MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
6,73 voor Gotye, dat zet hem op plek 421.

De Amerikaanse Margaret Annemarie Battavio scoorde in 1963 een dikke hit met het later vaak gecoverde I Will Follow Him. Ze was pas 14, maar had de smaak te pakken.

Met haar 1 meter 46 was ze van plan een reus in de muziekwereld te worden. Het pad dat ze wilde bewandelen was echter niet bepaald standaard: toen ze 17 was besloot ze naar Duitsland te vliegen om daar mee te doen aan..... een schlagerfestival. Ze won en haar liefde voor Duitsland ging nooit meer weg.

Ze bracht jarenlang succesvolle singles in het Duits uit en scoorde ook in Nederland 1 hitje.

1015. Peggy March - Mit 17 Hat Man Noch Träume

[1965, #aw8, #hp29]

5,5

2.5

Gotye: 6,5
Peggy M: 4

Zo leer je nog eens wat bij. 'k Had nooit kunnen vermoeden dat I Will Follow Him van dezelfde dame zou zijn.

6

Het zou nog kunnen dat je de obscure Petula Clark versie (die was nét iets eerder) als eerste versie kent, maar vermoedelijk toch wel gewoon die van Peggy.

Beide, maar Peggy ken ik 't best. Nuja, ik ben met Sister Act opgegroeid, dus dat is eigenlijk de versie die ik 't eerst / best kende.

esteban schreef:
Beide, maar Peggy ken ik 't best. Nuja, ik ben met Sister Act opgegroeid, dus dat is eigenlijk de versie die ik 't eerst / best kende.

En vergeet José niet! (nummer 1 in de top 40 van 1982).

Juist!

wavanbuuren
Het was slecht weer de afgelopen Pinksterdagen, zal de terughoudendheid van het panel daar misschien mee te maken hebben? Hoe dan ook aan mij de eer om wat platen omhoog te stemmen.

Sandy Coast - 9
Rene & Angela - 7
Gotye - 9

En voor vandaag Peggy een 6.

3,5

4,44 voor Peggy en daarmee staat zij op plek 937.

Vandaag een soullegende die al in 1967 overleed. Zijn grootste hit scoorde hij na zijn dood, en naar die song gaan we vandaag luisteren.

1016. Otis Redding - (Sittin' On) The Dock of the Bay

[1968, #aw17, #hp6]

9,5

Ast
Peggy: 4
Otis: 8,3

8.5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:03 uur

geplaatst: vandaag om 09:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.