Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 17 mei 2022, 08:49 uur
Ik zit zo eens door de top 100 van 1999 te scrollen, maar dat was een behoorlijk armzalig jaar.
Dat Macy Gray in die periode amper de hitlijsten wist te halen (ik heb me dat nooit gerealiseerd) vind ik met terugwerkende kracht een schande. Ik heb het jaren niet gehoord, maar ze blijft prima overeind.
8
Dat Macy Gray in die periode amper de hitlijsten wist te halen (ik heb me dat nooit gerealiseerd) vind ik met terugwerkende kracht een schande. Ik heb het jaren niet gehoord, maar ze blijft prima overeind.
8
0
geplaatst: 17 mei 2022, 17:06 uur
7,32 voor Macy Gray en daarmee staat ze op plek 176.
3 top 10-noteringen tussen 1970 en 1972 in de UK voor deze Londense band. Daarna was het eigenlijk ook wel klaar voor de mannen; ze hadden veel te veel interne problemen en eind 1972 gingen ze al voor de tweede keer uit elkaar. Ze kwamen ook steeds weer terug bij elkaar, maar met name de aanhoudende drugsproblemen van leadgitarist Kossoff zorgde voor te veel frustraties. Het ging uiteindelijk ook helemaal mis toen Kossoff in 1976 op slechts 25-jarige leeftijd overleed.
De band stond vooral bekend om hun energieke liveshows, en touren gebeurde dan ook non-stop. Wij gaan luisteren naar de klassieker in hun oeuvre.
994. Free - All Right Now
[1970, #aw11, #hp9]
3 top 10-noteringen tussen 1970 en 1972 in de UK voor deze Londense band. Daarna was het eigenlijk ook wel klaar voor de mannen; ze hadden veel te veel interne problemen en eind 1972 gingen ze al voor de tweede keer uit elkaar. Ze kwamen ook steeds weer terug bij elkaar, maar met name de aanhoudende drugsproblemen van leadgitarist Kossoff zorgde voor te veel frustraties. Het ging uiteindelijk ook helemaal mis toen Kossoff in 1976 op slechts 25-jarige leeftijd overleed.
De band stond vooral bekend om hun energieke liveshows, en touren gebeurde dan ook non-stop. Wij gaan luisteren naar de klassieker in hun oeuvre.
994. Free - All Right Now
[1970, #aw11, #hp9]
1
geplaatst: 17 mei 2022, 17:17 uur
De riff der riffs: als Beethovens vijfde van de rock. Platgedraaid en onthutsend simpel, maar toch onweerstaanbaar effectief. En Paul klonk hier als een doorleefde veertiger, maar was een snotaap van net twintig. Net zoals zoveel van die rockzangers uit die tijd. Mooi man.
8
8
0
wavanbuuren
geplaatst: 18 mei 2022, 08:47 uur
Het zou midden in mijn straatje moeten zijn, maar te recht toe recht aan.
5,5
5,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.