Muziek / Muziekgames / Metal Album Aller Tijden Toplijst
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2021, 12:12 uur
Ah, ja dat was zeer triest destijds, kwam geloof ik via een Facebook bericht tot ons

Ik kom ook nog voor in dat draadje.
1
geplaatst: 11 april 2021, 13:06 uur
Bedankt voor de tag Rudi S. Ik zal seffens eens een lijstje maken.
1
Zack
geplaatst: 11 april 2021, 16:31 uur
Bedankt voor je 'tags ' Rudi S , waarvan ik al aantal users met een lijstje in mijn PM heb gezien.
.
Inmiddels richting of op 20 lijstjes !
.Inmiddels richting of op 20 lijstjes !
4
geplaatst: 11 april 2021, 18:10 uur
Meer mogelijk geïnteresseerden:
phantasia, trebremmit, andnino, Guinness1980, Nicholas123, cornucopia, Dexter, james_cameron, Fake_world, progressive, Devoo, niels94, Lau1986, horned_reaper, Them, smoozycat, The_CrY, Rockfan, Metal-D78, metalfist, MetalMike, exodus, Cabeza Borradora, Henri-S, korenbloem, Papartis, mastodonner, MDV, Silver, bennerd, ThirdEyedCitizen, Fza, HammerHead, Norbert, lykathea, D-ark, Gajarigon, Scython, meyer, MichelDumoulin, Dime, [WZ], notsub, Stijn_Slayer, Von Helsing, Hakuna, DargorDT, Kondoro0614, namsaap, RuudC, lennert, usurper, freitzen, Gamma123, Jelle78, Zagato.
phantasia, trebremmit, andnino, Guinness1980, Nicholas123, cornucopia, Dexter, james_cameron, Fake_world, progressive, Devoo, niels94, Lau1986, horned_reaper, Them, smoozycat, The_CrY, Rockfan, Metal-D78, metalfist, MetalMike, exodus, Cabeza Borradora, Henri-S, korenbloem, Papartis, mastodonner, MDV, Silver, bennerd, ThirdEyedCitizen, Fza, HammerHead, Norbert, lykathea, D-ark, Gajarigon, Scython, meyer, MichelDumoulin, Dime, [WZ], notsub, Stijn_Slayer, Von Helsing, Hakuna, DargorDT, Kondoro0614, namsaap, RuudC, lennert, usurper, freitzen, Gamma123, Jelle78, Zagato.
0
geplaatst: 11 april 2021, 18:40 uur
Altijd best leuk zulke lijstjes, maar ook altijd onmogelijk om in te vullen. Twee albums van artiesten maar daargelaten deze keer voor diversiteit. En ongetwijfeld als ik dit volgende maand zou invullen, dat er 4 of 5 andere albums tussen staan
... omdat ik daar nu toevallig niet aan denk.
(ook blij dat er niet staat "beste albums", toch altijd aan smaak onderhevig ook)
... omdat ik daar nu toevallig niet aan denk.(ook blij dat er niet staat "beste albums", toch altijd aan smaak onderhevig ook)
0
geplaatst: 11 april 2021, 19:09 uur
Tot mijn nek in de progladder dan kan dit wel ook wel bij
Lees ik goed dat Rush geen metal is?
0
geplaatst: 11 april 2021, 20:37 uur
Zagato schreef:
Nou hier voor de site niet.
Misschien dat Rutte er dinsdag op de persconferentie nog iets over zegt.

0
geplaatst: 11 april 2021, 20:45 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Dat de beslissing een weekje is uitgesteld waarschijnlijk, het maakte mijn beslissing overigens wat makkelijker.
1
Zack
geplaatst: 12 april 2021, 06:01 uur
Man of 20 hebben reeds lijstje ingestuurd! Zou mooi zijn en beter voor de eindrangschikking dat er nog meer bijkomen. Moet ook kunnen , want je moet er geen studie van maken en soms is een lijst een momentopname of deels. De notering in jouw lijstje maakt voor het zetten op welke positie niet heel veel uit of je iets nu op 3 , 4 of 5 zet. Het gaat vooral om dat ie genoemd wordt bij zeker de top 5....
Met 20-25/30 man heeft elke lijst of 2 waar at overlapping in zit nog steeds invloed op welke eindpositie dan ook , zelfs in de Top 10. Bij het voorlopige aantal lijkt een Top 20 eindpresentatie net het best vanwege de gemene deler (door meerderen genoemd), maar minimaal 5 lijstjes extra zou beter zijn.
Ik heb alweer wat albums opnieuw beluisterd of zelfs op de nog te beluisteren 'lijst' staan
Met 20-25/30 man heeft elke lijst of 2 waar at overlapping in zit nog steeds invloed op welke eindpositie dan ook , zelfs in de Top 10. Bij het voorlopige aantal lijkt een Top 20 eindpresentatie net het best vanwege de gemene deler (door meerderen genoemd), maar minimaal 5 lijstjes extra zou beter zijn.
Ik heb alweer wat albums opnieuw beluisterd of zelfs op de nog te beluisteren 'lijst' staan

1
geplaatst: 12 april 2021, 08:35 uur
Mocht jij dat onverhoopt niet halen ( wat ik mij niet voor kan stellen) dan mag je bij wijze van uitzondering mijn lijstje nog een keer meenemen

2
geplaatst: 12 april 2021, 08:45 uur
Zack schreef:
maar minimaal 5 lijstjes extra zou beter zijn.
maar minimaal 5 lijstjes extra zou beter zijn.
Bij mij kan de top 10 er elke dag anders uitzien, dus als je wil, kan ik voor elke dag van de week een lijstje insturen?

