022, 17:29 uur
Goed, komen ze:
Jive Talkin': 7,00, plek 301
Overload: 7,14, plek 228
Bad Habits: 5,25, plek 803
The Jean Genie: 7,86, plek 55
Shout Out to My Ex: 4,92, plek 856
Julie, Brian & Trinidy: 6,82, plek 377
Net terug uit Engeland en meteen het volgende op het programma in huize Shaky: vandaag hebben we onze nieuwe hond opgehaald. Het is een zwerfhond van ruim een jaar oud, dus hier gaan we de handen nog wel vol aan hebben, maar dat is het meer dan waard.
Ik moest vandaag natuurlijk wel een song kiezen waar een hond een hoofdrol in speelt.
Roland Kent LaVoie bracht drie singles uit onder verschillende namen, maar die werden geen succes. Hij switchte toen naar de artiestennaam waar wij hem onder kennen en scoorde meteen een dikke hit met zijn eerste single onder die nieuwe naam.
982. Lobo - Me and You and a Dog Named Boo
[1971, #aw8, #hp8]
Jive Talkin': 7,00, plek 301
Overload: 7,14, plek 228
Bad Habits: 5,25, plek 803
The Jean Genie: 7,86, plek 55
Shout Out to My Ex: 4,92, plek 856
Julie, Brian & Trinidy: 6,82, plek 377
Net terug uit Engeland en meteen het volgende op het programma in huize Shaky: vandaag hebben we onze nieuwe hond opgehaald. Het is een zwerfhond van ruim een jaar oud, dus hier gaan we de handen nog wel vol aan hebben, maar dat is het meer dan waard.
Ik moest vandaag natuurlijk wel een song kiezen waar een hond een hoofdrol in speelt.
Roland Kent LaVoie bracht drie singles uit onder verschillende namen, maar die werden geen succes. Hij switchte toen naar de artiestennaam waar wij hem onder kennen en scoorde meteen een dikke hit met zijn eerste single onder die nieuwe naam.
982. Lobo - Me and You and a Dog Named Boo
[1971, #aw8, #hp8]
0
geplaatst: 5 mei 2022, 17:56 uur
David Bowie: in de jaren 80 toen ik (nog) niet zo veel van Bowie moest hebben, of überhaupt kende, vond ik dit een van zijn weinige gave nummers. Inmiddels zijn veel van zijn nummers deze toch wat eenvoudige glamrocker voorbijgesneld qua impact, maar die gitaarriff van Mick Ronson is natuurlijk wel een monumentale classiclick van heb ik jou daar. ♫Hoo, ooo, ooo♪ 8,3
Little Mix: ze hadden in Engeland blijkbaar grotere behoefte aan een nieuwe Spice Girls dan Nederland. Godzijdank. Van die typische nietszeggende popnonsens dat net te catchy is om niet gruwelijk irritant te zijn. 3,5
Julie Driscoll: Julie? In de Top 40? Ik ken deze coverversie helemaal niet en staat ook niet op hun album 'Streetnoise'. Leuk om eens te horen. Ik lees nu dat dit het "origineel" is van de tune van Absolutely Fabulous (die Julie met Adrian Edmondson begin jaren 90 opnieuw had opgenomen, dus zonder Brian en zijn Trinity). 7,3
Lobo: "Dag liftjongen, ik wil graag naar de 5e etage." 5
Little Mix: ze hadden in Engeland blijkbaar grotere behoefte aan een nieuwe Spice Girls dan Nederland. Godzijdank. Van die typische nietszeggende popnonsens dat net te catchy is om niet gruwelijk irritant te zijn. 3,5
Julie Driscoll: Julie? In de Top 40? Ik ken deze coverversie helemaal niet en staat ook niet op hun album 'Streetnoise'. Leuk om eens te horen. Ik lees nu dat dit het "origineel" is van de tune van Absolutely Fabulous (die Julie met Adrian Edmondson begin jaren 90 opnieuw had opgenomen, dus zonder Brian en zijn Trinity). 7,3
Lobo: "Dag liftjongen, ik wil graag naar de 5e etage." 5
2
geplaatst: 5 mei 2022, 20:20 uur
Lobo zou nog een toffe naam zijn voor de hond, Shaky.
Ook al is het eigenlijk 'n hobo.
Een twijfelende ... 7
Ook al is het eigenlijk 'n hobo.Een twijfelende ... 7
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.