menu

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
geplaatst:
Even wat achterstallig onderhoud goedmaken:

16-07: Shum - Felégetik a palotáid

8

18-07: Alburnum -The Withered Roots of Reality

7,7

21-07: Ehtëk - ilé

8,2

23-07: Ætheria Conscientia - Endless Cycle

8,5

26-07: Wraithfyre - Queen of the Blighted Throne

7,2

geplaatst:
02-07: Gnome - Old Soul (The_CrY / 9 / 6,87)
05-07: Julie Christmas & Johannes Persson - End of the World (Odi / 9 / 8,23)
07-07: Vimur - Sons Of Another Light (ProGNerD / 10 / 7,79)
09-07: Conifère - Liberté & Furia (Apollo / 9 / 8,48)
11-07: Octoploid - Shattered Wings (ABDrums / 9 / 7,18)
14-07: Seth - Le Vin du Condamné (ProGNerD / 8 / 7,29)
16-07: Shum - Felégetik a palotáid (Apollo / 8 / 7,98)
18-07: Alburnum -The Withered Roots of Reality (Kondoro0614 / 8 / 7,45)
21-07: Ehtëk - ilé (Apollo / 5 / 7,78)
23-07: Ætheria Conscientia - Endless Cycle (Apollo / 3 / 8,43)
26-07: Wraithfyre - Queen of the Blighted Throne (Kondoro0614 / 1 / 7,2)
28-07: ColdCell - Sink Our Souls (ProGNerD / 0 / 0)

Afsluiter van een mooi dystopisch black conceptalbum waarbij de duistere, beklemmende, slepende muzikale sfeer erg goed past bij het verhaal dat wordt gebracht...

Maak Kennis met Metal Anno 2024 Spreadsheet

geplaatst:
Conifère verhoog ik naar een 9,2. Gelijk met Saidan dus.

Shum - Felégetik a palotáid: Ik ga mee met wat al gezegd is:
8,0

Ehtëk - ilé: Ik denk dat ik inmiddels het tweede nummer van het album verkies boven deze, maar ik heb geen spijt van de nominatie, gezien dit nummer een bezwerende uitnodiging was om het hele album te luisteren. Overigens een sterk album waar ik alleen de afsluiter wat minder vind.
8,8

Ætheria Conscientia - Endless Cycle: dit blijft voor mij het beste nummer van het album en zet ik regelmatig op. De opener en afsluiter van het album vind ik ook erg goed.
8,8

Wraithfyre - Queen of the Blighted Throne: Dissection hoor ik zeker ook terug, ik krijg zelfs zin om Dissection op te zetten. Daardoor zakt helaas mijn waardering voor dit nummer. Er zijn zoveel Dissection klonen, en dit is wederom een goed voorbeeld daarvan. Knap dat het een soloproject is, maar ik zal het niet veel vaker gaan luisteren.
7,2

ColdCell - Sink Our Souls: Dit nummer voelde ik totaal niet. De zanger doet nog wel zijn best, hoewel ik niet kan zeggen geraakt te zijn door zijn stem, maar voor de rest is het ronduit saai. Ik neem van je aan dat de band een dystopische, beklemmende en meeslepende sfeer probeert neer te zetten, maar ik vind het verre van geslaagd. De atmosfeer blijft namelijk relatief luchtig, en de compositie is eendimensionaal en biedt geen enkele houvast om op te gaan in de muziek (niemand doet op een moment iets boeiends). Je komt vaak met mooie dingen, maar dit nummer sluit niet aan op mijn smaak.
5,5

odi
geplaatst:
Inhaalslag:

Seth: 7

Luistert wel lekker weg maar ook niet meer dan dat.

Shum: 7,5

Klinkt erg interessant maar weet niet of dit nou iets is om vaak naar te luisteren, ga het wel proberen.

Alburnum: 6

Het is mij wat te vrolijk.

Ehtëk: 6,5

Het nummer is zeker niet slecht maar ik kan moeilijk door het geluid heen luisteren.

Ætheria: 7,5

Geen groot liefhebber van de saxofoon maar toch voegt het wel iets toe aan dit nummer. Weet niet of ik dit een heel album leuk ga vinden.

Wraithfyre: 6,7

Degelijk.

