Muziek / Muziekgames / Metal Album Aller Tijden Toplijst
zoeken in:
1
geplaatst: 18 april 2021, 19:55 uur
Leuk initiatief Zack, bedankt.
En over de nummers 1 en 2 kan ik alleen maar instemmend knikken
1. Metallica - Ride the Lightning
2. Metallica - Master of Puppets
3. Slayer - Seasons in the Abyss
4. Iron Maiden - The Number of the Beast
5. Megadeth - Rust in Peace
6. Sepultura - Arise
7. Tool - Ænima
8. Slayer - Reign in Blood
9. Iron Maiden - Powerslave
10. Entombed - Left Hand Path
En over de nummers 1 en 2 kan ik alleen maar instemmend knikken

1. Metallica - Ride the Lightning
2. Metallica - Master of Puppets
3. Slayer - Seasons in the Abyss
4. Iron Maiden - The Number of the Beast
5. Megadeth - Rust in Peace
6. Sepultura - Arise
7. Tool - Ænima
8. Slayer - Reign in Blood
9. Iron Maiden - Powerslave
10. Entombed - Left Hand Path
0
geplaatst: 18 april 2021, 19:56 uur
Mijn lijstje:
01 Iron Maiden - Somewhere In Time
02 Queensrÿche - Rage For Order
03 Ozzy Osbourne - Blizzard Of Ozz
04 Savatage - Gutter Ballet
05 Death - Individual Thought Patterns
06 Empyrium - Where At Night The Wood Grouse Plays
07 Moonspell - Wolfheart
08 At The Gates - Slaughter Of The Soul
09 Prong - Cleansing
10 Ancient Wisdom - For Snow Covered The Northland
01 Iron Maiden - Somewhere In Time
02 Queensrÿche - Rage For Order
03 Ozzy Osbourne - Blizzard Of Ozz
04 Savatage - Gutter Ballet
05 Death - Individual Thought Patterns
06 Empyrium - Where At Night The Wood Grouse Plays
07 Moonspell - Wolfheart
08 At The Gates - Slaughter Of The Soul
09 Prong - Cleansing
10 Ancient Wisdom - For Snow Covered The Northland
0
geplaatst: 18 april 2021, 20:15 uur
Fuck yeah! Somewhere in Time top 3!!! En Lightning op 1, geweldig, mijn favoriete Metallica sowieso, volkomen in evenwicht op die plaat! En dat geluid op die plaat, heerlijk!
0
geplaatst: 18 april 2021, 20:16 uur
Voor mij valt er ook weinig te klagen. Er ontbreekt zeker wat moois in de top tien, maar acht albums die erin staan heb vijf sterren gegeven. Van Deafheaven ben ik geen fan, wel van Black Sabbath. Naast Paranoid had ik liever Master of Reality of Vol. 4 gezien in plaats van het debuut. Het mag dan wel een mijlpaal zijn, op zich toch niet zo'n sterk album.
1
geplaatst: 18 april 2021, 20:26 uur
Bedankt voor de presentatie, Zack, altijd leuk! Hierbij mijn top 10:
1. Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice (2004)
2. Opeth - Still Life (1999)
3. Black Sabbath - Black Sabbath (1970)
4. Enslaved - Axioma Ethica Odini (2010)
5. Iron Maiden - Somewhere in Time (1986)
6. Deafheaven - Sunbather (2013)
7. Neurosis - Through Silver in Blood (1996)
8. Moonsorrow - Verisäkeet (2005)
9. Cult of Luna - Salvation (2004)
10. Light Bearer - Lapsus (2011)
1. Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice (2004)
2. Opeth - Still Life (1999)
3. Black Sabbath - Black Sabbath (1970)
4. Enslaved - Axioma Ethica Odini (2010)
5. Iron Maiden - Somewhere in Time (1986)
6. Deafheaven - Sunbather (2013)
7. Neurosis - Through Silver in Blood (1996)
8. Moonsorrow - Verisäkeet (2005)
9. Cult of Luna - Salvation (2004)
10. Light Bearer - Lapsus (2011)
0
geplaatst: 18 april 2021, 20:26 uur
Hah, wel Somewhere In Time maar geen Seventh Son. Toch opvallend! Bedankt voor de organisatie in ieder geval.
