MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
3,5

6

Hebben veel leukere nummers buiten hun hitjes

Les de Groot schreef:
Gezien mijn punt kan je wel inschatten wat ik van de rest vond...

Zeiver?

Lobo - 5,7
Sheila E. - 7,3
Busted - 7,8
Mantronix - 5,9

Shaky

Busted - 5,5
Mantronix - 5,0

985. Mantronix - Don't Go Messin' with My Heart: 6,5
984. Busted - Year 3000: 4,5

Op Discogs staat er onder de bandnaam het volgende:
"Profile: Mantronix, one of the most innovative hip-hop acts of all time,..."

En dan luister je onderwijl naar dit nummer.

4

wavanbuuren
Sheila - 7,4
Busted - 6,5 (vrolijk en ongedwongen, niet te serieus nemen allemaal waarde Evil Dr, dan valt het best mee).

Mantronix - Hier heb ik dan weer wat meer moeite mee. Met twee en een halve minuut zou het net te doen zijn, vier en een halve minuut is echt veel en veel te lang voor dit soort vlakke nummers. Laat ik er een 1 per minuut aan geven (zonder aanmoediging om er een 10 minuten versie van te maken).
4,5

Ast
5

5,5

De 842e plek is voor Mantronix met een gemiddelde van 5,03.

Deze werkweek alleen maar nummer 1-hits.

29 solo singles bracht de man van vandaag uit, de eerste al in 1959 en de laatste in 2002.

De song waar wij naar gaan luisteren werd opgenomen voor de classic Watership Down. Dit was een Britse film waar Europa helemaal wild van werd, van zowel de film als het nummer. In Amerika, het thuisland van de zanger, maakte de film veel minder indruk en ook de song was mede daardoor minder bekend. Sterker nog, het wist de top 100 niet eens te halen.

De Brit Richard Adams, schrijver van Watership Down, schaart zich overigens bij het Amerikaanse publiek en loopt met een grote boog om deze song heen.

Eens zien of wij net zo enthousiast zijn als de Europeanen van 40 jaar geleden.

986. Art Garfunkel - Bright Eyes

[1979, #aw14, #hp1]

8,5

6,5

Film nooit gezien. Gouden stem, liedje is wel aardig

7

Hoe uitgekauwd doodgedraaid ook, hoe over the top klef gelikt ook, hoe wanstaltig sentimenteel ook...
hoe, wellicht onverwacht, ik er geen vernietigend oordeel over mauw.

7

Arrie schreef:
Film nooit gezien.
Schitterend, en tegelijk triest. Maakte als kind diepe indruk op me. Ook als volwassene is ie het nog waard om te kijken.

7,0 voor Art, incl. filmbonus.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:12 uur

geplaatst: vandaag om 01:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.