ColdCell: 7,8

Had de eerste nummers van het album al eens geluisterd, was niet erg onder de indruk, dit nummer boeit een stuk meer, album nog maar eens proberen dan.

geplaatst:
Wraithfyre - Queen of the Blighted Throne: 7,2

geplaatst:
ColdCell - Sink Our Souls: 6

Ook niet aan mij besteed vrees ik.

geplaatst:
02-07: Gnome - Old Soul (The_CrY / 9 / 6,87)
05-07: Julie Christmas & Johannes Persson - End of the World (Odi / 9 / 8,23)
09-07: Conifère - Liberté & Furia (Apollo / 9 / 8,52)
14-07: Seth - Le Vin du Condamné (ProGNerD / 9 / 7,26)
16-07: Shum - Felégetik a palotáid (Apollo / 10 / 7,93)
18-07: Alburnum -The Withered Roots of Reality (Kondoro0614 / 9 / 7,29)
21-07: Ehtëk - ilé (Apollo / 7 / 7,74)
23-07: Ætheria Conscientia - Endless Cycle (Apollo / 5 / 8,32)
26-07: Wraithfyre - Queen of the Blighted Throne (Kondoro0614 / 5 / 7,12)
28-07: ColdCell - Sink Our Souls (ProGNerD / 3 / 6,43)
30-07: Cemetery Skyline - Coldest Heart (The_CrY / /)

Met onder andere leden van Dark Tranquillity, Amorphis, Insomnium en Dimmu Borgir. Ben zelf zeer enthousiast.

geplaatst:
Gaat opeens wel snel hier. Alweer een week voorbij ook, de tijd vliegt.

Ætheria Conscientia - 8,4
Wraithfyre - 7,3
ColdCell - 7,6
Cemetery Skyline - 5,7 - NMD

Sterk rijtje, uitgezonderd die laatste dan waar ik toch heel wat minder mee kan. Vooral het nummer van Ætheria Conscientia klinkt bijzonder mooi!

geplaatst:
Ik ga trouwens alle nummers even inhalen die allemaal al langs zijn geweest (ja, de hele lijst), en welke ik cool vind sla ik sowieso op om de hele plaat even te luisteren, ik edit mijn stem gewoon in de spreadsheet, lijkt me een beetje onoverzichtelijk dit allemaal hier in te gooien. Maar ik moet wel de laatste tracks uiteraard bij houden:

Ætheria Conscientia - Endless Cycle : 8

Wat ik al zei, ik had de plaat al in mijn tiplijst staan en heb er toch een paar luisterbeurten aangegeven. Op zich leuke plaat maar, ik heb er al bij geschreven wat ik er aan mis!

Wraithfyre - Queen of the Blighted Throne: 8

Tja, Dissection is gewoon één van dan wel niet mijn favoriete BM band. En dan kan ik dit soort werkjes echt heel goed waarderen.

ColdCell - Sink Our Souls: 7.5

Wel leuk. Ik zet sowieso binnenkort even de hele plaat op, het klinkt wel als iets wat ik in het algemeen heel erg kan en ga waarderen!

Cemetery Skyline - Coldest Heart: 6

De namen die bij deze band staan hebben een rijke geschiedenis in de metalwereld en zeker ook in mijn luistergedrag. Eigenlijk zit elk bandlid wel bij een band wat ik heel tof vind (ik zie zelfs de drummer van Sentenced) alleen maakt dit wonderteam hier geen wondermuziek. Althans laten we hopen dat dit misschien de mindere track is van wat ze misschien nog willen uitbrengen. Het is niet slecht, alleen wordt ik daar echt niet wild van.

geplaatst:
ColdCell - Sink Our Souls: 7.7

Blijkbaar een gevalletje "hit or miss" waarbij de hits (vooralsnog) in de meerderheid zijn...

geplaatst:
Cemetery Skyline - Coldest Heart: 6,2

Ik kan me goed vinden in de bevindingen van Kondoro0614; zoals wel vaker met dit soort gelegenheids samenwerkingen, maken ze hiermee hun "super-band" status nog niet waar; afwachten of het album daar nog wat aan verandert...

geplaatst:
Cemetery Skyline: ik vind dit geen metal, maar rock. Ik begrijp vanwege de bezetting dat je het hier deelt, hoewel ik niet zou hebben geraden dat al die leden hier hun bijdrage leveren. Had liever een metalproject gezien, maar zij willen blijkbaar eens iets anders doen. Ik vind het wel oké, maar ben ook niet enthousiast geworden.
6,2

Dat Cemetery Skyline is behoorlijk tof, heeft een flinke Type O Negative vibe. Stukken beter dan de meeste derderangs lidlmetal die in dit topic aan de orde komt.

