MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Idd jammer van Eno en Byrne, ik kon er helaas door de sterkte van de ladder zelf ook niet al te veel punten aan kwijt

Regina

Ja inderdaad, dat is wel een positieve wending

Mooi van Daft Punk!

Pffff, The Sidewinder niet door. Zuur man. Bende smakelozen.

Vind dit juist een van de mindere classics van Daft Punk. Had ik liever Regina Spektor of A Tribe Called Quest door zien gaan.

Mausie schreef:
Vind dit juist een van de mindere classics van Daft Punk. Had ik liever Regina Spektor of A Tribe Called Quest door zien gaan.

Jij bent duidelijk al even niet meer in een club geweest als je zo'n dingen begint te zeggen.

Goed dat Rollin' & Scratchin' de lijst haalt, na Alive (en misschien Revolution 909) denk ik wel de beste Daft Punk track. Los daarvan een vrij dramatische uitslag.

Lee Morgan niet door vind ik echt heel erg jammer zeg.

vigil schreef:
(quote)

Staat Ed Sheeran er nog ergens in?

Ed Sheeran kon ik niet terugvinden. Ben zelf niet de grootste fan van Ed Sheeran, maar er zijn genoeg andere hedendaagse popartiesten die misschien wel een plaatsje verdienen. Maar zoals eerder gezegd hedendaagse popmuziek heeft het lastig in deze lijst.

Gretz schreef:
(quote)

Als je specifiek doelt op hedendaagse mainstream popzangers heb je vermoedelijk gelijk. Meer algemener zijn er wel een paar te vinden:

- Thom Yorke (2x)
- Paolo Nutini (1x) -> al is dat best een grote naam geworden met die ene monsterhit
- Woodkid (1x)
- Matt Berninger (1x)

Dan ligt Paolo Nutini het meest in de lijn die ik bedoelde. Maar je ziet de laatste tijd heel erg langzaam steeds meer pop van nu de lijst in sijpelen. Dus dat gaat al de goede kant op.

Over een paar dagen ladder 43 met Blinding Lights van The Weeknd, maakt vast wel kans.

Poek schreef:
Over een paar dagen ladder 43 met Blinding Lights van The Weeknd, maakt vast wel kans.

Je weet het nooit, zelfs de meest zekere nieuwe nummers zijn geen zekerheidjes..

Dan zit ik alles te beluisteren, heb ik blijkbaar vergeten op "enter" te drukken. .. (of wat er ook gebeurd is, het bericht zat alvast in de berichtenbalk).

FYI, dit was mijn stem

Rangschikking: 1 t/m 7, Rangschikkingstool MuMeLadder (dit laten staan!)

Ronde 1 - Ladder 38: [09/02/2022]

1. Cocteau Twins - Heaven Or Las Vegas
2. Slint - Good Morning, Captain
3. Angelo Badalamenti Feat. Julee Cruise - Into The Night
4. Talk Talk - Time It's Time
5. Amy Winehouse - Back To Black
6. Donny Hathaway - The Ghetto
7. Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden remix)

Ik hoop dat het geen impact heeft op de uitslag... Als dit de reden zou zijn dat HOLV er nu zal uitliggen, kap ik er mee.

TornadoEF5 schreef:

FYI, dit was mijn stem

Hopelijk gaat HoLV het redden. Op een of andere manier heb ik persoonlijk meer met Fifty-Fifty Clown, maar als eentje het moet redden hier is het wel HoLV.

Ronde 1 - Ladder 38
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Slint - Good Morning, Captain [30] 750
2. Amy Winehouse - Back To Black [156] 568
3. Talk Talk - Time It's Time [318] 536
4. Pink Floyd - Us And Them [1147] 488
5. Cocteau Twins - Heaven Or Las Vegas [1369] 471
6. Tears For Fears - Pale Shelter [707] 470
7. XTC - Dear God [624] 465
8. Neil Young & Crazy Horse - Cowgirl In The Sand [482] 461
9. The Stranglers - Always The Sun [856] 429
10. Angelo Badalamenti Feat. Julee Cruise - Into The Night [1521] 401
11. Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden remix) [The Eraser] 388
12. Angel Olsen - Sister [1194] 364
13. Donny Hathaway - The Ghetto [1169] 323
14. Aesop Rock - Daylight [Koenr] 284
15. Dexys Midnight Runners - Come On Eileen [917] 281

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Manic Street Preachers - Your Love Alone Is Not Enough [1782] 279
17. Anathema - The Storm Before The Calm [Joren999] 246
18. The Sound - Fatal Flaw [1919] 225
19. Rancid - Time Bomb [Guessmaker] 210
20. Smog - The Well [2000] 161

78 stemmers deze ronde.

