Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
2
geplaatst: 2 februari 2022, 13:41 uur
Gretz schreef:
TP staat nog steeds op de oneindige bucketlist. Eerst maar eens GoT en Hoc afkijken en daarna beginnen met SFU en BB
(quote)
TP staat nog steeds op de oneindige bucketlist. Eerst maar eens GoT en Hoc afkijken en daarna beginnen met SFU en BB
Je hebt je prioriteiten niet juist op een rijtje. "Eerst maar eens GoT"...
Johnny Marr schreef:
ASAP seizoen 3 van Twin Peaks kijken dan. Voor ik dat zag, vond ik Shadow ook één van de mindere Chromatics singles. Maar in die serie heeft het me compleet weggeblazen. ArthurDZ en Teunnis gaan dat vast beamen. Gretz jij ook?
(quote)
ASAP seizoen 3 van Twin Peaks kijken dan. Voor ik dat zag, vond ik Shadow ook één van de mindere Chromatics singles. Maar in die serie heeft het me compleet weggeblazen. ArthurDZ en Teunnis gaan dat vast beamen. Gretz jij ook?
Eén van de allermooiste tv-momenten ooit

1
geplaatst: 2 februari 2022, 13:55 uur
SFU is idd geniaal maar hoef ik nooit meer terug te zien, werd er wat miserabel van.
0
geplaatst: 2 februari 2022, 13:59 uur
SFU is geniaal in het kwadraat en zou ik nodig weer eens moeten herbekijken!
2
geplaatst: 2 februari 2022, 14:12 uur
COBMADA (Compleet Onleesbare Berichten Met Al Die Afkortingen)
0
geplaatst: 2 februari 2022, 14:26 uur
Gaaf dat X-Ray Spex de lijst haalt, jammer daarentegen van Freak Scene en jazzy Jan. 
JKNAHIHL (Je Kan Niet Alles Hebben In Het Leven)

JKNAHIHL (Je Kan Niet Alles Hebben In Het Leven)