Mijn lijst:
1. Primordial - The Gathering Wilderness
2. Sleep - Dopesmoker
3. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
4: Black Sabbath - Master of Reality
5: W.A.S.P. - The Crimson Idol
6. Savatage - Wake Of Magellan
7: High On Fire - Blessed Black Wings
8: Reverend Bizarre - In the Rectory of the Bizarre Reverend
9: YOB - Clearing the Path to Ascend
10: 40 Watt Sun - The Inside Room
Mijn lijst:
1. Primordial - The Gathering Wilderness
2. Sleep - Dopesmoker
3. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
4: Black Sabbath - Master of Reality
5: W.A.S.P. - The Crimson Idol
6. Savatage - Wake Of Magellan
7: High On Fire - Blessed Black Wings
8: Reverend Bizarre - In the Rectory of the Bizarre Reverend
9: YOB - Clearing the Path to Ascend
10: 40 Watt Sun - The Inside Room
2
geplaatst: 18 april 2021, 20:45 uur
1. Amenra - Mass VI
2. Mastodon - Crack the Skye
3. Queensrÿche - Operation: Mindcrime
4. Psychonaut - Unfold the God Man
5. Amenra - Mass IIII
6. Amenra - Mass V
7. Amenra - Mass III
8. Agalloch - Ashes Against the Grain
9. Shape of Despair - Monotony Fields
10. Burzum - Filosofem
Bedankt, Zack!
2. Mastodon - Crack the Skye
3. Queensrÿche - Operation: Mindcrime
4. Psychonaut - Unfold the God Man
5. Amenra - Mass IIII
6. Amenra - Mass V
7. Amenra - Mass III
8. Agalloch - Ashes Against the Grain
9. Shape of Despair - Monotony Fields
10. Burzum - Filosofem
Bedankt, Zack!
0
geplaatst: 18 april 2021, 21:00 uur
1. Opeth – Ghost Reveries (2005)
2. Metallica – Master of Puppets (1986)
3. Dissection – Storm of the Light’s Bane (1995)
4. Death – Human (1991)
5. Rivers of Nihil - Where Owls Know My Name (2018)
6. Deafheaven – Sunbather (2013)
7. Megadeth – Rust in Piece (1990)
8. Behemoth – The Satanist (2014)
9. Amenra - Mass VI (2017)
10. Triptykon - Melana Chasmata (2014)
2. Metallica – Master of Puppets (1986)
3. Dissection – Storm of the Light’s Bane (1995)
4. Death – Human (1991)
5. Rivers of Nihil - Where Owls Know My Name (2018)
6. Deafheaven – Sunbather (2013)
7. Megadeth – Rust in Piece (1990)
8. Behemoth – The Satanist (2014)
9. Amenra - Mass VI (2017)
10. Triptykon - Melana Chasmata (2014)
1
geplaatst: 18 april 2021, 21:23 uur
1. Tool – Lateralus (2001)
2. Deafheaven – Sunbather (2013)
3. Jesu – Jesu (2004)
4. Neurosis – Through Silver in Blood (1996)
5. Alcest – Souvenirs d'un Autre Monde (2007)
6. Opeth – Ghost Reveries (2005)
7. Dodecahedron – Kwintessens (2017)
8. Deftones – White Pony (2000)
9. Bell Witch – Mirror Reaper (2017)
10. Morbus Chron – Sweven (2014)
2. Deafheaven – Sunbather (2013)
3. Jesu – Jesu (2004)
4. Neurosis – Through Silver in Blood (1996)
5. Alcest – Souvenirs d'un Autre Monde (2007)
6. Opeth – Ghost Reveries (2005)
7. Dodecahedron – Kwintessens (2017)
8. Deftones – White Pony (2000)
9. Bell Witch – Mirror Reaper (2017)
10. Morbus Chron – Sweven (2014)
0
geplaatst: 18 april 2021, 21:53 uur
1 Judas Priest - Painkiller
2. Covenant - Nexus Polaris
3. Iron Maiden - Somewhere in Time
4. Ozzy Osbourne - No More Tears
5. Pist.On - Number One
6. Paradise Lost - Draconian Times
7. Death - the sound of perseverance
8. Iron Maiden - Book of Souls
9. Type O Negative - Bloody Kisses
10. Sentenced - Down
2. Covenant - Nexus Polaris
3. Iron Maiden - Somewhere in Time
4. Ozzy Osbourne - No More Tears
