MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Metal Album Aller Tijden Toplijst

zoeken in:
Zack
50 jaar Metal achter de kiezen ! Tijd voor momentopname onder de Metal uiers om hun Top 10 aller tijden naar mij persoonlijk te sturen ! (NIET in dit topic)

Ik zet deze link in paar Metal topics en wie nog meer users weet.....tag ze gerust in dit topic. Iedereen is welkom !

Nr.1 krijgt 10 punten , Nr 10 krijgt er 1 punt en alles ertussen ook via deze werkwijze.

Regels :
1. Alleen normale/studio albums
2. Geen beperkingen qua aantal albums per uitvoerende
3. Albums moeten op MM minimaal genre Metal hebben !

Ik moet wel minimaal 20-25 lijstjes toegezonden krijgen en kijk daarmee ook aan of het Top 50 lijst wordt maximaal, waarbij ik albumhoes plaats en wat andere data.

Deadline : vrijdag 16 april 23.59 uur !

Voor de variatie zou een langere top lijst insturen misschien wel een idee zijn. Top 10 is wel krap.
En vrijdag is 16 april

Zack
Begrijp ik , maar ik heb al 3 binnen en belangrijkste is de hoeveelheid werk die ik eraan kan besteden qua tijd.

Ik heb bijvoorbeeld 15 en schrap er dan uiteindelijk 5. Daarnaast ben ik niet zo goed in data verzameling op de computer , dus is het van alles wat.

Mocht iemand dat kunnen doen ,....hulp is prima.

10 is idd veuls te weinig. Toch iets ingestuurd, voor de gein.

Net een lijstje ingeleverd.

Zack
Johnny Marr schreef:
10 is idd veuls te weinig. Toch iets ingestuurd, voor de gein.
Schrappen , Johnny. Welke 10 zijn jou het meest geliefd.

Zack
8 lijstjes binnen reeds !

Lijstje ingestuurd. Maximaal twee albums van dezelfde artiest gedaan. En ik zal ongetwijfeld wat vergeten zijn, maar deze tien heb ik grijsgedraaid.

Ook een lijstje ingestuurd. Wat doe je ons aan, Zack, slechts 10 albums?!

Zack
Haha...wat doen jullie mij aan om meer ?

Uiteraard snap ik dat en zou dat ook doen als ik de skils had van Chevy omdat op zijn manier te verwerken/bewerken.

Aangezien er niemand is of meerdere die dat willen en/of kunnen organiseren, heb ik alleen dit te bieden.

Sowieso wil ik in deze opzet toch zo naar 25 deelnemers om het wat interessant te maken wat maar de vraag is of ik die binnen krijg....

Zack schreef:

Sowieso wil ik in deze opzet toch zo naar 25 deelnemers om het wat interessant te maken wat maar de vraag is of ik die binnen krijg....

Nou in die metaltopics waar jij een oproep hebt gedaan kom je daar in ieder geval niet in de buurt van de gewenste 25 deelnemers.

Zack
Klopt , dat lukt in alle genretopics niet ....daar is MM te klein voor blijkbaar. Je bereikt ook niet iedereen .

Zack schreef:
Klopt , dat lukt in alle genretopics niet ....daar is MM te klein voor blijkbaar. Je bereikt ook niet iedereen .

Musschien facebook of twitter proberen

Zack
Dat werkt veel beter ja...

Zack
Maar uitdaging is nooit verkeerd.....toch al 12 lijstjes ☠ en nog week te gaan .,.

Zack
14 !

Als ik na het weekend 20 deelnemers heb , begin ik aan de ' klus '.

Nog even stevig campagne gevoerd en met Rudi S lijstje verwacht ik wel dat we na het weekend op minimaal 20 zitten ,dus wordt het zeker wat moois !

Zack schreef:

3. Albums moeten op MM minimaal genre Metal hebben !

Bezig, wel even uitkijken hier
Ik zag al dat Rush, Rainbow , UFO, Scorpions AC/DC het label rock hadden.
Bv Dream Theater heeft dan weer rock/metal en hun gitarist heeft op de (rustigere) solo albums weer het metal label ( het is maar wat de toevoegen er van maakt).
Op zich wordt het niet zo'n klus, genoeg thrash, dead en black metal bands die je ongecontroleerd mee kunt nemen.
Tja het blijft altijd schipperen op de laatste Oranssi Pazuzu hoor ik genoeg (rustiger) soundscapes die het bij het genre weghalen en dan nog maar te zwijgen over die death / black bands die langzaam ( maar zeker ) richting post - rock opschuiven.
Het zal hier met die gewenste circa 25 deelnemers door al die sub-genres een heel diverse lijst worden.
Een nummer 1 uit een lijstje gaat al gauw goed scoren.

Zack

Mijn bijdrage net aangeleverd. Keuzes...

Mijn lijstje op de post gedaan.
Alle rock\metal eruit gehaald.
6 keer vorige eeuw en 4 keer deze eeuw.
Er zit ook nog een ( en ik zeg dit zacht) NL band met een album uit 2020 bij.

Zack
17 lijstjes inmiddels

Zack als het wenselijk is rock/metal en metal/rock eruit te filteren zou ik mijn lijstje graag aanpassen en 2 albums vervangen, als dat nog mogelijk is.

Zack
B.Robertson schreef:
Zack als het wenselijk is rock/metal en metal/rock eruit te filteren zou ik mijn lijstje graag aanpassen en 2 albums vervangen, als dat nog mogelijk is.

Ik ben wel begonnen met verwerken van de lijstjes en dat vergroot de kans op fouten , dus toch maar niet......sorry.

Zack
Zes lijstjes verwerkt en er zijn maar liefst 54 ! albums genoemd en er valt dus over ranking nog totaal niks te zeggen....

Zack
9 lijstjes verwerkt.....precies 10 albums zijn minimaal 2x genoemd en er is nog geen sprake van albums die zich al (wat) afscheiden....

Zack schreef:

en er is nog geen sprake van albums die zich al (wat) afscheiden....

Ok, jij hebt dus de Metallicalijstjes nog even opzij gelegd.

Zack
12 lijstjes verwerkt en er begint zich wat af the scheiden....

Zack
15 lijstjes verwerkt inmiddels .

Nog tot vrijdag 23.59 de tijd en ik hoop dat meer lijstjes nog komen omdat het ook interessanter en leuker maakt dan een album op Nr. 10 bijvoorbeeld met 1 stemmer ( wat overigens niet het geval is gelukkig)

Onweerwolf
Rudi S schreef:
Mogelijk geïnteresseerden:

Metalhead99

Die is overleden.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:50 uur

geplaatst: vandaag om 01:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.