Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 22 maart 2022, 17:55 uur
Gretz schreef:
Quizvraag: wat is de populairste artiest uit de Artiesten Top 100 die met geen enkel nummer in de Ladder genoteerd staat?
(quote)
Quizvraag: wat is de populairste artiest uit de Artiesten Top 100 die met geen enkel nummer in de Ladder genoteerd staat?
Vast de band die geen dreampop maakt maar progressieve metal.
0
geplaatst: 22 maart 2022, 19:46 uur
Zonder te kijken denk ik dat Riverside best een kans maakt op die titel.
0
geplaatst: 22 maart 2022, 19:49 uur
Joren999 schreef:
Dream Theater staat daar nog boven
0
geplaatst: 22 maart 2022, 19:58 uur
Ik zie het, die was ik even vergeten. Nou is dat dan weer prog waar ik niets mee kan haha.
0
geplaatst: 23 maart 2022, 08:02 uur
Ronde 1 - Ladder 78
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. David Bowie - "Heroes" [6] 774
2. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder [332] 573
3. Talk Talk - Happiness Is Easy [462] 446
4. Michael Jackson - Wanna Be Startin' Somethin' [765] 445
5. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent [910] 422
6. Big Thief - Cattails [979] 415
7. The Smiths - Some Girls Are Bigger Than Others [1818] 408
8. Pet Shop Boys - It's A Sin [239] 400
9. Comus - Drip Drip [Titmeister] 373
10. ABBA - Eagle [1259] 367
11. Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales [543] 364
12. Guns N' Roses - November Rain [681] 314
13. AC/DC - Thunderstruck [1254] 310
14. Suede - The Asphalt World [1502] 283
15. Peter Gabriel - Games Without Frontiers [1213] 267
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Marillion - Ocean Cloud [Prog Ladder 21] 263
17. Boudewijn de Groot Feat. Elly Nieman - Prikkebeen [1983] 242
18. Urban Dance Squad - No Kid (acoustic version) [Justus18] 182
19. Elton John - Funeral for a Friend / Love Lies Bleeding [1992] 126
20. The Take Vibe E.P. - Golden Brown [Sokra] 26
70 stemmers deze ronde.
Via Titmeister wordt Comus de lijst ingefietst, de progladder brengt een nieuwe Marillion de lijst in. Boudewijn de Groot en Elton John gaan de lijst verlaten
We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:
Frank Zappa - Bobby Brown Goes Down
Death Cab for Cutie - Soul Meets Body
Urban Dance Squad - No Kid (acoustic version)
Elton John - Funeral for a Friend / Love Lies Bleeding
The Take Vibe E.P. - Golden Brown
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. David Bowie - "Heroes" [6] 774
2. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder [332] 573
3. Talk Talk - Happiness Is Easy [462] 446
4. Michael Jackson - Wanna Be Startin' Somethin' [765] 445
5. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent [910] 422
6. Big Thief - Cattails [979] 415
7. The Smiths - Some Girls Are Bigger Than Others [1818] 408
8. Pet Shop Boys - It's A Sin [239] 400
9. Comus - Drip Drip [Titmeister] 373
10. ABBA - Eagle [1259] 367
11. Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales [543] 364
12. Guns N' Roses - November Rain [681] 314
13. AC/DC - Thunderstruck [1254] 310
14. Suede - The Asphalt World [1502] 283
15. Peter Gabriel - Games Without Frontiers [1213] 267
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Marillion - Ocean Cloud [Prog Ladder 21] 263
17. Boudewijn de Groot Feat. Elly Nieman - Prikkebeen [1983] 242
18. Urban Dance Squad - No Kid (acoustic version) [Justus18] 182
19. Elton John - Funeral for a Friend / Love Lies Bleeding [1992] 126
20. The Take Vibe E.P. - Golden Brown [Sokra] 26
70 stemmers deze ronde.
Via Titmeister wordt Comus de lijst ingefietst, de progladder brengt een nieuwe Marillion de lijst in. Boudewijn de Groot en Elton John gaan de lijst verlaten
We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:
Frank Zappa - Bobby Brown Goes Down
Death Cab for Cutie - Soul Meets Body
Urban Dance Squad - No Kid (acoustic version)
Elton John - Funeral for a Friend / Love Lies Bleeding
The Take Vibe E.P. - Golden Brown
3
geplaatst: 23 maart 2022, 08:20 uur
Ook aan het druipen van deze uitslag, Titmeister? Wel jammer van ome Elton, maar mooi voor één van de mooiste Marillions toch vigil en Casartelli?
2
geplaatst: 23 maart 2022, 08:32 uur
Drip Drip 
EvilDrSmith en ik zijn trots op jullie
PS: Ocean Cloud is ook een mooie toevoeging. Heb ik mijn progcredits voor dit jaar weer gescoord

