Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 7 mei 2022, 17:18 uur
Sheila E. bereikt onze top 150. 7,4 gemiddeld, plek 147.
Vandaag een pop-punk band uit Southend die in 2014 samensmolt met McFly om McBusted te vormen.
Tussen 2002 en 2004 wisten de jongens 8 singles in de Britse chart te krijgen: alle acht in de top 3.
De song waar wij naar gaan luisteren, later nog gecoverd door The Jonas Brothers, was in Europa vooral in België en Nederland een grote hit.
984. Busted - Year 3000
[2003, #aw14, #hp5]
Vandaag een pop-punk band uit Southend die in 2014 samensmolt met McFly om McBusted te vormen.
Tussen 2002 en 2004 wisten de jongens 8 singles in de Britse chart te krijgen: alle acht in de top 3.
De song waar wij naar gaan luisteren, later nog gecoverd door The Jonas Brothers, was in Europa vooral in België en Nederland een grote hit.
984. Busted - Year 3000
[2003, #aw14, #hp5]
1
geplaatst: 7 mei 2022, 18:40 uur
Het klinkt meer als een boysband dan een punkband. Maar goed, toch nog een ...
6,5
6,5
0
geplaatst: 7 mei 2022, 22:25 uur
Dit herinner ik me nog wel, was dat jaar heel populair in mijn lagereschoolklasje. Kan er best een 6 aan kwijt
1
geplaatst: 8 mei 2022, 00:02 uur
Terug van vakantie, even bijwerken.
Laserkraft 3D - Nein, Mann! : 5 (aan de ene kant verschrikkelijk, aan de andere kant heerlijk melig)
Henk Wijngaard - Met de Vlam in de Pijp : 7,5
Doe Maar - De Bom : 8
Robin Gibb - Saved by the Bell : 8,5
Andy Gibb - I Just Want to Be Your Everything : 4,5
Barry Gibb - Shine Shine : 5
Bee Gees - Jive Talkin' : 5,5
Sugababes - Overload : 6
Ed Sheeran - Bad Habits : 3,5
David Bowie - The Jean Genie : 6,5
Little Mix - Shout Out to My Ex : 7
Julie Driscoll, Brian Auger & The Trinity - This Wheel's on Fire : 5,5
Lobo - Me and You and a Dog Named Boo : 7
Sheila E. - A Love Bizarre : 5
Busted - Year 3000 : 5,5
Laserkraft 3D - Nein, Mann! : 5 (aan de ene kant verschrikkelijk, aan de andere kant heerlijk melig)
Henk Wijngaard - Met de Vlam in de Pijp : 7,5
Doe Maar - De Bom : 8
Robin Gibb - Saved by the Bell : 8,5
Andy Gibb - I Just Want to Be Your Everything : 4,5
Barry Gibb - Shine Shine : 5
Bee Gees - Jive Talkin' : 5,5
Sugababes - Overload : 6
Ed Sheeran - Bad Habits : 3,5
David Bowie - The Jean Genie : 6,5
Little Mix - Shout Out to My Ex : 7
Julie Driscoll, Brian Auger & The Trinity - This Wheel's on Fire : 5,5
Lobo - Me and You and a Dog Named Boo : 7
Sheila E. - A Love Bizarre : 5
Busted - Year 3000 : 5,5
0
geplaatst: 8 mei 2022, 14:19 uur
Pop-punk? PUNK?!? 
Is er niet een patentrecht om oneigenlijk gebruik van terminologie tegen te gaan?
K3 is meer punk dan deze posterpubers uit de Tina. Dit is pop-puke.
Zelfs Green Day en The Offspring zouden zich rot schamen.
Een knuppel knalhard tegen hun kont kunnen die knullen krijgen, qua pop-punk zet ik de Buzzcocks of The Queers wel op.
Clipje is wel vrolijk, toch nog iéts positief.
3,5

Is er niet een patentrecht om oneigenlijk gebruik van terminologie tegen te gaan?
K3 is meer punk dan deze posterpubers uit de Tina. Dit is pop-puke.
Zelfs Green Day en The Offspring zouden zich rot schamen.
Een knuppel knalhard tegen hun kont kunnen die knullen krijgen, qua pop-punk zet ik de Buzzcocks of The Queers wel op.
Clipje is wel vrolijk, toch nog iéts positief.
3,5
1
geplaatst: 8 mei 2022, 14:29 uur
When Busted returned to the pop punk sounds for Half Way There, Simpson noted that it was a style they tried to have when they were younger but the 'record label wouldn't allow it'. Busted's attempts to mature their sound was noted by Simpson in a BBC Interview. He stated 'I would go to the label and say, 'You've got to turn the drums up, you can't hear them and it doesn't sound like a rock record, it sounds like a pop record'.
Ik denk dus dat ze het zelf met je eens zijn, tot hun eigen spijt.
0
geplaatst: 8 mei 2022, 17:07 uur
Year 3000 scoort 5,90 gemiddeld en belandt op de 686e plek.
3 hitjes in de Nederlandse Top 40 tussen 1990 en 1991 voor deze New Yorkse hiphop electro funk band.
In 1984 werd de groep opgericht en hoewel ze niet lang in de originele bezetting bleven bestaan en begin jaren 90 zelfs alweer van het toneel waren verdwenen, hebben ze wel een behoorlijk indruk achtergelaten binnen de muziekgeschiedenis. Zo waren ze de eerste hiphopgroep die een enorme bak geld kreeg middels een platencontract en hun song King of the Beats is één van de meest gesampelde songs in de muziek.
We gaan luisteren naar hun laatste hit op het Europese vasteland.
985. Mantronix - Don't Go Messin' with My Heart
[1991, #aw3, #hp32]
3 hitjes in de Nederlandse Top 40 tussen 1990 en 1991 voor deze New Yorkse hiphop electro funk band.
In 1984 werd de groep opgericht en hoewel ze niet lang in de originele bezetting bleven bestaan en begin jaren 90 zelfs alweer van het toneel waren verdwenen, hebben ze wel een behoorlijk indruk achtergelaten binnen de muziekgeschiedenis. Zo waren ze de eerste hiphopgroep die een enorme bak geld kreeg middels een platencontract en hun song King of the Beats is één van de meest gesampelde songs in de muziek.
We gaan luisteren naar hun laatste hit op het Europese vasteland.
985. Mantronix - Don't Go Messin' with My Heart
[1991, #aw3, #hp32]
0
geplaatst: 8 mei 2022, 17:38 uur
Busted 5,5
Deze staat me nog bij en ik vond deze minder verschrikkelijk als het meeste wat toen in de hitlijst voorbij kwam. Gezien mijn punt kan je wel inschatten wat ik van de rest vond...
Mantronix 5,7
Deze staat me nog bij en ik vond deze minder verschrikkelijk als het meeste wat toen in de hitlijst voorbij kwam. Gezien mijn punt kan je wel inschatten wat ik van de rest vond...
Mantronix 5,7
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.