5. Pist.On - Number One
6. Paradise Lost - Draconian Times
7. Death - the sound of perseverance
8. Iron Maiden - Book of Souls
9. Type O Negative - Bloody Kisses
10. Sentenced - Down
3
geplaatst: 18 april 2021, 22:15 uur
Vrijwel compleet onvertegenwoordigd in de eindlijst:
1. Strapping Young Lad - City
2. Cult of Luna - Somewhere Along the Highway
3. Shining - Blackjazz
4. Opeth - Ghost Reveries
5. Meshuggah - Nothing
6. Agoraphobic Nosebleed - Agorapocalypse
7. Opeth - Blackwater Park
8. Converge - Axe to Fall
9. Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk
10. Kvelertak - Kvelertak
Deel hiervan had ik hoe dan ook verwacht, maar ik moet toch zeggen dat ik de lijst toch wel een hoog "klassiek" gehalte vind hebben. De hoogtijdagen van de metal liggen toch niet alleen maar voor de millenniumwisseling? Ik zou persoonlijk erg geïnteresseerd zijn in een toplijst van na bijvoorbeeld 1999 (of neem een ander leuk jaar). Persoonlijke smaak, deels, maar ook omdat we de bekende namen nu wel kennen. Maar misschien sta ik hier alleen in...
Desalniettemin zijn dit soort lijstjes altijd leuk, en bedankt Zack voor het samenstellen. Wel weer grappig die volgorde van de Maiden-albums, en Deafheaven en Amenra als vreemde eenden in de bijt.
1. Strapping Young Lad - City
2. Cult of Luna - Somewhere Along the Highway
3. Shining - Blackjazz
4. Opeth - Ghost Reveries
5. Meshuggah - Nothing
6. Agoraphobic Nosebleed - Agorapocalypse
7. Opeth - Blackwater Park
8. Converge - Axe to Fall
9. Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk
10. Kvelertak - Kvelertak
Deel hiervan had ik hoe dan ook verwacht, maar ik moet toch zeggen dat ik de lijst toch wel een hoog "klassiek" gehalte vind hebben. De hoogtijdagen van de metal liggen toch niet alleen maar voor de millenniumwisseling? Ik zou persoonlijk erg geïnteresseerd zijn in een toplijst van na bijvoorbeeld 1999 (of neem een ander leuk jaar). Persoonlijke smaak, deels, maar ook omdat we de bekende namen nu wel kennen. Maar misschien sta ik hier alleen in...
Desalniettemin zijn dit soort lijstjes altijd leuk, en bedankt Zack voor het samenstellen. Wel weer grappig die volgorde van de Maiden-albums, en Deafheaven en Amenra als vreemde eenden in de bijt.
0
geplaatst: 18 april 2021, 23:06 uur
In mijn lijstje van dit millennium zou zeker Lateralus van Tool staan, The Sham Mirrors van Arcturus en iets van Opeth. Maar voor de rest? Veel keuze uit spelers in de tweede klasse. Het lijkt me tegenwoordig veel meer gedifferentieerd, andnino.
5
geplaatst: 18 april 2021, 23:09 uur
Dus tegenwoordig nog meer albums met verschillende subgenres in de eerste klasse dus? 
Het verrast me niet dat de ''geijkte'' klassiekers grotendeels bovenaan staan. Een grotere lijst had meer variatie gebracht en zeker weten meer albums na 2000.
Ik vind het gedifferentieerde van het metal-landschap momenteel echt heerlijk. In Nederland zie je qua bands al binnen één subgenre (blackmetal) enorm veel variatie en vooral experiment. Een grote speler qua populariteit als Metallica zal er nooit meer komen en ik vind dat eigenlijk alleen maar goed. Leve de underground, die is springlevend en verfrissend. De metalfan die zegt dat er tegenwoordig niks interessants meer uitkomt snap ik echt niet. Gelukkig zie ik dat op MusicMeter eigenlijk nooit.

