Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
1
geplaatst: 26 juni 2022, 23:31 uur
Marzipaintree schreef:
Ik heb altijd moeite gehad met Nederlandse liefdespaartjes in muziek. Ze hebben allemaal zo'n suffe uitstraling. Georg en Truus (Hofmann), Gert en Hermien, Saskia en Serge, Susan en Freek.
Gelukkig hebben we dan nog Sharon en Robert van Within Temptation die [in ieder geval op hun eerste albums] voor een wat minder suf stelletjesimago hebben gezorgd. Ik heb altijd moeite gehad met Nederlandse liefdespaartjes in muziek. Ze hebben allemaal zo'n suffe uitstraling. Georg en Truus (Hofmann), Gert en Hermien, Saskia en Serge, Susan en Freek.
Marzipaintree schreef:
Vooral tekstueel vind ik het vreselijk. Er wordt veel drama gesuggereerd maar dat komt er in de taal totaal niet uit. Het is allemaal erg oppervlakkig.
Precies wat ik [hierboven] bedoel en waarover ik me op dit forum wel eens vaker druk heb lopen maken. De huidige songteksten van (veel) populaire Nederlandstalige artiesten, ook in het wat "volwassenere" circuit, zijn semantisch van een ontluisterend armoedig niveau. De term 'rijke teksten' is in geen velden of wegen te bespeuren: maar ook dat is weer een afspiegeling van de huidige maatschappij. Het moet allemaal steeds makkelijker en simpeler.Vooral tekstueel vind ik het vreselijk. Er wordt veel drama gesuggereerd maar dat komt er in de taal totaal niet uit. Het is allemaal erg oppervlakkig.
Oja, Mando Diao. Zo'n zeldzame uitzondering van een aardig liedje als uitzondering op de regel die bevestigt dat het de afgelopen twintig jaar een pot ellende is in de hitlijst. Al is hun oudere indierock&rollwerk beter & pittiger (evenzogoed nooit geweten/verwacht dat ze een hit hadden) én zullen we het hier maar niet over de tekst hebben.

7
0
geplaatst: 27 juni 2022, 00:40 uur
Huh, popliedjes hebben toch altijd al simpele teksten gehad? Lijkt me ook prima. Het probleem bij S&F is vooral dat ze zo beroerd geformuleerd zijn, naar mijn mening. Ze lijken geen enkel taalgevoel te bezitten.
0
wavanbuuren
geplaatst: 27 juni 2022, 10:05 uur
Mr Bloe - 6,5
Het eerste nummertje van Susan en Freek vond ik wel aardig, al vond ik het wel erg veel weg hebben van Lady Antebellum. Alles wat daarna kwam is niks meer dan een schaamtezloze herhgalingsoefening en hangt me danig de keel uit.
3,5
Mando Diao - 8
Het eerste nummertje van Susan en Freek vond ik wel aardig, al vond ik het wel erg veel weg hebben van Lady Antebellum. Alles wat daarna kwam is niks meer dan een schaamtezloze herhgalingsoefening en hangt me danig de keel uit.
3,5
Mando Diao - 8
0
geplaatst: 27 juni 2022, 17:14 uur
De Zweden uit de 00s doen het prima: ze scoren 7,00 gemiddeld en staan daarmee op plek 319.
Vincent Damon Furnier is fervent golfer, ontzettend rustig (bijna saai) en down to earth in real-life, maar wij kennen hem toch veel beter als de shock rocker die tussen 1970 en 1994 geregeld verschillende hitlijsten over de hele wereld wist te bereiken.
In 1969 begon hij met het uitbrengen van singles en een jaar later had hij al een top 10-hit in Canada te pakken.
Zijn 1973 album Billion Dollar Babies bracht 4 singles voort die allemaal de Billboard 100 bereikten, waaronder deze*:
1036. Alice Cooper - Hello Hooray
[1973, #aw10, #hp6]
*Tegenwoordig wordt de song Hello Hurray genoemd.
Vincent Damon Furnier is fervent golfer, ontzettend rustig (bijna saai) en down to earth in real-life, maar wij kennen hem toch veel beter als de shock rocker die tussen 1970 en 1994 geregeld verschillende hitlijsten over de hele wereld wist te bereiken.
In 1969 begon hij met het uitbrengen van singles en een jaar later had hij al een top 10-hit in Canada te pakken.
Zijn 1973 album Billion Dollar Babies bracht 4 singles voort die allemaal de Billboard 100 bereikten, waaronder deze*:
1036. Alice Cooper - Hello Hooray
[1973, #aw10, #hp6]
*Tegenwoordig wordt de song Hello Hurray genoemd.
0
geplaatst: 27 juni 2022, 20:11 uur
Dit was zeker uit de tijd toen Alice in zn Rondé fase zat, voor shocks even met je vinger in het stopcontact hier 
6,2

6,2
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.