MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Mooi dat Waiting Room (vorig jaar 1744) het voorlopig een stuk beter doet dan Fugazi (848)!

Lil Nas X had wel meer punten verdiend.

Deze vijf zijn sowieso grote klassiekers:

Aesop Rock - Daylight
Pantera - Cemetery Gates
Pharoah Sanders - The Creator Has A Masterplan
The Microphones - I Want Wind To Blow
Venetian Snares - Hajnal

Niks onwaarschijnlijks aan.

Arrie schreef:
Deze vijf zijn sowieso grote klassiekers:

Aesop Rock - Daylight
Pantera - Cemetery Gates
Pharoah Sanders - The Creator Has A Masterplan
The Microphones - I Want Wind To Blow
Venetian Snares - Hajnal

Niks onwaarschijnlijks aan.

Hajnal stond er voor het laatst in in 2011, Daylight voor het laatst in 2008. De rest nog nooit. Vandaar dat ik ze bij onwaarschijnlijk plaatst. Uiteraard kunnen het wel klassiekers zijn, maar dat is ook niet objectief vast te stellen.

tbouwh schreef:
Oei, Palace eruit.

Vorig jaar nog 80e in De Witte Trui, echt bizar deze uitschakeling. Vooral als je ziet wat er wel doorgaat. De nummer 1 van Song van het Jaar 2014 vloog er vorig jaar al uit, nu is het de beurt aan de nummer 3

Gretz schreef:
(quote)

Hajnal stond er voor het laatst in in 2011, Daylight voor het laatst in 2008. De rest nog nooit. Vandaar dat ik ze bij onwaarschijnlijk plaatst. Uiteraard kunnen het wel klassiekers zijn, maar dat is ook niet objectief vast te stellen.

Tsja, zijn ze in de tussentijd weer genomineerd, is dan de vraag. Maar ik begrijp dat dan elke nieuwkomer onwaarschijnlijk is volgens die logica.

Arrie schreef:
(quote)

Tsja, zijn ze in de tussentijd weer genomineerd, is dan de vraag. Maar ik begrijp dat dan elke nieuwkomer onwaarschijnlijk is volgens die logica.

Nee, het is uiteraard gewoon een persoonlijke opvatting, wat ik zelf (on)waarschijnlijk acht qua uitslagen. Daar hoeven andere users het niet mee eens zijn (had ik ook niet verwacht ).

Nieuwkomers die al erg goed in andere spellen scoorden, of buitengewoon veel succes al hebben in de muziekwereld die zou ik niet onwaarschijnlijk noemen. Elk jaar kun je wel een rijtje nummers van het afgelopen jaren invullen die het sowieso gaan halen. Blinding Lights had ik daar ook bij geschaard

Gretz schreef:
(quote)

Karma en The Glow zijn wel onvervalste albumklassiekers natuurlijk

Palace eruit, Deus Ex Machina geen enkele kans. Maar AC/DC dan wel met zo'n duf deuntje. En elke scheet van bijvoorbeeld R.E.M. gaat ook met klinkende scores door. Jongens toch...

Casartelli schreef:
Deus Ex Machina heb ik vele jaren geleden ook al eens vruchteloos geprobeerd. Duidelijk te avontuurlijk hier.

Gretz schreef:
(quote)

Nee, het is uiteraard gewoon een persoonlijke opvatting, wat ik zelf (on)waarschijnlijk acht qua uitslagen. Daar hoeven andere users het niet mee eens zijn (had ik ook niet verwacht ).

Ik kan me in ieder geval wel goed vinden in je lijstje.

Teunnis schreef:
Weinig slechte nummers, maar ook maar één echte topper. Ik reken op twee-vingers-in-de-neus doorgaan voor Charli.
#trots

catdog schreef:
Maar 13 punten voor Montero? Really?

Hahaaha terecht, wat een wannabe

gerre schreef:
(quote)

Hahaaha terecht, wat een wannabe

Lil Nas X + wannabe? Sorry maar dan sla je de plank toch wel even mis. Als er iemand van de hedendaagse hitartiesten zijn eigen lane heeft gevonden…

Sorry ja, muziekbeleving is subjectief. Zie nu ook dat het jouw nominatie was. Laat ons zeggen dat het op zen zachtst gezegd men ding niet is.

Bee Gees - New York Mining Disaster 1941: mooie nominatie en fijn dat deze door is (of althans: door lijkt te zijn)!

Ik vind Lil Nas X best prima muziek om af en toe te luisteren als het voorbij komt, maar een top 7 in een ladder wordt lastig. Vaak zijn de plekjes al zo duur.

Bizar, het wonderschone Palace kansloos uitgeschakeld.