Het verrast me niet dat de ''geijkte'' klassiekers grotendeels bovenaan staan. Een grotere lijst had meer variatie gebracht en zeker weten meer albums na 2000.
Ik vind het gedifferentieerde van het metal-landschap momenteel echt heerlijk. In Nederland zie je qua bands al binnen één subgenre (blackmetal) enorm veel variatie en vooral experiment. Een grote speler qua populariteit als Metallica zal er nooit meer komen en ik vind dat eigenlijk alleen maar goed. Leve de underground, die is springlevend en verfrissend. De metalfan die zegt dat er tegenwoordig niks interessants meer uitkomt snap ik echt niet. Gelukkig zie ik dat op MusicMeter eigenlijk nooit.

0
geplaatst: 18 april 2021, 23:22 uur
Mag hopen dat er nog een bepaalde lijst komt met elpees die niet de lijst hebben gehaald? Puur ook met name uit nieuwsgierigheid en gevoel voor onderschatting van bepaalde genres of gewoon onderwaardering van albums, dat die ook aandacht krijgen.
1
geplaatst: 18 april 2021, 23:24 uur
Iedereen bedankt voor de lijstjes!
En Zack bedankt voor de organisatie en het rekenwerk. Top!
En Zack bedankt voor de organisatie en het rekenwerk. Top!
1
geplaatst: 19 april 2021, 00:56 uur
andnino, als je vanaf eind jaren 70, 80 en 90 de muzikale ontwikkelingen "live" hebt meegemaakt is het volgens mij moeilijk om bij de beoordelingen die belevingen van toen volledig buiten rekening te houden.
Er wordt in de 21ste eeuw ook fantastische muziek gemaakt, evoluties, zelfs vernieuwend, verassend, kortom, grensverleggend. Toch ben ik bijna nooit meer even intens overdonderd geweest door nieuwe releases dan toen. Dat heeft natuurlijk ook met andere factoren te maken dan de (kwaliteit van de) muziek op zich, ook je leeftijd (er zijn wel meer dingen die je intenser beleefd in je jongere jaren). Komt daarbij dat het aanbod ondertussen verveelvoudigd is, dat maakt het er ook niet eenvoudiger op. De albums in mijn lijstje heb ik een honderdtal keren beluisterd, wat ik haast van geen enkel album uit de 21ste eeuw kan zeggen. Ik kan onmogelijk een album dat ik 20 keer heb gehoord naar dezelfde waarde beoordelen.
Ik hou dus ook wel van het idee. Voor een " Best of the 21th century so far" metal top 10 mogen ze me zo weer taggen.
Er wordt in de 21ste eeuw ook fantastische muziek gemaakt, evoluties, zelfs vernieuwend, verassend, kortom, grensverleggend. Toch ben ik bijna nooit meer even intens overdonderd geweest door nieuwe releases dan toen. Dat heeft natuurlijk ook met andere factoren te maken dan de (kwaliteit van de) muziek op zich, ook je leeftijd (er zijn wel meer dingen die je intenser beleefd in je jongere jaren). Komt daarbij dat het aanbod ondertussen verveelvoudigd is, dat maakt het er ook niet eenvoudiger op. De albums in mijn lijstje heb ik een honderdtal keren beluisterd, wat ik haast van geen enkel album uit de 21ste eeuw kan zeggen. Ik kan onmogelijk een album dat ik 20 keer heb gehoord naar dezelfde waarde beoordelen.
Ik hou dus ook wel van het idee. Voor een " Best of the 21th century so far" metal top 10 mogen ze me zo weer taggen.

