MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Anne Clark

Wel jammer van Eden, prachtnummer.

Zeldzaam hoeveel deze lijst lijkt op mijn top 7. De eerste zes had ik allemaal in de top 7, alleen in een andere volgorde. De zevende ligt er dan wel overtuigend uit (Emmylou Harris was dat). In ladder 28 zal mijn lijst weer ouderwets veel meer afwijken.

Ronde 1 - Ladder 28:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Velvet Underground - Heroin [69] 676
2. The Beatles - Here Comes The Sun [179] 633
3. The Smashing Pumpkins - 1979 [433] 586
4. Nick Drake - Fruit Tree [559] 491
5. Prince and The Revolution - I Would Die 4 U [288] 489
6. The Rolling Stones - Wild Horses [698] 407
7. The Cars - Drive [1604] 376
8. Madvillain - All Caps [yeahyeahyeah] 364
9. Kate Tempest - Europe Is Lost [1272] 363
10. Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 [1057] 346
11. Men Without Hats - The Safety Dance [1559] 340
12. The Turtles - Happy Together [1852] 340
13. dEUS - Theme From Turnpike [835] 338
14. Pixies - Wave of Mutilation [951] 335
15. The Stranglers - No More Heroes [781] 326

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Rheingold - Dreiklangsdimensionen [1508] 325
17. Chromatics - Shadow [1382] 315
18. The Clash - Hitsville U.K. [AstroStart] 159
19. Captain Beefheart and His Magic Band - Electricity [Klassiekers 22] 146
20. Conny Stuart - Wat Voor Weer Zou Het Zijn In Den Haag [starbright boy] 145

75 stemmers deze ronde.

Madvillain is de enige nieuwkomer die het redt in deze ladder. Afvallers Rheingold en Chromatics gaan op zeker de lijst via de achterdeur van de afvallerslijst binnenkomen.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Gerard van Maasakkers - Gij En Ik
Tangerine Dream - Tangram Set 1
Sleeping at Last - Saturn
Hot Chip - Spell
Héroes del Silencio - Entre Dos Tierras

Oef dat scheelde niet veel voor Shadow.

DOOM in de lijst, eindelijk.

Jammer dat deze afvallers doorgaan, wat er net onder de streep staat is vele malen sterker. Madvillain in de lijst wel awesome natuurlijk.

Oef, Shadow.. En Dreiklangsdimensionen mag blijven, omdat het de mooiste lelijke naam van de ladder heeft.

Oef... dit keer goed weggekomen met niet stemmen.

Zou wat zijn als ze (Chromatics) het nu net op een puntje gaan mislopen.

En die score van All Caps

Had misschien toch maar moeten stemmen, dan waren we mogelijk van dat verschrikkelijke Shadow af. Maar ja, belangrijkere dingen gisteren aan het hoofd.

Phoenix
Shadow en All Caps

Joren999 schreef:
Had misschien toch maar moeten stemmen, dan waren we mogelijk van dat verschrikkelijke Shadow af.

Hmmm, verrassend dat je dat vind, toch très Beach House dat nummer?

Niet onverwacht,maar wel jammer dat mijn nominatie laatste wordt. Valt me nog mee dat het op maar een punt achterstand is en er nog bijna 150 punten waren voor een van de mooiste dingen die Harry Bannink ooit componeerde. Ook dat maffe Clash-nummer had ik er graag bij gehad. Het was best een heel erg goede ladder. Geen slecht nummer erbij.

Ronde 1 - Ladder 29:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. R.E.M. - The One I Love [214] 746
2. Sonic Youth - Sugar Kane [262] 632
3. Spinvis - Bagagedrager [79] 609
4. Lou Reed - Walk On The Wild Side [380] 593
5. dEUS - Roses [542] 564
6. Liesbeth List & Ramses Shaffy - Pastorale [801] 488
7. Spinvis - Aan De Oevers Van De Tijd [694] 449
8. The Jam - A Town Called Malice [870] 446
9. The House of Love - Shine On [823] 437
10. The Shirelles - Will You Love Me Tomorrow [1728] 422
11. Agnes Obel - Familiar [1116] 421
12. Fleet Foxes - The Shrine/An Argument [Co Jackso] 376
13. X-Ray Spex - Oh Bondage Up Yours! [Poek] 329
14. Dinosaur Jr. - Little Fury Things [1777] 322
15. The The - Heartland [1290] 321

16. Procol Harum - A Salty Dog [1993] 306
17. Dinosaur Jr. - Freak Scene [1000] 285
18. Jan Johansson - Visa Från Utanmyra [1743] 229
19. Taylor Swift - The 1 [bonothecat] 175
20. J.J. Cale - Call Me The Breeze [Klassiekers 22] 150

83 stemmers deze ronde.

Fleet Foxes en X-Ray Spex komen dit jaar de lijst binnen, Dinosaur Jr (Freak Scene, gek genoeg de hoogst genoteerde van de 2 vorig jaar) en Jan Johansson gaan de lijst verlaten. Procol Harum redt het via de afvallerslijst alhoewel hij niet echt ver boven de virtuele scheidingslijn staat nu.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Wilco - Bull Black Nova
Two Gallants - Threnody
Normaal - Deurdonderen
Lustt - Pillow Talk
Björk Feat. serpentwithfeet - Blissing Me

Hopelijk gaat Salty Dog t redden zoals El Ninjo het nu schetst.