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 februari 2022, 16:35 uur
bonothecat schreef:
COBMADA (Compleet Onleesbare Berichten Met Al Die Afkortingen)
Iets met liedjes die op zichzelf weinig waarde hebben en waar je kennelijk een serie voor nodig hebtCOBMADA (Compleet Onleesbare Berichten Met Al Die Afkortingen)
0
geplaatst: 2 februari 2022, 17:21 uur
Oei, Shadow had van mij zeker punten gehad, misschien nog een extra duwtje in de rug voor de afvallerslijst?
0
geplaatst: 2 februari 2022, 19:42 uur
Shadow hoeft zich bij de beste afvallers geen enkele zorgen te maken. Beter vergeet ik in Ronde 2 niet nog eens te stemmen zodat de deur naar de Top 1000 open blijft.
0
geplaatst: 2 februari 2022, 20:27 uur
TornadoEF5 schreef:
Neil Young zal mogelijk ook van Spotify verdwijnen trouwens, dus dan gaan we hetzelfde moeten doen als bij Joanna Newsom en ergens op YT een versie moeten vinden wat vervelend is als je al niet zo een fan bent van de artiest.
Neil Young zal mogelijk ook van Spotify verdwijnen trouwens, dus dan gaan we hetzelfde moeten doen als bij Joanna Newsom en ergens op YT een versie moeten vinden wat vervelend is als je al niet zo een fan bent van de artiest.
Halverwege het vorige decennium stonden er meer artiesten nog niet op Spotify en betrapte ik er mezelf wel zo nu en dan op dat ik nummers die niet in de Spotify-playlist te vinden waren toch minder vaak volledig beluisterde. Omdat het zo'n gedoe was (gemak dient nu eenmaal de mens). En omdat ik vond dat de artiesten die Spotify boycotten zich aanstelden.
Nu denk ik er wel genuanceerder over en kan ik begrijpen waarom artiesten een statement maken tegen Spotify. Het beloningssysteem zit nog steeds slecht in elkaar (en we betalen gemiddeld eigenlijk ook te weinig per gebruiker). Ik vrees alleen wel dat Spotify nu zo machtig is dat vooruitgang niet meer bereikt kan worden door een boycot van enkele grote artiesten (die hebben zichzelf er meer mee).
1
geplaatst: 2 februari 2022, 20:31 uur
ArthurDZ schreef:
Ach, genoeg artiesten/nummers die ik het ene jaar geen punten geef, dan valt plots het kwartje en het volgende jaar dat ze hier meedoen staan ze bij mij bovenin. Het is bedoeld als leuk/leerijk spelletje en momentopname van de smaak van een heleboel users samen, niet als een in steen gebeitelde standaardlijst. Zeker ook niet te druk in maken (maar wel alles een eerlijke kans/eerste indruk geven) denk ik dan
Ach, genoeg artiesten/nummers die ik het ene jaar geen punten geef, dan valt plots het kwartje en het volgende jaar dat ze hier meedoen staan ze bij mij bovenin. Het is bedoeld als leuk/leerijk spelletje en momentopname van de smaak van een heleboel users samen, niet als een in steen gebeitelde standaardlijst. Zeker ook niet te druk in maken (maar wel alles een eerlijke kans/eerste indruk geven) denk ik dan
Beter kun je de kern van de mooiste allertijdenlijst niet samenvatten
Kunnen we deze post ergens inlijsten? (bijv. 1-op-1 quoten op de Ladderwiki)
0
geplaatst: 3 februari 2022, 00:06 uur
Ronde 1 - Ladder 30:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Pearl Jam - Alive [137] 697
2. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart [61] 668
3. Gil Scott-Heron - The Revolution Will Not Be Televised [684] 565
4. Sonic Youth - Tunic (Song For Karen) [409] 550
5. Arctic Monkeys - Brianstorm [1063] 522
6. Elton John - Rocket Man (I Think It's Going To Be A Long Long Time) [1021] 473
7. Alice Cooper - Halo of Flies [1058] 452
8. Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road [511] 451
9. Patti Smith Group - Dancing Barefoot [367] 402
10. The Field - Over The Ice [Koenr] 393
11. Marillion - Sugar Mice [967] 378
12. Otis Redding - Try A Little Tenderness [764] 376
13. Bill Withers - Who Is He (And What Is He To You) [1160] 356
14. Slayer - Angel of Death [1700] 348
15. Starsailor - Poor Misguided Fool [1938] 317
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Frank Sinatra - It Was a Very Good Year [Scorpion_21] 307
17. Weezer - Island in The Sun [1801] 289
18. Belinda Carlisle - Heaven Is a Place On Earth [JoaMuse] 266
19. Gang of Youths - The angel of 8th ave. [Grafmat] 220
20. Marlon Williams Feat. Aldous Harding - Nobody Gets What They Want Anymore [1906] 170
82 stemmers deze ronde.
The Field is de enige nieuweling die zich rechtstreeks plaatst voor de eindlijst, Frank Sinatra gaat zijn weg naar de eindlijst echter via de afvallerlijst bereiken. Voor de overige afvallers houdt het hier op, betekent dat Weezer uit de top 2000 valt.
We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:
Big Red Machine, Fleet Foxes, Anaïs Mitchell - Phoenix
Green Lizard - Autumn
Alvvays - Forget About Life
J.J. Cale - Call Me The Breeze
The Tea Party - The Ocean at The End
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Pearl Jam - Alive [137] 697
2. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart [61] 668
3. Gil Scott-Heron - The Revolution Will Not Be Televised [684] 565
4. Sonic Youth - Tunic (Song For Karen) [409] 550
5. Arctic Monkeys - Brianstorm [1063] 522
6. Elton John - Rocket Man (I Think It's Going To Be A Long Long Time) [1021] 473
7. Alice Cooper - Halo of Flies [1058] 452
8. Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road [511] 451
9. Patti Smith Group - Dancing Barefoot [367] 402
10. The Field - Over The Ice [Koenr] 393
11. Marillion - Sugar Mice [967] 378
12. Otis Redding - Try A Little Tenderness [764] 376
13. Bill Withers - Who Is He (And What Is He To You) [1160] 356
14. Slayer - Angel of Death [1700] 348
15. Starsailor - Poor Misguided Fool [1938] 317
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Frank Sinatra - It Was a Very Good Year [Scorpion_21] 307
17. Weezer - Island in The Sun [1801] 289
18. Belinda Carlisle - Heaven Is a Place On Earth [JoaMuse] 266
19. Gang of Youths - The angel of 8th ave. [Grafmat] 220
20. Marlon Williams Feat. Aldous Harding - Nobody Gets What They Want Anymore [1906] 170
82 stemmers deze ronde.
The Field is de enige nieuweling die zich rechtstreeks plaatst voor de eindlijst, Frank Sinatra gaat zijn weg naar de eindlijst echter via de afvallerlijst bereiken. Voor de overige afvallers houdt het hier op, betekent dat Weezer uit de top 2000 valt.
We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:
Big Red Machine, Fleet Foxes, Anaïs Mitchell - Phoenix
Green Lizard - Autumn
Alvvays - Forget About Life
J.J. Cale - Call Me The Breeze
The Tea Party - The Ocean at The End
1
geplaatst: 3 februari 2022, 00:25 uur
Het is misschien geen classic, maar ga jullie diep schamen...Het mooiste nummer staat onderaan.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 07:37 uur
Marlon
gaat lekker zo met mijn nominaties…
Wel mooie nummers voor terug gekregen met The Field en Frankie
gaat lekker zo met mijn nominaties…Wel mooie nummers voor terug gekregen met The Field en Frankie