Nathan Fake en Aesop Rock verwelkomen we als 2 nieuwkomers in de lijst. Het was nog spannend rond de 15e plaats maar Dexy's Midnight Runners halen het net, voor Manic Street Preachers wordt het afwachten momenteel staat deze 1 positie onder de virtuele scheidslijn. Naast The Sound verliezen we met Smog - The Well ook de afsluiter van de MuMeLadder 2021, we krijgen dus in ieder geval een andere nr 2000 dit jaar.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Minutemen - The Glory of Man
Jerry Williams - Let's Just Forget It
Jay-Z & Kanye West - Niggas in Paris
Cameo - Word Up
Smog - The Well

Mooie score voor de Cocteaus

dumb_helicopter schreef:
Had nu wel verwacht dat die knaller van Niggas in Paris zich makkelijk in de top 2000 zou nestelen. Wat een desillusie...

Had hier ook wel meer van verwacht. 6 jaar op rij steady in de Top 2000, en een genre dat de laatste jaren in de Ladder in de lift zit. Er komt genoeg hiphop nieuw binnen deze editie, maar de meeste nummers zijn minder bekend dan Niggas in Paris.

Jammer dat er geen plaats meer was voor Rancid, maar goede uitslag verder

Moet ik nu blij zijn om de terechte binnenkomers van Aesop Rock en Nathan Fake of droevig om het verdwijnen van de fijne noteringen dan Rancid en Smog? Godzijdank stemde ik want Dexy's (mijn nummer 7) eindigt maar vlak voor een later en deels daardoor een niet al te interessant nummer van Manic Street Preachers.

El Ninjo schreef:
Nathan Fake en Aesop Rock verwelkomen we als 2 nieuwkomers in de lijst.

TornadoEF5 schreef:
Als dit de reden zou zijn dat HOLV er nu zal uitliggen, kap ik er mee.

Nou, je mag blijven x

Casartelli (moderator)
Je hoopt toch elke keer weer dat het ladderpubliek een keer een aanval van smaak heeft en dat zo'n nummer als The Storm Before the Calm (moderne progklassieker van jewelste...) de lijst een keer haalt, maar nee. The Well moet ik eerder gehoord hebben, maar ditmaal verraste hij me bij beluistering. Ook jammer.

Natuurlijk ook een aantal fraaie nummers wel door, maar dat was dan weer allemaal niet meer dan verwacht.

Niet verwacht dat The Sky Was Pink dit hier gemakkelijk zou overleven

Aesop Rock is ook een geweldige binnenkomer!

Verrassend en leuk dat Aesop Rock de lijst haalt!

Uitstekende uitslag met 2 mooie nieuwe binnenkomers en goede stijgingen voor Cocteau Twins en een van PF's beste. Als we ook nog afscheid kunnen nemen van MSP is het feest compleet.

11. Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden remix) [The Eraser] 388
Dat dit soort nummers met relatief gemak de lijst halen geeft wel aan dat het ladderpubliek vrij significant veranderd is in de laatste paar jaar.

HoLV Mijn nominatie! O ja en Into the Night En Daylight

Wat een laddertje was dit hé. Fatal Flaw die afvalt is wel schandalig

chevy93 schreef:
(quote)
Dat dit soort nummers met relatief gemak de lijst halen geeft wel aan dat het ladderpubliek vrij significant veranderd is in de laatste paar jaar.

Denk niet dat het ladderpubliek zo zeer veranderd is, maar wel dat er mogelijk meer waardering is voor andere genres en dat de huidige opzet (20 nummers, top 7 maken) gunstig is voor alternatieve tracks. Vijf jaar geleden gaf ik geen punten aan dit nummer van Nathan Fake (als deze mee zou doen), maar mede door Song voor het Jaar - waar vaak instrumentale dance tracks voorbij komen - kan ik er steeds meer van genieten. Zelfde geldt voor hiphop, al moet het wel een beetje toegankelijk blijven (zoals Daylight).

Casartelli schreef:
Je hoopt toch elke keer weer dat het ladderpubliek een keer een aanval van smaak heeft en dat zo'n nummer als The Storm Before the Calm (moderne progklassieker van jewelste...) de lijst een keer haalt, maar nee.
Het helpt natuurlijk niet dat ik zelf niet gestemd hebt, maar toch.. Jongens toch. En dan maken we ons eerder druk over niemandalletjes die de lijst niet halen...

Gast
geplaatst: vandaag om 04:55 uur

geplaatst: vandaag om 04:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.