Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 28 juni 2022, 09:05 uur
Degelijk nummertje. Typische album opener eigenlijk.
7
7
1
geplaatst: 28 juni 2022, 09:15 uur
0
geplaatst: 28 juni 2022, 17:13 uur
Alice Cooper scoort 6,95. Dat betekent plek 347.
Alles wat deze jongedame aanraakt lijkt in goud te veranderen. Ze verbreekt het ene na het andere record en heeft op jaar jonge leeftijd al een fanbase die menig gelouterde artiest jaloers maakt.
Het is niet alleen maar goed nieuws voor Pirate Baird O'Connell. Ze lijdt aan Tourettes en heeft te kampen (gehad?) met depressies waarbij een zelfmoordpoging verijdeld werd door een vriend.
We gaan luisteren naar een artiest die aangeeft dat ze naar o.a. Lana Del Rey luisterde toen ze opgroeide... damn, nu voel ik me oud.
1037. Billie Eilish - Therefore I Am
[2020, #aw8, #hp18]
Alles wat deze jongedame aanraakt lijkt in goud te veranderen. Ze verbreekt het ene na het andere record en heeft op jaar jonge leeftijd al een fanbase die menig gelouterde artiest jaloers maakt.
Het is niet alleen maar goed nieuws voor Pirate Baird O'Connell. Ze lijdt aan Tourettes en heeft te kampen (gehad?) met depressies waarbij een zelfmoordpoging verijdeld werd door een vriend.
We gaan luisteren naar een artiest die aangeeft dat ze naar o.a. Lana Del Rey luisterde toen ze opgroeide... damn, nu voel ik me oud.
1037. Billie Eilish - Therefore I Am
[2020, #aw8, #hp18]
0
geplaatst: 28 juni 2022, 17:34 uur
3 ik kan hier niks mee. Als ik alleen de teksten van de jonge dame lees denk ik daar zit wel wat in, maar hoe de muziek in elkaar zit kan mij niet bekoren
0
geplaatst: 28 juni 2022, 22:36 uur
6.5
Zeker geen slechte Billie, toch blijft het niet echt hangen ...
Zeker geen slechte Billie, toch blijft het niet echt hangen ...
2
geplaatst: 28 juni 2022, 23:54 uur
EvilDrSmith schreef:
Gelukkig hebben we dan nog Sharon en Robert van Within Temptation die [in ieder geval op hun eerste albums] voor een wat minder suf stelletjesimago hebben gezorgd.
Ik bedoel Nederlandse liefdespaartjes sec. Liefdespaartjes verdunt in een groepje kan ik beter pruimen. Dus Sharon en Robert bevallen mij inderdaad beter, evenals Jerney en Bert (Earth and fire), Hans en Diana (Rainbow Train), Toni en Lou (Pussycat). Gelukkig hebben we dan nog Sharon en Robert van Within Temptation die [in ieder geval op hun eerste albums] voor een wat minder suf stelletjesimago hebben gezorgd.
Arrie schreef:
Het probleem bij S&F is vooral dat ze zo beroerd geformuleerd zijn, naar mijn mening. Ze lijken geen enkel taalgevoel te bezitten.
Dat is precies mijn punt. S&F gaan bepaald niet voor de gouden griffel. Het probleem bij S&F is vooral dat ze zo beroerd geformuleerd zijn, naar mijn mening. Ze lijken geen enkel taalgevoel te bezitten.
Ik weet niet of het vroeger beter was.
Zo heb ik ooit eens in 1976 BZN met Mon Amour vertaald. Alleen de openingszin al. Achetez mes gens. Ik dacht even dat ze in Volendam weer aan de slavenhandel waren begonnen. Ik ben meteen gaan uitzoeken of Jan en Annie ook een liefdespaartje waren.
Misschien een leuke suggestie om deze hier ook eens te laten beoordelen, Shaky? Grote top 40 hit, immers. Je weet inmiddels dat ik een objectief oordeel over dit soort muziek kan vellen.
Shaky schreef:
damn, nu voel ik me oud.
Mooie overgang naar dat nummer van Billie, Shaky!damn, nu voel ik me oud.
Ondanks haar gevloek krijgt Billie van mij een: 7,8
0
wavanbuuren
geplaatst: 29 juni 2022, 09:08 uur
Er zijn dingen van Billie die ik wel kan hebben.
Dit vind ik een kutplaat.
4
Dit vind ik een kutplaat.
4
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.