1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 februari 2022, 08:15 uur
Vreselijk nummer van Sinatra, en Gang of Youths had niet misstaan in de lijst
4
geplaatst: 3 februari 2022, 08:19 uur
Weezer 
Ik gun jullie allemaal bakken met regen op de komende zonvakantie!

Ik gun jullie allemaal bakken met regen op de komende zonvakantie!

1
geplaatst: 3 februari 2022, 08:36 uur
DjFrankie schreef:
en Gang of Youths had niet misstaan in de lijst
en Gang of Youths had niet misstaan in de lijst
Eens...was voor mij ook een leuke nieuwe (want ik loop altijd nogal achter met het zelf ontdekken van dergelijke "nieuwe" bandjes/artiesten) ontdekking waar ik wat meer van ga uitzoeken..met dank aan Grafmat voor de nominatie.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 09:48 uur
Wederom wel geluisterd maar vergeten te stemmen... Maar The Field was een mooie ontdekking. En deze was Weezer was me eerder ook niet zo in positieve zin opgevallen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 februari 2022, 10:02 uur
Ik neem toch niet aan dat iemand Belinda Carlisle serieus in de lijst had verwacht... het was wel leuk geweest, dat dan weer wel.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 11:47 uur
De hemel is een plaats in de MuMeLadder (maar helaas niet voor haar).
0
geplaatst: 3 februari 2022, 12:18 uur
El Ninjo schreef:
Eens...was voor mij ook een leuke nieuwe (want ik loop altijd nogal achter met het zelf ontdekken van dergelijke "nieuwe" bandjes/artiesten) ontdekking waar ik wat meer van ga uitzoeken..met dank aan Grafmat voor de nominatie.
(quote)
Laten we hopen dat Gang of Youths er in de Witte Trui beter af gaat komen. Welk genre dan ook: nieuwe muziek heeft het extreem lastig in de Ladder. Kennelijk blijft het toch een kwestie van 'wat de boer niet kent', you know the rest...
* denotes required fields.