Onweerwolf schreef:
Dat Cemetery Skyline is behoorlijk tof, heeft een flinke Type O Negative vibe. Stukken beter dan de meest derderangs lidlmetal die in dit topic aan de orde komt.

He Onweerwolf, nieuw hier ? Zou leuk zijn als je ook aansluit; hoe meer ziel, hoe meer vreugd (en kans op de ontdekking van muzikale pareltjes... )

Sorry voor het spammen, maar ik draag de organisatoren van (kleinschalige, niche) muziekfestivals in deze moeilijke tijden een warm hart toe, dus: om kostendekkend te zijn, moeten er nog wat tickets verkocht worden en ze zijn nog beschikbaar zo is te lezen in het bericht van afgelopen vrijdag op de Facebook pagina van de organisator...
https://static.wixstatic.com/media/b1e81b_ebb59f2426784e57bc06cc997fce0df4~mv2.jpg/v1/fill/w_979,h_552,fp_0.50_0.50,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/b1e81b_ebb59f2426784e57bc06cc997fce0df4~mv2.jpg

Dus, jongens...? (ik ben erbij en heb er zin in (in) )

ProGNerD schreef:
(quote)

He Onweerwolf, nieuw hier ? Zou leuk zijn als je ook aansluit; hoe meer ziel, hoe meer vreugd (en kans op de ontdekking van muzikale pareltjes... )

Nee, dank je.

ProGNerD schreef:
Sorry voor het spammen, maar ik draag de organisatoren van (kleinschalige, niche) muziekfestivals in deze moeilijke tijden een warm hart toe, dus: om kostendekkend te zijn, moeten er nog wat tickets verkocht worden en ze zijn nog beschikbaar zo is te lezen in het bericht van afgelopen vrijdag op de Facebook pagina van de organisator...
(afbeelding)

Ik had ook graag gewild maar wegens gezondheidsklachten niet aanwezig. Als iemand nog een kaartje zoekt?

Nou vooruit, laat ik dan nog maar een nieuwe nominatie doen voordat ik me onderdompel in het Duitse pikzwarte gebeuren...

02-07: Gnome - Old Soul (The_CrY / 10 / 6,68)
05-07: Julie Christmas & Johannes Persson - End of the World (Odi / 10 / 8,31)
09-07: Conifère - Liberté & Furia (Apollo / 9 / 8,52)
14-07: Seth - Le Vin du Condamné (ProGNerD / 9 / 7,26)
16-07: Shum - Felégetik a palotáid (Apollo / 10 / 7,93)
18-07: Alburnum -The Withered Roots of Reality (Kondoro0614 / 9 / 7,29)
21-07: Ehtëk - ilé (Apollo / 7 / 7,74)
23-07: Ætheria Conscientia - Endless Cycle (Apollo / 7 / 8,29)
26-07: Wraithfyre - Queen of the Blighted Throne (Kondoro0614 / 7 / 7,27)
28-07: ColdCell - Sink Our Souls (ProGNerD / 6 / 7,02)
30-07: Cemetery Skyline - Coldest Heart (The_CrY / 4 / 6,03)
01-08: Machukha - Nezrushnist' (ProGNerD / 0 / 0)

Ik heb gekozen voor de afsluiter Nezrushnist' v.a. 29:08 min.

Rauwe, intense Oekraïns / Duitse post-black. Om de volledige flow en dynamiek te ervaren moet je eigenlijk het album als geheel tot je laten doordringen...

Ik wilde ook al iets plaatsen, maar vermoedde al dat ik te langzaam zou zijn. Alleen maar leuk dat het weer opleeft in de zomer nota bene.

De introductie is interessant en bouwt op zich goed op, maar het duurt echt te lang. Ruim 5 minuten aan uitgesponnen opbouw maakt het langdradig bij de tweede luisterbeurt. Na de intro (~5:28) doet het mij op met name vocaal vlak denken aan Gris ten tijde van 'À l'Âme Enflammée, l'Âme Constellée...'. Dat is een groot compliment want de rauwe intensiteit is zeker aanwezig, maar helaas bouwt het niet verder op. Naarmate het einde ebt de intensiteit zelfs een beetje weg, terwijl ik hoopte dat de intensiteit alsmaar zou toenemen. Waar de eerste helft continu aan het opbouwen is, worden de bouwwerkzaamheden in de tweede helft gestaakt.