0
Zack
geplaatst: 19 april 2021, 06:06 uur
Even wat reacties op verschillende posts :
Een Top 100 aller tijden met een grotere inzendingslijst is een denk ik prachtige kans voor de Metal , maar is een klus voor of iemand a la chevy93 met zijn 'tools' of in samenwerking
Een lijst vanaf 2000 heb ik al geopperd maar ook dan zou ik de inzendingslijst vergroten om meer overlap te krijgen o.a. Waarschijnlijk zullen er users afvallen wegens minder interesse door bijv. leeftijd of anderszins
Ik plaats nog wel een opsomming van albums die minimaal 20 punten haalden.
Een Top 100 aller tijden met een grotere inzendingslijst is een denk ik prachtige kans voor de Metal , maar is een klus voor of iemand a la chevy93 met zijn 'tools' of in samenwerking
Een lijst vanaf 2000 heb ik al geopperd maar ook dan zou ik de inzendingslijst vergroten om meer overlap te krijgen o.a. Waarschijnlijk zullen er users afvallen wegens minder interesse door bijv. leeftijd of anderszins
Ik plaats nog wel een opsomming van albums die minimaal 20 punten haalden.
0
Zack
geplaatst: 19 april 2021, 06:07 uur
Even wat reacties op verschillende posts :
Een Top 100 aller tijden met een grotere inzendingslijst is een denk ik prachtige kans voor de Metal op MM maar is een klus voor of iemand a la chevy93 met zijn 'tools' of in samenwerking .....maar ook dan zullen de klassiekers weer hoog scoren.
Een lijst vanaf 2000 heb ik al geopperd maar ook dan zou ik de inzendingslijst vergroten om meer overlap te krijgen o.a. Waarschijnlijk zullen er users afvallen wegens minder interesse door bijv. leeftijd/meer hebben met oudere Metal of anderszins
Een Top 100 aller tijden met een grotere inzendingslijst is een denk ik prachtige kans voor de Metal op MM maar is een klus voor of iemand a la chevy93 met zijn 'tools' of in samenwerking .....maar ook dan zullen de klassiekers weer hoog scoren.
Een lijst vanaf 2000 heb ik al geopperd maar ook dan zou ik de inzendingslijst vergroten om meer overlap te krijgen o.a. Waarschijnlijk zullen er users afvallen wegens minder interesse door bijv. leeftijd/meer hebben met oudere Metal of anderszins
0
geplaatst: 19 april 2021, 06:27 uur
Je zou ook nog aan decenniumlijsten (start jaren '70 ) kunnen denken, maar dat is natuurlijk wel heel ambitieus
.
0
Zack
geplaatst: 19 april 2021, 06:29 uur
Rudi S schreef:
Je zou ook nog aan deceniumlijsten (start jaren '70 ) kunnen denken, maar dat is natuurlijk wel heel ambitieus
.
Kan ook ....alles kan. (quote)
Je zou ook nog aan deceniumlijsten (start jaren '70 ) kunnen denken, maar dat is natuurlijk wel heel ambitieus
. 
0
Zack
geplaatst: 19 april 2021, 06:45 uur
MetalMike schreef:
Mag hopen dat er nog een bepaalde lijst komt met elpees die niet de lijst hebben gehaald? Puur ook met name uit nieuwsgierigheid en gevoel voor onderschatting van bepaalde genres of gewoon onderwaardering van albums, dat die ook aandacht krijgen.
Zo heb ik dat niet bijgehouden.Mag hopen dat er nog een bepaalde lijst komt met elpees die niet de lijst hebben gehaald? Puur ook met name uit nieuwsgierigheid en gevoel voor onderschatting van bepaalde genres of gewoon onderwaardering van albums, dat die ook aandacht krijgen.
Wat je goed kunt doen is in de functie zoeken naar uitebreid/'overig' gaan en daarin genre Metaĺ in te vullen en dan bijv. per jaar/decennium de lijsten opvragen op stemgemiddelde , 25+ stemmen en/of andere limieten in te stellen.
Als je bijv. 50 stemmen als minimum doet op deze algemene muzieksite mis je al heel wat pareltjes/(steen)goede albums.
Ik heb als voorbeeld 1991 genomen en onder de 50 stemmen hier tref je albums aan van Dismember, Emtombed of Coroner om maar wat te noemen (los van je smaak).
