MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Ashanti: 5
Lorde: 6,3

9,7

Lorde - Green Light : 5

6,3

wavanbuuren
Ik hoop voor Keith Marshall dat ie een betere gitarist was dan zanger.
6,3

Ashanti - 5,5

Lorde - 5,5

Ashanti 4
Lorde 4,8

6,5

Ashanti: 7,5
Lorde: 5

6,5

Maar het is nog geen ‘Yayaya I Am Lorde’

Ast
6,5

Green Light scoort 6,58 en staat op plek 504.

Het lijkt me leuk om weer eens een thema te doen.
Deze hele week: anderstalige hits.
Dat wil in dit geval zeggen: geen Nederlands of Engels.

Italiaans

We starten deze week met een Toscaanse zanger die het ene na het andere verkooprecord wist te verbreken. In 1994 brak hij door middels een zangwedstrijd en in 1995 had hij met zijn 2e single een verkooprecord in België te pakken en in Frankrijk werd die single meteen één van de grootste hits allertijden in dat land. Lekkere binnenkomer voor een artiest.

Als crossover artiest heeft hij tig albums uitgebracht: er kwamen al 11 pop albums uit, 6 klassieke / opera albums en 6 Latin albums.

Wat ik wel een interessant feitje vind is dat hij de burgemeester van zijn geboortestad wist te overtuigen een theater te bouwen waar het hele jaar geen voorstellingen mogen plaatsvinden: Teatro del Silenzio. Slechts één avond in het jaar komt hij er zelf een optreden verzorgen, verder... stilte.

1043. Andrea Bocelli - Con te Partirò

[1996, #aw6, #hp20]

Hoort wmb niet thuis in een hitparade, maar het is wél mooi (hoewel ik al betere/intensere versies gehoord heb)

8.0

7,5

Het is met die classical crossoverplaten altijd op het randje balancerend tussen kunst en kitch.
Vaak valt het de verkeerde kant op. Zo ook nu.
Zingen kan die gozer natuurlijk wel, maar ik krijg er een kleffe bek van, met name door de weke bouquetreeksinstrumentatie. Dan qua vergelijkbare stijl liever een Nessun Dorma ofzo.

5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:55 uur

geplaatst: vandaag om 21:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.