MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
7,5

wavanbuuren
Ik zit zo eens door de top 100 van 1999 te scrollen, maar dat was een behoorlijk armzalig jaar.
Dat Macy Gray in die periode amper de hitlijsten wist te halen (ik heb me dat nooit gerealiseerd) vind ik met terugwerkende kracht een schande. Ik heb het jaren niet gehoord, maar ze blijft prima overeind.

8

Ast
7

8

6,5

Les Baroques - 4,5
Jan Ten Hoopen - 3,5
Macy Gray - 7,5

7,32 voor Macy Gray en daarmee staat ze op plek 176.

3 top 10-noteringen tussen 1970 en 1972 in de UK voor deze Londense band. Daarna was het eigenlijk ook wel klaar voor de mannen; ze hadden veel te veel interne problemen en eind 1972 gingen ze al voor de tweede keer uit elkaar. Ze kwamen ook steeds weer terug bij elkaar, maar met name de aanhoudende drugsproblemen van leadgitarist Kossoff zorgde voor te veel frustraties. Het ging uiteindelijk ook helemaal mis toen Kossoff in 1976 op slechts 25-jarige leeftijd overleed.

De band stond vooral bekend om hun energieke liveshows, en touren gebeurde dan ook non-stop. Wij gaan luisteren naar de klassieker in hun oeuvre. 

994. Free - All Right Now

[1970, #aw11, #hp9]

8,5

De riff der riffs: als Beethovens vijfde van de rock. Platgedraaid en onthutsend simpel, maar toch onweerstaanbaar effectief. En Paul klonk hier als een doorleefde veertiger, maar was een snotaap van net twintig. Net zoals zoveel van die rockzangers uit die tijd. Mooi man.
8

7 gezellig deuntje

7.7

7,5

8.4

Marcy 7
Free 7,3

Free: 8

7.5

Macy Gray - 7
Free - 7

4,0

8.75

994. Free - All Right Now: 5
993. Macy Gray - I Try: 6,5

wavanbuuren
Het zou midden in mijn straatje moeten zijn, maar te recht toe recht aan.

5,5

7,8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:29 uur

geplaatst: vandaag om 12:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.