0
geplaatst: 19 april 2021, 09:54 uur
Cabeza Borradora schreef:
andnino, als je vanaf eind jaren 70, 80 en 90 de muzikale ontwikkelingen "live" hebt meegemaakt is het volgens mij moeilijk om bij de beoordelingen die belevingen van toen volledig buiten rekening te houden.
Heb je natuurlijk volledig gelijk in. Metal blijft groeien, maar de realiteit is dat veel van het genre nog steeds in de voetsporen volgt van de grootheden die we zien in deze top 20. Veel mensen zijn hiermee opgegroeid, maar het spreekt ook nog steeds nieuwe generaties aan (en terecht).
Ik zal ook zeker niet suggereren dat er direct een nieuwe top 20 of 50 moet komen, of een top per decennium of wat dan ook. Ik vind dat soort dingen zelf geweldig, maar dit soort dingen hebben een breder draagvlak nodig en veel mensen zullen op een gegeven moment wat lijstjes-moe zijn. Al heel knap dat jullie voor deze meer dan 40 hebben weten te strikken!
Wat me nog wel een keertje interessant lijkt, een tips- of toplijstthread met "heavy" albums die op MusicMeter niet onder metal vallen. Veel ruimte voor interpretatie natuurlijk, maar ik vind het altijd leuk om te zien hoe "metal" sommige jazz, electronic etc. is.
0
geplaatst: 19 april 2021, 10:34 uur
Met wat achterstand uiteindelijk de forumberichten doorgenomen, goed geregeld Zack!
Mijn lijstje:
01. Iron Maiden - A Matter of Life and Death (2006)
02. Bruce Dickinson - The Chemical Wedding (1998)
03. Black Sabbath - Paranoid (1970)
04. Judas Priest - Painkiller (1990)
05. Megadeth - Rust in Peace (1990)
06. Metallica - Kill 'em All (1983)
07. Wolfmother - Wolfmother (2005)
08. Killswitch Engage - The End of Heartache (2004)
09. Iron Maiden - Iron Maiden (1980)
10. Metallica - Ride the Lightning (1984)
Zoals eerder gezegd: Ik was eerst van plan om maar 1 album per groep in te dienen maar dan begon ik te prutsen met solowerk en of dat nu wel/niet onder die regel ging vallen en heb ik uiteindelijk "fuck it" gezegd en gewoon het eerste ingestuurd dat in me opkomt.
Mijn lijstje:
01. Iron Maiden - A Matter of Life and Death (2006)
02. Bruce Dickinson - The Chemical Wedding (1998)
03. Black Sabbath - Paranoid (1970)
04. Judas Priest - Painkiller (1990)
05. Megadeth - Rust in Peace (1990)
06. Metallica - Kill 'em All (1983)
07. Wolfmother - Wolfmother (2005)
08. Killswitch Engage - The End of Heartache (2004)
09. Iron Maiden - Iron Maiden (1980)
10. Metallica - Ride the Lightning (1984)
Zoals eerder gezegd: Ik was eerst van plan om maar 1 album per groep in te dienen maar dan begon ik te prutsen met solowerk en of dat nu wel/niet onder die regel ging vallen en heb ik uiteindelijk "fuck it" gezegd en gewoon het eerste ingestuurd dat in me opkomt.
0
geplaatst: 19 april 2021, 10:52 uur
Bedankt voor het organiseren, Zack!
Weinig verrassingen in de albums die de lijst gehaald hebben. Wel een interessante volgorde.
Alleen de nummer een van mijn lijstje heeft de top-20 gehaald:
1. Black Sabbath - Black Sabbath
2. Black Sabbath - Mob Rules
3. Viscera/// - 3: Release Yourself Through Desperate Rituals
4. Empyrium - Songs Of Moors & Misty Fields
5. Celtic Frost - Monotheist
6. Ulcerate - The Destroyers Of All
7. Coroner - Grin
8. My Dying Bride - Turn Loose The Swans
9. The Sins Of Thy - BelovedLake Of Sorrow
10. Ulver - Bergtatt
Weinig verrassingen in de albums die de lijst gehaald hebben. Wel een interessante volgorde.