Fleet Foxes. Mooie aanwinst. Ook een sterke clip bij de song trouwens

A Salty Dog

Jan Johansson dat was een kortstondig verblijf... Dat Dinosaur Jr zou boeten voor 2 nummers in de ladder, was evident, maar opvallend genoeg valt de verkeerde af. X-Ray Spex is wel een leuke binnenkomer; Fleet Foxes daarentegen had van mij achterwege mogen blijven.

Dank aan alle stemmers op Poly! Kleine meisjes mogen niet alleen gezien maar ook gehoord worden.

https://video-images.vice.com/_uncategorized/1614868514397-rszimg315.jpeg?resize=400:*

X-Ray Spex en idd jammer van Freak Scene, normaal altijd wel in de punten bij mij, maar in deze ladder had ik helaas net geen punten meer over.
Niet dat ik het slecht vind, maar met Fleet Foxes heb ik verder toch ook meestal net te weinig om ze in de punten te laten vallen (met welk nummer dan ook).

Freak Scene had hier echt niet moeten afvallen. Vandaag ging de toppositie net naar Little Fury Things maar die twee doen nauwelijks voor elkaar onder.

Niet verwacht dat X-Ray Spex het zou redden. Mooi

Johnny Marr schreef:

(quote)

Hmmm, verrassend dat je dat vind, toch très Beach House dat nummer?
Ik had al zo'n vermoeden dat zoiets zou komen maar inderdaad, het zit in dezelfde richting, maar bij Chromatics heb ik het gevoel dat het nog meer interessantdoenerij is, waardoor het kwartje voorlopig nog de verkeerde kant op valt.

Joren999 schreef:
(quote)
Ik had al zo'n vermoeden dat zoiets zou komen maar inderdaad, het zit in dezelfde richting, maar bij Chromatics heb ik het gevoel dat het nog meer interessantdoenerij is, waardoor het kwartje voorlopig nog de verkeerde kant op valt.

ASAP seizoen 3 van Twin Peaks kijken dan. Voor ik dat zag, vond ik Shadow ook één van de mindere Chromatics singles. Maar in die serie heeft het me compleet weggeblazen. ArthurDZ en Teunnis gaan dat vast beamen. Gretz jij ook?

Coma Cat schreef:
Freak Scene had hier echt niet moeten afvallen. Vandaag ging de toppositie net naar Little Fury Things maar die twee doen nauwelijks voor elkaar onder.

Dit dus. Titmeister heeft ongelijk met 'opvallend genoeg valt de verkeerde af'. Beiden even kapot geniaal.

Zo hee, een van de brakste uitslagen dit jaar! Twee nieuwelingen die van mij niet gehoeven hadden, Procol Harum die het net wel redt en twee toppers die eruit vliegen. Slechter kan eigenlijk niet.

Freak Scene, pff.

Fleet Foxes terug. Vorig jaar eruit, absolute schande.

Joren999 ik zou wel met seizoen 1 beginnen, verder helemaal eens met special agent Johnny Marr

Daar gaat mijn nominatie 'Deurdonderen'. Weinig boeren hier .

Johnny Marr schreef:
(quote)

ASAP seizoen 3 van Twin Peaks kijken dan. Voor ik dat zag, vond ik Shadow ook één van de mindere Chromatics singles. Maar in die serie heeft het me compleet weggeblazen. ArthurDZ en Teunnis gaan dat vast beamen. Gretz jij ook?

TP staat nog steeds op de oneindige bucketlist. Eerst maar eens GoT en Hoc afkijken en daarna beginnen met SFU en BB

El Ninjo schreef:

18. Taylor Swift - Cardigan [kaj_666] 259
19. Taylor Swift - The 1 [bonothecat] 175

Niet het jaar van TayTay voorlopig. De twijfelachtige eer van meest ondergewaardeerde artiest in de MuMeLadder zal ze in 2022 wel behouden. De grande dame van de popmuziek hoort natuurlijk in alle gevallen minstens 10 noteringen te hebben. Tevens de grootste singer-songwriter van de 21e eeuw

Gretz schreef:
(quote)

TP staat nog steeds op de oneindige bucketlist. Eerst maar eens GoT en Hoc afkijken en daarna beginnen met SFU en BB

Van GoT en HoC kun je met een gerust hart het laatste seizoen skippen, die zijn wanstaltig Voor de rest wel twee topseries uiteraard!

Gretz schreef:
(quote)

Niet het jaar van TayTay voorlopig. De twijfelachtige eer van meest ondergewaardeerde artiest in de MuMeLadder zal ze in 2022 wel behouden. De grande dame van de popmuziek hoort natuurlijk in alle gevallen minstens 10 noteringen te hebben. Tevens de grootste singer-songwriter van de 21e eeuw

Ik had the 1 op de enige plaats waar ie thuishoort: 1. Cardigan vind ik zelfs nog veel beter, maar die zat in een voor mij sterkere ladder.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:57 uur

geplaatst: vandaag om 20:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.