Ronde 1 - Ladder 77

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The National - Fake Empire [68] 778
2. Sigur Rós - Starálfur [131] 586
3. Muse - New Born [530] 531
4. The Moody Blues - Nights In White Satin [370] 517
5. Neil Young - After The Gold Rush [397] 484
6. Pink Floyd - Another Brick In The Wall (Part II) [1011] 405
7. France Gall - Poupée De Cire, Poupée De Son [830] 377
8. Led Zeppelin - Immigrant Song [719] 364
9. Beach House - Zebra [782] 360
10. Moderat - Rusty Nails [1263] 353
11. ABBA - The Winner Takes It All [1445] 351
12. CYNE - First Person [ArthurDZ] 341
13. Doves - Kingdom of Rust [973] 338
14. Balthazar - Fifteen Floors [1631] 336
15. Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings [1837] 319

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. CHVRCHES - Lies [1961] 296
17. Rush - Subdivisions [1745] 287
18. Wolf Alice - The Last Man on The Earth [Scorpion_21] 280
19. Ladytron - Ace of Hz [Lukas] 242
20. Sublime - Date Rape [Klassiekers 22] 55

76 stemmers deze ronde.

CYNE haalt het op eigen kracht als nieuwkomer. Van de overige 3 nieuwe nominaties gaat ook Wolf Alice het nog redden via de afvallerslijst. Ofwel, er gaan maar liefst 3 afvallers door uit deze ladder en dat betekent dat de virtuele scheidslijn al 2 ladders lang omhoog gaat ipv omlaag en de lijn nu terug bij Aafke Romeijn ligt.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Balthazar - Do Not Claim Them Anymore
Squid - Pamphlets
Eurythmics - Love Is A Stranger
Ladytron - Ace of Hz
Sublime - Date Rape

CYNE

Wel jammer dat de scheidslijn omhoog gaat ten gunste van Rush, Chvrches en een mindere Wolf Alice.

Casartelli (moderator)
Mal genoeg dat er überhaupt een tiebreakcriterium voor nodig is, maar goed, fijn dat Subdivisions weer een jaartje mee mag.

Casartelli schreef:
Mal genoeg dat er überhaupt een tiebreakcriterium voor nodig is, maar goed, fijn dat Subdivisions weer een jaartje mee mag.

Sorry, was maar nipt niet te avontuurlijk voor ons

CYNE en Moderat gelukkig door

Op zich prima uitslag, behalve:
Arrie schreef:
Wel jammer dat de scheidslijn omhoog gaat ten gunste van Rush, Chvrches en een mindere Wolf Alice.

Al hoort deze Rush m.i. dan wel weer in de lijst.

Titmeister schreef:

Al hoort deze Rush m.i. dan wel weer in de lijst.

Jij ouwe progger! Gaat er toch niet helemaal uit, hè?

Casartelli (moderator)
Arrie schreef:
Het zit je wel hoog he, dat de nummer 28 uit de artiestenlijst alhier 1, misschien wel 2 nummers in de Top 2000 krijgt?

Dat "leuk die diversiteit, zolang het maar wel mijn diversiteit is" zit toch wel diep bij sommigen.

Casartelli schreef:
(quote)
Het zit je wel hoog he, dat de nummer 28 uit de artiestenlijst alhier 1, misschien wel 2 nummers in de Top 2000 krijgt?

Dat "leuk die diversiteit, zolang het maar wel mijn diversiteit is" zit toch wel diep bij sommigen.
Toch wel saillant dat dit juist over Subdivisions gaat.

Arrie schreef:
(quote)

Nee, dat zal er ook wel inblijven maar los daarvan vind ik Rush wel een band van danig statuur dat die met enkele nummers in de lijst mag, en dan behoort Subdivisions tot hun beste nummers...

Casartelli schreef:
(quote)
Het zit je wel hoog he

Nee hoor, vandaar ook de knipoog. Was gewoon een verwijzing naar Heiko's progverleden. Wist niet dat dat bij jou zo zou steken.

Voor wat het waard is: ik ben het er gewoon mee eens dat Rush een grote naam is die een plaats in de lijst verdient.

De beste nummers hier eindigen op 16, 17 en 18 wat natuurlijk slecht nieuws is.... maar het goede nieuws is dan weer dat ze alle drie zeer waarschijnlijk wel doorgaan.

Jemig wat een mixed feelings voor een zonnige dinsdagmiddag in maart.

Arrie schreef:
(quote)

Was gewoon een verwijzing naar Heiko's progverleden.

Was dan vroeger toch alles beter?

vigil schreef:
(quote)

Was dan vroeger toch alles beter?

Ik zou zeggen dat er juist sprake is van prog(ressie)

Casartelli schreef:
(quote)

Quizvraag: wat is de populairste artiest uit de Artiesten Top 100 die met geen enkel nummer in de Ladder genoteerd staat?

Gast
geplaatst: vandaag om 08:16 uur

geplaatst: vandaag om 08:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.