Zack
De keuze van de opzet was die van mijzelf door mijn gebrek aan kennis van computer ' tools' en tijd die ik erin kon en wilde steken.
Je zou meer overlap en ook dus albums in de de eindlijst hebben als je de inzendingslijst groter maakt en de eindlijst ook, wat ik overigens ook al gezegd hebt.
Je zou het ook per jaar kunnen doen of decennium. Metal heeft zich in 50 jaar ook ontwikkelt en in de voorkeur van users zit ook verschil.
Verder zou ik persoonlijk kiezen voor de genre aanduiding Metal bij inzending , hoewel dat ook vaak voer voor discussie geeft ; toch zou ik daar persoonlijk wel voor gaan en dat te accepteren.
Als het per jaar is zou ik wel met een top 10 inzending kunnen werken , ook omdat je dan meer tijd/periode gebonden werkt . Bepaalde jaren zullen qua Nr.1 dan waarschijnlijk wel een inkopper worden of anderszins een 'mankement' vertonen....
Misschien is wel een optie om jouw album van het jaar in daglijstjes te zetten en dan bijvoorbeeld 2 dagen dat jaar te laten staan waarbij voor ieder er weinig werk in zit ....Ik zou dan beginnen in 1980 hoewel volgens mij daar al/nog albums tussen zitten met omschrijving Rock/Metal....
edit : mja....Heaven and Hell. Dan toch album met minimaal als omschrijving Metal...