EvilDrSmith en ik zijn trots op jullie

PS: Ocean Cloud is ook een mooie toevoeging. Heb ik mijn progcredits voor dit jaar weer gescoord

4
geplaatst: 23 maart 2022, 08:54 uur
Oef vergeten te stemmen, ik weet niet of ik Prikkebeen nog had kunnen redden (was mijn nummer 5 geweest).
Nog even terugkomend op de discussie gisteren over de artiesten top 100, de volgende artiesten uit de top 30 hebben nooit de finale gehaald: Marillion (11), Tool (12), Genesis (19), Queen (20), Iron Maiden (22), Steven Wilson (25), Rush (28) en Metallica (30). Allemaal artiesten die in te delen zijn in prog of metal (Queen misschien wat minder, maar die hebben toch ook progelementen). Het is dus vrij duidelijk dat prog en metal echt een ondergeschoven kindje zijn in de ladder.
Daarop toevoegend, de laatste keer dat Pink Floyd de finale haalde is ook alweer 8 jaar geleden.
Nog even terugkomend op de discussie gisteren over de artiesten top 100, de volgende artiesten uit de top 30 hebben nooit de finale gehaald: Marillion (11), Tool (12), Genesis (19), Queen (20), Iron Maiden (22), Steven Wilson (25), Rush (28) en Metallica (30). Allemaal artiesten die in te delen zijn in prog of metal (Queen misschien wat minder, maar die hebben toch ook progelementen). Het is dus vrij duidelijk dat prog en metal echt een ondergeschoven kindje zijn in de ladder.
Daarop toevoegend, de laatste keer dat Pink Floyd de finale haalde is ook alweer 8 jaar geleden.
1
geplaatst: 23 maart 2022, 08:57 uur
Comus in de lijst! Ik FLIP FLIP tutututut TU-TUTU tutututut TU-TUTU FLIP FLIP! 
Jammer wel van een van Boudewijns mooiste, maar gezien de positie van verleden jaar niet helemaal onverwacht.

Jammer wel van een van Boudewijns mooiste, maar gezien de positie van verleden jaar niet helemaal onverwacht.
0
geplaatst: 23 maart 2022, 09:32 uur
Joren999 schreef:
Oef vergeten te stemmen, ik weet niet of ik Prikkebeen nog had kunnen redden (was mijn nummer 5 geweest).
Dan was het in ieder geval heel close geworden, ik denk dat je 'm net gered had.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 maart 2022, 10:07 uur
ArthurDZ schreef:
Dit. Maar de entry van Ocean Cloud en Drip Drip maken het min of meer goed.Jammer wel van een van Boudewijns mooiste, maar gezien de positie van verleden jaar niet helemaal onverwacht.
2
geplaatst: 23 maart 2022, 11:23 uur
Hahaha wat een awkward plaatje, geef ik Yes een +2, MBV een -1, MUSE EEN +1???? Johnny Marr wat? Karaktermoord dit, ik schaam me dood!
(Ik was toen ook nog maar 15 en luisterde niet naar elk nummer dat ik nog niet kende, zolang ik maar m'n favorietjes kon pushen, dat was het ook wel. Maar in die tijd zal Comus sowieso nog niks voor mij geweest zijn) 
0
geplaatst: 23 maart 2022, 11:27 uur
Hahahahahahahahahaha, dacht je dat het Nick Cave was ofzo
Ik ga stuk hier. En hoezo -1, was het toen nog met minpunten of had je je lolbroek aan?
Ik ga stuk hier. En hoezo -1, was het toen nog met minpunten of had je je lolbroek aan?
10
Onweerwolf
geplaatst: 23 maart 2022, 11:28 uur
ArthurDZ schreef:
en luisterde niet naar elk nummer dat ik nog niet kende
en luisterde niet naar elk nummer dat ik nog niet kende

Dat betekent dat de eindstand van 2009 niet correct is en aangezien de eindstand altijd relevant is voor de loting van het jaar erop betekent dat dat de MuMeLadder al 13 jaar een grote leugen is.