6,8

Onweerwolf schreef:
Dat Cemetery Skyline is behoorlijk tof, heeft een flinke Type O Negative vibe. Stukken beter dan de meeste derderangs lidlmetal die in dit topic aan de orde komt.

Wel frappant dat je de moeite neemt om al die derderangs lidlmetal van ons te volgen.
Wat vind jij een goed metal album uit 2024?

Apollo schreef:
(quote)

Wel frappant dat je de moeite neemt om al die derderangs lidlmetal van ons te volgen.
Wat vind jij een goed metal album uit 2024?

Wat zou daar frappant aan zijn dan?

Arð - Untouched By Fire is een goed album uit 2024.

Onweerwolf schreef:
Wat zou daar frappant aan zijn dan?

Als er zoveel 'derderangs lidlmetal' passeert naar jouw mening, waarom zou je dan de moeite nemen om het te volgen?

Apollo schreef:
(quote)

Als er zoveel 'derderangs lidlmetal' passeert naar jouw mening, waarom zou je dan de moeite nemen om het te volgen?

Is jouw leven zwart/wit?

Onweerwolf schreef:
Is jouw leven zwart/wit?

Het zijn jouw woorden. Ik bevraag de motivatie.

Vraag het aan iemand anders. Ik heb geen zin in je vervelende gezeur.

Onweerwolf schreef:
Vraag het aan iemand anders. Ik heb geen zin in je vervelende gezeur.

Was er maar iemand anders dan jijzelf die zou weten waarom jij al die derderangs lidlmetal doorzoekt.

ProGNerD schreef:
(afbeelding)

Ik vroeg het je laatst al, en vraag het je weer: Hoe heet dit festival? Volgend jaar liggen er plannen om naar Prophecy Fest, ietsjes verder (duurt o.a. 2 uur rijden) maar, als je het opzoekt snap je waarom wij daar heen willen .

Voor de rest ben je me ook weer voor met de nieuwe nominatie, haha. Ik moet volgende keer ook maar sneller zijn.

Kondoro0614 schreef:
Ik vroeg het je laatst al, en vraag het je weer: Hoe heet dit festival? Volgend jaar liggen er plannen om naar Prophecy Fest, ietsjes verder (duurt o.a. 2 uur rijden) maar, als je het opzoekt snap je waarom wij daar heen willen .

Het festival heet Zappenduster Open Air.

Prophecy Fest ben ik eerder geweest, echt een geweldig kleinschalig festival waar de artiesten ook een beetje extra bijzetten, of een bijzondere setlist maken voor de gelegenheid. Hele goede sfeer ook op de camping en de openingsavond. Overwoog dit jaar weer te gaan, maar ik heb helaas geen tijd... Line-up ziet er weer top uit.

Apollo schreef:
(quote)

Het festival heet Zappenduster Open Air.

Prophecy Fest ben ik eerder geweest, echt een geweldig kleinschalig festival waar de artiesten ook een beetje extra bijzetten, of een bijzondere setlist maken voor de gelegenheid. Hele goede sfeer ook op de camping en de openingsavond. Overwoog dit jaar weer te gaan, maar ik heb helaas geen tijd... Line-up ziet er weer top uit.

Top, thanks.

Ja, het festival is ooit op de radar gekomen omdat Agalloch daar een set heeft gedaan vorig jaar. Godsamme dat ik dat heb gemist man. Hopelijk staan ze er ooit weer, lijkt me toch zo vet hun in zo'n grot te mogen aanschouwen, tering.

Cemetery Skyline - Coldest Heart: 8,5
Jammer dat ie niet aanslaat hier, ik ga hier echt uitzonderlijk goed op. Zoals Onweerwolf al zegt, een beetje een Type O Negative-vibe in deze track.

Machukha - Nezrushnist: 6,5
Mooie opbouw als soundscape. De zang/scream vind ik wel echt afgrijselijk. En dan bouwt de intensiteit ook weer af voordat het echt los gaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:36 uur

geplaatst: vandaag om 00:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.