0
geplaatst: 12 april 2021, 09:04 uur
Ik ga ook een lijstje insturen!
Misschien maar even de meer obscure namen eruit laten, als die het waarschijnlijk toch niet gaan halen.
Misschien maar even de meer obscure namen eruit laten, als die het waarschijnlijk toch niet gaan halen.
1
geplaatst: 12 april 2021, 09:08 uur
andnino schreef:
Oei dat zou jammer zijn, voor veel deelnemers zijn dat juist leuke dingen om hier op te pikken.
Er doen genoeg " jonge onderzoekers" hier mee om hier en daar een obscurder album in de eindlijst te duwen.
2
geplaatst: 12 april 2021, 09:19 uur
Goed dat je het zegt! Nu moet ik wel zeggen, dit gaat veelal niet om "echt" obscure albums, maar meer onderbelichte albums uit discografieën van wel bekende bands, of juist de meer extreme albums die wat meer niche zijn. Sowieso hartstikke moeilijk om sommige bands buiten de top 10 te laten! Maar ja, ergens moet een grens getrokken worden...
"Gelukkig" zie ik nu dat Rage Against the Machine geen metal is...? Niet mee eens, maar dan heb ik in ieder geval een extra plekje in mijn lijst
.
"Gelukkig" zie ik nu dat Rage Against the Machine geen metal is...? Niet mee eens, maar dan heb ik in ieder geval een extra plekje in mijn lijst
.
0
Zack
geplaatst: 12 april 2021, 11:36 uur
Ja ...genre onderverdeling 
Richting de 25 lijstjes inmiddels ....gaat u vooral door! Het mooie en goede ervan is dat je ook meer smaken gaat krijgen van de oude/vroegere Metal tot die csn zeg maar laatste 20 jaar of gemixt en dat maakt zo'n lijst ook interessanter en 'breder.

Richting de 25 lijstjes inmiddels ....gaat u vooral door! Het mooie en goede ervan is dat je ook meer smaken gaat krijgen van de oude/vroegere Metal tot die csn zeg maar laatste 20 jaar of gemixt en dat maakt zo'n lijst ook interessanter en 'breder.

0
Zack
geplaatst: 12 april 2021, 12:18 uur
bennerd schreef:
Ingestuurd! Leuk initiatief. Deed pijn bij het kiezen.
Herkenbaar .... Ingestuurd! Leuk initiatief. Deed pijn bij het kiezen.

24 lijstjes inclusief de .mijne verwerkt ; doordat oud en nieuw door elkaar loopt en de smaken/voorkeur van de users is er uiteindelijk nog van alles mogelijk in de eindlijst.
Ook speelt mee dat het deelnemersveld qua leeftijd divers is voorzover ik dat kan zien van users die als jochie/jonge tiener zijn opgegroeid met Black Sabbath tot de generatie die nu bijv. 20-40 jaar zijn of er wat tussen valt....
0
geplaatst: 12 april 2021, 12:19 uur
Ben wel eens benieuwd welke namen van albums in die lijstjes staan. Zie tot nu toe hier niks voorbijkomen qua metal en hardrock lijstjes.
0
Zack
geplaatst: 12 april 2021, 12:21 uur
Hakuna schreef:
Ben wel eens benieuwd welke namen van albums in die lijstjes staan. Zie tot nu toe hier niks voorbijkomen qua metal en hardrock lijstjes.
Dat is ook niet de bedoeling indit geval. Ben wel eens benieuwd welke namen van albums in die lijstjes staan. Zie tot nu toe hier niks voorbijkomen qua metal en hardrock lijstjes.
Stuur je lijstje via PM naar mij en gaan we naar de 30 deelnemers toe eerst maar eens....let op : een album moet hier in ieder geval het genre Metal hebben op MM !
0
Zack
geplaatst: 12 april 2021, 14:23 uur
Prima , 2 weten meerdan 1!
Zijn aardig wat al op de hoogte van dit topic die ik nog niet voorbij heb zien komen , al is het uiteraard geen verplichting (maar stiekem wel een advies om het toch te doen als het kan....
)
Zijn aardig wat al op de hoogte van dit topic die ik nog niet voorbij heb zien komen , al is het uiteraard geen verplichting (maar stiekem wel een advies om het toch te doen als het kan....
)
0
geplaatst: 12 april 2021, 16:41 uur
Lijstje is ingestuurd! In tegenstelling tot wat mijn username doet vermoeden, ben ik eigenlijk helemaal niet meer thuis in het metal wereldje maar toch een aantal albums die me nauw aan het hart liggen een duwtje gegeven. Ik was eerst van plan om maar 1 album per groep in te dienen maar dan begon ik te prutsen met solowerk en of dat nu wel/niet onder die regel ging vallen en heb ik uiteindelijk "fuck it" gezegd en gewoon het eerste ingestuurd dat in me opkomt.
1
Zack
geplaatst: 12 april 2021, 17:01 uur
It't a Madhouse ...
.
Elk lijstje dat binnenkomt kan albums van 1 tot 15 plaatsen doen stijgen , wat betekent dat nog alles open is ....
Ook zitten er gewoon albums op het vinketouw om met een 'blast' de top 20 , 10 of 5 in te blazen....het zit dicht op elkaar !
. Elk lijstje dat binnenkomt kan albums van 1 tot 15 plaatsen doen stijgen , wat betekent dat nog alles open is ....
Ook zitten er gewoon albums op het vinketouw om met een 'blast' de top 20 , 10 of 5 in te blazen....het zit dicht op elkaar !
* denotes required fields.