Alleen de nummer een van mijn lijstje heeft de top-20 gehaald:
1. Black Sabbath - Black Sabbath
2. Black Sabbath - Mob Rules
3. Viscera/// - 3: Release Yourself Through Desperate Rituals
4. Empyrium - Songs Of Moors & Misty Fields
5. Celtic Frost - Monotheist
6. Ulcerate - The Destroyers Of All
7. Coroner - Grin
8. My Dying Bride - Turn Loose The Swans
9. The Sins Of Thy - BelovedLake Of Sorrow
10. Ulver - Bergtatt
1
geplaatst: 19 april 2021, 14:39 uur
MetalMike schreef:
Mag hopen dat er nog een bepaalde lijst komt met elpees die niet de lijst hebben gehaald?
Mag hopen dat er nog een bepaalde lijst komt met elpees die niet de lijst hebben gehaald?
Heel wat deelnemers hebben hun lijstje gepost. Daar valt al veel in te vinden van wat het niet gehaald heeft.
1
geplaatst: 19 april 2021, 23:20 uur
Bedankt dat ik uit mocht maken van een erg leuke toplijst, en een leuk iniatief!
Hierbij mijn ingestuurde lijst, ik heb het bij mijn (recent geüpdatet) top tien gehouden.
1. Iron Maiden - Somewhere in Time
2. Megadeth - Rust in Peace
3. Black Sabbath - Heaven and Hell
4. Metallica - Ride the Lightning
5. Gojira - L'Enfant Sauvage
6. Pantera - Vulgar Display of Power
7. Death - Symbolic
8. Amon Amarth - With Oden on Our Side
9. Down - NOLA
10. Judas Priest - Sad Wings of Destiny
Hierbij mijn ingestuurde lijst, ik heb het bij mijn (recent geüpdatet) top tien gehouden.
1. Iron Maiden - Somewhere in Time
2. Megadeth - Rust in Peace
3. Black Sabbath - Heaven and Hell
4. Metallica - Ride the Lightning
5. Gojira - L'Enfant Sauvage
6. Pantera - Vulgar Display of Power
7. Death - Symbolic
8. Amon Amarth - With Oden on Our Side
9. Down - NOLA
10. Judas Priest - Sad Wings of Destiny
0
geplaatst: 20 april 2021, 13:51 uur
1. Tool - Lateralus
2. Tool - 10.000 Days
3. Opeth - Blackwater Park
4. Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory
5. Pain Of Salvation - Scarsick
6. Tool - Aenima
7. Tool - Fear Inoculum
8. Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence
9. Riverside - Second Life Syndrome
10. Metallica - Master of Puppets
En ik maar steeds wachten op Lateralus. Blijken Don en ik de enige te zijn
Ik ben eerst mijn top 10 maar afgegaan, die moeten er dan natuurlijk als eerste in staan als ze de tag Metal hebben..
2. Tool - 10.000 Days
3. Opeth - Blackwater Park
4. Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory
5. Pain Of Salvation - Scarsick
6. Tool - Aenima
7. Tool - Fear Inoculum
8. Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence
9. Riverside - Second Life Syndrome
10. Metallica - Master of Puppets
En ik maar steeds wachten op Lateralus. Blijken Don en ik de enige te zijn

Ik ben eerst mijn top 10 maar afgegaan, die moeten er dan natuurlijk als eerste in staan als ze de tag Metal hebben..
2
geplaatst: 22 april 2021, 22:55 uur
Er zit niet alleen traagheid in mijn muziek, ook in mijn reacties. Ik kan leven met de lijst, maar dat Remission er niet in staat vind ik verbazingwekkend. Desalniettemin, Zack: thanks!
1. Black Sabbath - Paranoid
2. Acid Bath - When the kite string pops
3. Mastodon - Remission
4. Neurosis - The eye of every storm
5. Amenra - Mass IIII
6. In the Woods - Omnio
7. 40 Watt Sun - The inside room
8. Tool - Aenima
9. My Dying Bride - Angel and the dark river
10. Pentagram - Relentless
1. Black Sabbath - Paranoid
2. Acid Bath - When the kite string pops