Arthur heeft alles verpest, mensen!
3
geplaatst: 23 maart 2022, 11:34 uur
Holy shit, goede herinnering om Onweerwolf niet boos te maken. Met één effectieve screenshot een zorgvuldig opgebouwde reputatie om zeep geholpen 

0
geplaatst: 23 maart 2022, 11:38 uur
Drip Drip 
Boudewijn heeft zo 20 betere nummers, dus deze ga ik niet missen.

Boudewijn heeft zo 20 betere nummers, dus deze ga ik niet missen.
4
geplaatst: 23 maart 2022, 11:40 uur
Haha idd, dit is het Musicmeter-equivalent van gecanceled worden omwille van een politiek incorrecte tweet van tien jaar eerder
Vanavond maak ik in het Journaal van 19u mijn opwachting om me uitvoerig te verantwoorden en excuseren.
Maar...
Niet overdrijven hé!
En...
Hé, hoe ken jij de catchphrase van mijn ouders?
Vanavond maak ik in het Journaal van 19u mijn opwachting om me uitvoerig te verantwoorden en excuseren. Maar...
Titmeister schreef:
een zorgvuldig opgebouwde reputatie
een zorgvuldig opgebouwde reputatie
Niet overdrijven hé!

En...
Onweerwolf schreef:
Hé, hoe ken jij de catchphrase van mijn ouders?
0
geplaatst: 23 maart 2022, 12:04 uur
ArthurDZ schreef:
Haha idd, dit is het Musicmeter-equivalent van gecanceled worden omwille van een politiek incorrecte tweet van tien jaar eerder
Vanavond maak ik in het Journaal van 19u mijn opwachting om me uitvoerig te verantwoorden en excuseren.
Je hebt er zeker spijt van dat het uitgelekt is.Haha idd, dit is het Musicmeter-equivalent van gecanceled worden omwille van een politiek incorrecte tweet van tien jaar eerder
1
geplaatst: 23 maart 2022, 12:13 uur
Johnny Marr schreef:
Ik ga stuk hier. En hoezo -1, was het toen nog met minpunten of had je je lolbroek aan? Was toen nog met minpunten ja.
Geen punten voor Garnier, geen punten voor Songs: Ohia en dan wel een punt voor een derderangs Muse-nummer. Veel pijnlijker wordt het niet. Ik begin bang te worden dat ik zelf ooit punten heb gegeven aan Muse. Het zal toch niet?? (waarschijnlijk wel...)
5
geplaatst: 23 maart 2022, 12:55 uur
Maar dan vraag ik me af: waarom bewaart Onweerwolf dertien jaar compromitterend materiaal en hoeveel zit er nog in de beerput?
1
geplaatst: 23 maart 2022, 15:19 uur
2
geplaatst: 23 maart 2022, 17:58 uur
ArthurDZ schreef:
Hahaha wat een awkward plaatje, geef ik Yes een +2, MBV een -1, MUSE EEN +1???? Johnny Marr wat? Karaktermoord dit, ik schaam me dood!
(Ik was toen ook nog maar 15 en luisterde niet naar elk nummer dat ik nog niet kende, zolang ik maar m'n favorietjes kon pushen, dat was het ook wel. Maar in die tijd zal Comus sowieso nog niks voor mij geweest zijn)
(quote)
Geeft niet Arthur, laten we met zijn allen samen een tweede prog fase in gaan. DRIP DRIP, make prog cool again. Laten we volgend jaar gelijk maar iets van Van der Graaf Generator en Caravan de lijst in stemmen
3
geplaatst: 23 maart 2022, 18:42 uur
aerobag schreef:
Geeft niet Arthur, laten we met zijn allen samen een tweede prog fase in gaan. DRIP DRIP, make prog cool again. Laten we volgend jaar gelijk maar iets van Van der Graaf Generator en Caravan de lijst in stemmen
(quote)
Of iets van Cavalcade, wat jij progmeister Don Cappuccino?
0
geplaatst: 23 maart 2022, 19:10 uur
Deed die dit jaar dan nog niet mee? Is voor mij wel het overwegen waard als nominatie.
Caravan staat er zeker niet meer in? In the Land of Grey and Pink was jaren terug nog een vastigheidje in de MuMeLadder.
0
geplaatst: 23 maart 2022, 19:33 uur
In the Land of Grey and Pink hoort gewoon in de ladder, net als Killer van VDGG.
* denotes required fields.