Muziek / Muziekgames / De Jordy's 1976: Musicmeter's eigen Grammy Awards
zoeken in:
0
geplaatst: 7 augustus 2021, 12:32 uur
0
geplaatst: 7 augustus 2021, 12:33 uur
Oh woeps, verkeerd genoteerd. Dan gaat John Barry bij deze van één naar twee stemmen.

2
geplaatst: 7 augustus 2021, 12:41 uur
Albums: wereld
Antônio Carlos Jobim - Wave
Gal e Caetano Velloso - Domingo
Jorge Ben - O Bidu
Nara Leão - Vento de Maio
Sergio Mendes & Brasil '66 - Equinox
Een tweede wereldalbum-award voor Nara, na haar eerdere winst in '65. Dit was ook zo'n spannende categorie trouwens, tot het laatste lijstje stonden zowel Jorge Ben, Gal e Caetano als Nara alle drie ex aequo op twee stemmen. Tot Teunnis zaaf en herman kwam versterken en zo Nara naar de overwinning hielp. Hoeveel smeergeld zou Teun hiervoor ontvangen hebben van herman en zaaf? Welke journalist wil dit even uitzoeken (niet naar mij kijken, ik werk als al even als copywriter).
1
geplaatst: 7 augustus 2021, 12:43 uur
0
geplaatst: 7 augustus 2021, 12:47 uur
Terechte winnaar (geweldig album), met voorbehoud dat Paul Butterfield Blues Band – The Resurrection of Pigboy er niet veel voor onderdoet. Nina Simone wellicht derde stek.
2
geplaatst: 7 augustus 2021, 12:48 uur
Albums: anderstalig
France Gall - 1968
Françoise Hardy - Ma Jeunesse Fout le Camp...
Gal e Caetano Velloso - Domingo
Jorge Ben - O Bidu
Nara Leão - Vento de Maio
Scoort Nara een een-tweetje met de anderstalige categorie, zoals in 1965? Het antwoord is, nee! Alle drie haar 'backers' in de vorige categorie, liepen nu namelijk over naar Françoise. Heel verdacht allemaal, ruiken jullie dat stinkend zaakje ook vraag ik mij af? Hoe dan ook, na Brazilië in '65 en Chili in '66, is Frankrijk het derde land dat deze award wint! Geert jij houdt al deze stats toch bij, mag ik hopen? Hoe dan ook, naast zaaf, herman en Teunnis waren ook DjFrankie, LucM en stardust_be wel fan van Françoise's album dit jaar.
Johnny Marr schreef: