MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst (2022) FINALE

zoeken in:
https://i.imgur.com/ssgaaos.jpg

18 Nieuwkomers en tóch een minder lange speelduur dan de afgelopen 2 weken? Dat is dankzij een handvol nummers met een vrij korte speelduur. Wel schoot het aantal bij KINK weer de hoogte in. Ik heb dus gekozen voor een verdeling tussen de hoogst genoteerde nieuwe platen uit zowel de Outlaw41 als de Free40. The best of both worlds! En dat ga ik naar eigen aanvoelen zo blijven invullen in de toekomst, afhankelijk van de hoeveelheid. Geen nood, ik blijf mij houden aan de volgorde waarin nummers binnen gekomen zijn, geen favoritisme dus.

De afgelopen lichting heeft mogelijk de eerste 3 maandwinnaars afgeleverd, met The Sherlocks op kop.

▶ UITSLAG VORIGE RONDE

5.22 ▸ Aldous Hardling - Lawn
5.68 ▸ Archive - Fear There & Everywhere
6.12 ▸ Big Thief - No Reason
5.72 ▸ Big Thief - Simulation Swarm
5.25 ▸ Blaudzun - WIDE OPEN
7.31 ▸ Feeder - The Healing
7.06 ▸ Kids With Buns - waiting room
5.96 ▸ Klangstof - Ocean View
6.31 ▸ Moss - Before It's Gone
6.75 ▸ NewDad - Say It
4.77 ▸ Palace - Friends Forever
5.96 ▸ Parcels - Famous
6.46 ▸ Selah Sue - Pills
7.68 ▸ The Sherlocks - On the Run
6.56 ▸ SOAK - last july
6.37 ▸ Thomas Headon - How Do I Know?

▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY ♫

De Alternatieve Hitlijst ▸ 2022 ◂ MusicMeter on Spotify - open.spotify.com

▶ NIEUWE LICHTING ▸ FEBRUARI - WEEK 2/4 ▸ 18 NUMMERS

0.0 ▸ Arlo Parks - Softly
0.0 ▸ Baby Strange - Under The Surface
0.0 ▸ Bandit - Sefton in the Summertime
0.0 ▸ Baudelaire - Prayers
0.0 ▸ Bloc Party - The Girls Are Fighting
0.0 ▸ Blossoms - Ribbon Around The Bomb
0.0 ▸ BLUAI - Dime Store
0.0 ▸ Franz Ferdinand - Curious
0.0 ▸ ILA - Leave Me Dry
0.0 ▸ Intergalactic Lovers - Lost
0.0 ▸ Lewsberg - Six Hills
0.0 ▸ Personal Trainer - Key Of Ego
0.0 ▸ PLOSIVS - Broken Eyes
0.0 ▸ Retro Video Club - Faking
0.0 ▸ Sevdaliza - High Alone
0.0 ▸ Shaka Shams - Black Metal Rebel
0.0 ▸ Tourist LeMC, Bert Ostyn - Sporen
0.0 ▸ WIES - Bandje

▶ DEADLINE ▸ WO 23 FEB ▸ 23u

Misschien was het toch een idee geweest om ook
Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters
erbij te zetten,
want die komt zowel in de Outlaw 41 als in de Free40 binnen, maar bij beiden dus te laag om deze lijst te halen !?

Vorige week was, als ik het goed heb, dus de eerste week dat we nieuwkomers (2) uit de Free40 beoordelen (op basis van de binnenkomst in die lijst, want er zal natuurlijk ook eerder wel overlap geweest zijn), opvallend dus dat die 2 songs ook meteen de 2 best beoordeelden van die week waren!

Deze week 5 nieuwen uit de Free40 (al komt Personal Trainer - Key of Ego ook in de Graadmeter en Outlaw 41 binnen) van de 8. Ik beluister die normaliter ook al altijd, maar ik ga die dan ook maar meteen ook punten toekennen, zoals ik dat al deed bij de andere lijsten. Aan de andere kant heb ik nu ook al 8 nieuwkomers uit de Outlaw 41 beoordeeld, die hier niet tussen staan.

Verder nog opvallend, het meestgedraaide nummer, de Kink XL, op het nu toch grootste alternatieve radiostation van Nederland was Red Hot Chili Peppers met Black Summer, die dan weer helemaal niet in de Outlaw 41 staat en te laag in de Free40 binnenkomt.

In de Outlaw 41 staat er nu één nummer 5 weken genoteerd (het 'oudje' van The Smile) en de rest 4 weken of minder, daarmee vergeleken is de Free40 traag, daar staan zelfs 2 nummers al 7 weken genoteerd en eentje 6. In de Graadmeter vertrokken net 2 nummers die 14 weken genoteerd waren, in De Afrekening vertrok Beautiful James van Placebo net na 20 weken (waarbij ik wel ook de weken doorgeteld heb, dat ze geen Afrekening gemaakt/uitgezonden hebben).

RBCF heeft inderdaad simpelweg de pech dat ze niet hoog genoeg binnen kwamen. Een volgende keer is het misschien geen slecht idee om een nummer dat zowel de Outlaw als Free binnen komt, maar twee keer te laag scoort, voorrang te geven.

En 't is waar, ik verwacht ook deze week goede scores bij de Free40 kandidaten. Die lijst brengt nu eenmaal vooral vlotte gitaarplaatjes die er makkelijk in gaan, waarschijnlijk scoren die vlotter dan dingen die wat meer apart klinken.

Officieel heeft Placebo 14 edities in De Afrekening gestaan, mocht je dat graag willen weten. Ze tellen de weken zonder uitzending niet mee. TWoD is momenteel koploper met 15 weken voor I don’t live here anymore. In de VOX is Meskerem Mees met The Writer die er 't langst in staat, 15 weken.

esteban schreef:
ik verwacht ook deze week goede scores bij de Free40 kandidaten. Die lijst brengt nu eenmaal vooral vlotte gitaarplaatjes die er makkelijk in gaan, waarschijnlijk scoren die vlotter dan dingen die wat meer apart klinken.

Da's meteen ook weer het nadeel...
Ik beluisterde gisteren het lijstje en hoorde van Baby Strange t/m Retro Video Club bijna alleen maar soortgelijke gitaarplaatjes. Allemaal 'best leuk', maar allemaal bijna hetzelfde. Ik noteerde alleen maar cijfers tussen de 7 en de 8 en had uiteindelijk geen onderscheidend vermogen meer...
Vandaag nog maar eens een poging wagen.

Exact. Dat is waarom ik zelf in eerste instantie bleef vasthouden aan de Outlaw41. Maar goed, ik bekijk het wekelijks en zie wel hoe ik het invul, ik kan daar wat mee spelen. Alleen opletten dat het geen langdurige brij aan dezelfde gitaargeluiden gaat worden. Dat het op den duur allemaal een beetje hetzelfde klinkt, had ik nu ook al, ondanks het feit dat ik het haast allemaal goed vind.

Benieuwd naar de punten.

Allemaal liedjes die tussen 7 en 8 scoren zou voor mij wel een vooruitang zijn Ik zit gemiddeld veel tussen 5 en 6.5, allemaal net niet plaatjes. Dus laat maar komen die 13 in een dozijn gitaren

ranja schreef:
Allemaal liedjes die tussen 7 en 8 scoren zou voor mij wel een vooruitgang zijn Ik zit gemiddeld veel tussen 5 en 6.5, allemaal net niet plaatjes. Dus laat maar komen die 13 in een dozijn gitaren

't Is misschien maar net bij welk punt je de lat legt. Jouw 6,5 is mss mijn 7,5 en SBube's 5,5...
Maar dan nog: het zijn bijna allemaal formule-gitaartracks

chartsmaster schreef:
(quote)

't Is misschien maar net bij welk punt je de lat legt. Jouw 6,5 is mss mijn 7,5 en SBube's 5,5...

Dat is wel zo natuurlijk; al denk ik eerder andersom Tenzij jou 7.5 iets als 'leuk voor een keer' betekent. Mijn 7.5 is nog niet echt weeklijst-materiaal maar sla ik wel op in m'n spotify jaarlijst als ik die nog niet ken. 6.5 niet.

Dat we soms afwijkende interpretaties hebben van de cijfers die we geven, is in deze thread idd wel duidelijk. Soms lees ik: "heel matige week, niets bijzonders, hopelijk volgende week beter" en zie ik allemaal 7-tjes. Dan denk ik: "Huh? En goede week dus!"

esteban schreef:
DSoms lees ik: "heel matige week, niets bijzonders, hopelijk volgende week beter" en zie ik allemaal 7-tjes. Dan denk ik: "Huh? En goede week dus!"
Inderdaad goede week is dan allemaal 9s? dat noem ik een topweek, of liever gezegd een droomweek, kan eigenlijk niet waar zijn.

Ik denk niet dat we het ooit gaan meemaken.

Dat deelnemers een 7 ieder op hun eigen manier interpreteren -of beter andersom: dat deelnemers aan een 'goed' nummer ieder een ander cijfer meegeven- is natuurlijk helemaal niet erg, zo lang je maar met min of meer dezelfde deelnemersgroep zit; dan blijven de gemiddelden door het jaar heen vergelijkbaar.

Ik hou ruwweg de indeling aan:
9 - 10: behoort tot de top 20 van het jaar
8: materiaal voor in mijn weeklijst en om te bewaren in mijn jaarlijst (en die bestaat uit zo'n 1000 tracks)
7 - 8: prima om een paar keer te horen, maar hoeft niet bewaard te blijven
6 - 7: niet interessant/ aan de saaie kant/ niet mijn ding, maar mag best een keer gehoord worden
5 - 6: voor mij hoeft 't niet; één keer maar nooit weer
3 - 5: ik houd dit geen drieënhalve minuut vol; forward naar de volgende
2 - 3: wat een rommel
1 - 2: wat een vreselijke rommel
0 - 1: ik heb moordneigingen

esteban schreef:

Officieel heeft Placebo 14 edities in De Afrekening gestaan, mocht je dat graag willen weten. Ze tellen de weken zonder uitzending niet mee. TWoD is momenteel koploper met 15 weken voor I don’t live here anymore.

Ik weet dat ze die weken niet meetellen bij hen, maar dat is dus volstrekte onzin, die 4 a 5 weken pauze in december/januari vind ik altijd uitermate irritant, dat is gewoon respectloos naar je eigen chart toe. Ik heb begrepen dat het tegenwoordig vooral budgettaire redenen bij StuBru heeft, maar Placebo wordt dus 6 weken niet genoteerd omdat er geen uitzending/afrekening is, dat kan toch niet.

Ik houd het dus zelf bij en ik heb The War On Drugs dus ook al op 21 weken staan, die kwam dus net als Placebo op 25 september binnen in de lijst!

OK. "Respectloos naar de chart toe!" Klinkt zo gewichtig allemaal.

Geen idee trouwens waar je dat opgevangen hebt, maar de afwezigheid van De Afrekening tijdens de jaarwisseling heeft op zich absoluut niets met budget te maken. Die twee staan los van elkaar. Bij StuBru zijn er in die periode altijd enkele vaste evenementen en uitzendingen, dat is traditie. Op een gegeven moment stopt het en is het aftellen naar De Eindafrekening. Daarna gaat het opnieuw van start. Nothing more, nothing less. Dit jaar was het iets langer dan doorgaans. Bij Radio 1 is er ook een pauze en maakt de VOX door het jaar heen eveneens plaats voor terugkerende events. De schaamteloosheid! (kidding, kidding)

We kletsen wat af hier, maar het gaat om de puntjes natuurlijk.
Daar komt ie:

7.3 ▸ Arlo Parks - Softly ▸
8.2 ▸ Baby Strange - Under The Surface ▸
7.5 ▸ Bandit - Sefton in the Summertime ▸
7.3 ▸ Baudelaire - Prayers ▸
8.0 ▸ Bloc Party - The Girls Are Fighting ▸
7.8 ▸ Blossoms - Ribbon Around The Bomb ▸
6.5 ▸ BLUAI - Dime Store ▸
7.8 ▸ Franz Ferdinand - Curious ▸
8.0 ▸ ILA - Leave Me Dry ▸
6.7 ▸ Intergalactic Lovers - Lost ▸
8.5 ▸ Lewsberg - Six Hills ▸
8.0 ▸ Personal Trainer - Key Of Ego ▸
7.6 ▸ PLOSIVS - Broken Eyes ▸
7.8 ▸ Retro Video Club - Faking ▸
6.5 ▸ Sevdaliza - High Alone ▸
5.5 ▸ Shaka Shams - Black Metal Rebel ▸
6.0 ▸ Tourist LeMC, Bert Ostyn - Sporen ▸
9.5 ▸ WIES - Bandje ▸

Arlo Parks: Een poppy lichtgewichtje, maar daarom nog niet onprettig om naar te luisteren. Jammer dat ie aan het begin van de luisterlijst zit, anders had ie mooi de gitaarliedjes gebroken.
Baby Strange: Een Schotse rock! En die rockt lekker door, al heb ik de afgelopen tijd al wel dertig van dit soort singles langs horen komen. Deze houdt zich daartussen prima staande, dat dan weer wel.
Bandit: Kijk, daar heb je nummertje eenendertig al. Bandit bezingt een park in hun thuisstad Liverpool. Net iets minder opvallend dan Baby Strange hiervoor.
Baudelaire: Hoppa, nummer tweeëndertig! Probeer ze nog maar uit elkaar te houden tegenwoordig... De debuutsingle van deze gloednieuwe Britse band zit wat meer in de postpunk-hoek dan de twee tracks hiervoor, maar springt er ook wat minder uit.
Bloc Party: De opvolger van 'Traps', die ik erg lekker vond klinken. 'The girls are fighting' overtuigt mij net wat minder. Het sterke punt van de band is de kenmerkende stem van Kele Ukelel e en ook de solo die er in zit klinkt opvallend. En zoveel liedjes over een bitch fight waarbij de hair extensions in het rond vliegen zijn er nou ook weer niet gemaakt.
Blossoms: Dat klinkt dan weer een stuk luchtiger dan de vier voorgangers, en da's een prettige gewaarwording. Nog niet genoeg voor een achtje, maar de afwisseling is welkom.
Bluai: De eerste van de drie winnaars van De Nieuwe Lichting in deze nieuwe lichting: het dameskwartetje Bluai. 't Is maar goed dat ze na 2 minuten even wat heftiger de gitaar aanslaan, want het dreutelde wel erg monotoon voort.
Franz Ferdinand: FF is niet op z'n best op de meest recente singles; van een topband afgezakt naar de middelmaat. Het concert dat ik een paar jaar terug van hen bezocht was echt een topfeestje en daar zal deze single wellicht ook prima bij passen, maar zo thuis op de bank overtuigen ze mij niet van hun goede bedoelingen.
ILA: De tweede van De Nieuwe Lichting; klinkt gelukkig een stuk steviger dan Bluai. Lekkere opbouw, dame en heren!
Intergalactic Lovers: Ja, ach, aardig synth-deuntje, maar ik kan er niet zoveel mee.
Lewsberg: Ja hier kan ik dus wel wat mee. Lekker monotoon doordenderende beat, fraaie afstandelijke spoken word-zang en een paar heerlijk gruwelijk valse soli. Lekker dit, en dat gewoon uit Rotjeknor.
Personal Trainer: De Nederlanders springen er uit vandaag! Uit Mokum komt ook prima muziek; op 'Key of ego' gebeurt een hoop. Dat klinkt af en toe lelijk, maar da's bewust, dus dan mag het. En da's af en toe opvallend, zoals die strijkers die uit de computer komen. Plaatje waarop wat te ontdekken valt.
Plosivs: Deze mannen doen wat minder ingewikkeld: gewoon een pittig punknummer. Waarvan er al zoveel zijn, inderdaad, maar waarvan je er ook nooit genoeg gehoord kunt hebben.
Retro Video Club: Wat jammer dat alles in deze lichting zo in hetzelfde straatje musiceert. Alleen Arlo Parks is tot nu toe afwijkend, maar de rest schuurt wel erg dicht tegen elkaar aan. Deze knalt er ook lekker in, maar ja, probeer ze allemaal maar eens uit elkaar te houden hè.
Sevdaliza: Ik hoor dat dit goed is, maar het is helaas niet aan mij besteed. Kan Sevda ook niks aan doen, dus ze krijgt een voldoende.
Shaka Shams: De laatste Nieuwe Lichting. Hoe vaker ik 'm hoor, hoe lelijker ie wordt. In het 'Maak kennis met'-topic gaf ik 'm een 5.8. Er gaan nog een paar tienden af.
Tourist LeMC: Misschien is dit wel razend knap gemaakt, misschien is deze man een genie, maar is mis gewoon het gen dat hiphop kan waarderen. Dit valt dus in die categorie 'één keer, maar nooit weer'. 5.2
Wies: Het beste is voor het laatst bewaard! Bekijk vooral de clip en je snapt 't: het stevige statement van Wies over de impact van de corona-beperkingen op de culturele sector. En de neerbuigende manier waarop onze premier daarmee omgaat. En Wies is nog net op tijd, want de wereld is al bijna 'open'. Wies knalt de emotie eruit; erg sterk!

Daar zitten, een beetje zoals verwacht, veel goede punten tussen. Kwam ik vroeger maar met dergelijke rapporten thuis. Gaan we voor een FEB TOP 10 waar het dringen is door 7+ scores?

Wat Shaka Shams betreft, is het hier helemaal omgekeerd. Al begrijp ik dat dit absoluut niet ieders ding zal zijn.

Nou je 't zegt, er zit er maar eentje onder de 6 tussen.
Ik gun je Shaka Shams van harte; ik verwacht de 2-tjes voor Wies nog wel binnen te krijgen

12.4 ▸ Arlo Parks - Softly ▸ 5.1
15.9 ▸ Baby Strange - Under The Surface ▸ 7.7
14.3 ▸ Bandit - Sefton in the Summertime ▸6.8
14.2 ▸ Baudelaire - Prayers ▸ 6.9
15.0 ▸ Bloc Party - The Girls Are Fighting ▸ 7.0
14.2 ▸ Blossoms - Ribbon Around The Bomb ▸ 6.4
12.5 ▸ BLUAI - Dime Store ▸ 6.0
12.5 ▸ Franz Ferdinand - Curious ▸ 4.7
15.5 ▸ ILA - Leave Me Dry ▸ 7.5
12.8 ▸ Intergalactic Lovers - Lost ▸ 6.1
16.8 ▸ Lewsberg - Six Hills ▸ 8.3
14.6 ▸ Personal Trainer - Key Of Ego ▸ 6.6
14.9 ▸ PLOSIVS - Broken Eyes ▸ 7.3
14.1 ▸ Retro Video Club - Faking ▸ 6.3
14.3 ▸ Sevdaliza - High Alone ▸ 7.8
12.1 ▸ Shaka Shams - Black Metal Rebel ▸ 6.6
10.4 ▸ Tourist LeMC, Bert Ostyn - Sporen ▸ 4.4
17.5 ▸ WIES - Bandje ▸ 8.0

WIES krijgt een extra punt voor het 'oe-oeh' op het einde

De oe-oeh-tjes van Blossoms vind ik anders ook wel tof. 't Merendeel van deze lichting klinkt niet slecht, toch ook een paar mindere dingen.

esteban schreef:
OK. "Respectloos naar de chart toe!" Klinkt zo gewichtig allemaal.

Geen idee trouwens waar je dat opgevangen hebt, maar de afwezigheid van De Afrekening tijdens de jaarwisseling heeft op zich absoluut niets met budget te maken. Die twee staan los van elkaar. Bij StuBru zijn er in die periode altijd enkele vaste evenementen en uitzendingen, dat is traditie. Op een gegeven moment stopt het en is het aftellen naar De Eindafrekening. Daarna gaat het opnieuw van start. Nothing more, nothing less. Dit jaar was het iets langer dan doorgaans. Bij Radio 1 is er ook een pauze en maakt de VOX door het jaar heen eveneens plaats voor terugkerende events. De schaamteloosheid! (kidding, kidding)

Vaste evenementen, tradities, dat speelt eigenlijk niet meer zo, en die kun je ook plannen tijdens reguliere uitzendingen in plaats van tijdens de tijd dat je je eigen chart normaliter doet, De Eindafrekening werd volgens mij niet eens op een zaterdag gedaan dit jaar en een weekje (of 2) overslaan tussen kerst en nieuwjaar, dat zou ik nog begrijpelijk vinden, maar dan doen ze op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar ook nog een David Bowie top 50, prima, maar waarom i.p.v. De Afrekening?

Dat van dat budgettaire heb ik opgepikt of het forum van Dutch Charts, daar zitten tegenwoordig veel mensen, die vroeger op het forum van Ultratop zaten en die blijkbaar wat inroads hebben bij StuBru, blijkbaar moeten er veel vakantiedagen opgemaakt worden door DJ's in december.

16.2 ▸ Arlo Parks - Softly ▸ 3.8
22.8 ▸ Baby Strange - Under The Surface ▸ 6.9
21.6 ▸ Bandit - Sefton in the Summertime ▸7.3
18.9 ▸ Baudelaire - Prayers ▸ 4.7
22.5 ▸ Bloc Party - The Girls Are Fighting ▸ 7.5
21.0 ▸ Blossoms - Ribbon Around The Bomb ▸ 6.8
17.1 ▸ BLUAI - Dime Store ▸ 4.6
19.5 ▸ Franz Ferdinand - Curious ▸ 7.0
21.9 ▸ ILA - Leave Me Dry ▸ 6.4
17.7 ▸ Intergalactic Lovers - Lost ▸ 4.9
18.0 ▸ Lewsberg - Six Hills ▸ 1.2
20.1 ▸ Personal Trainer - Key Of Ego ▸ 5.5
20.1 ▸ PLOSIVS - Broken Eyes ▸ 5.2
21.6 ▸ Retro Video Club - Faking ▸ 7.5
18.9 ▸ Sevdaliza - High Alone ▸ 4.6
15.6 ▸ Shaka Shams - Black Metal Rebel ▸ 3.5
13.5 ▸ Tourist LeMC, Bert Ostyn - Sporen ▸ 3.1
25.5 ▸ WIES - Bandje ▸ 8.0

En de punten voor de nummers uit de Outlaw 41 en Free40, die we niet meegenomen hebben:
4.8 ▸Eno - Good Together▸4.8
4.8 ▸Holly Humberstone - London Is Lonely▸4.8
3.5 ▸Lynks - Silly Boy▸3.5
3.7 ▸Melody's Echo Chamber - Looking Backward▸3.7
6.5 ▸Meltheads - Sweet Monica▸6.5
8.0 ▸Red Hot Chili Peppers - Black Summer▸8.0
7.2 ▸The Rills - Do It Differently ▸7.2
6.5 ▸Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters▸6.5
2.0 ▸The Smile - The Smoke▸2.0

Ik ga niet meer alles beschrijven, met name Lewsberg vond ik vreselijk en Wies was het beste, kort, maar bondig!

SBube schreef:
(quote)

Vaste evenementen, tradities, dat speelt eigenlijk niet meer zo, en die kun je ook plannen tijdens reguliere uitzendingen in plaats van tijdens de tijd dat je je eigen chart normaliter doet, De Eindafrekening werd volgens mij niet eens op een zaterdag gedaan dit jaar en een weekje (of 2) overslaan tussen kerst en nieuwjaar, dat zou ik nog begrijpelijk vinden, maar dan doen ze op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar ook nog een David Bowie top 50, prima, maar waarom i.p.v. De Afrekening?

Goh, ik denk vooral: Wat maakt het eigenlijk uit? Ik kan er mij in ieder geval niet aan storen. Totaal geen issue alhier.

Dat van dat budgettaire heb ik opgepikt of het forum van Dutch Charts, daar zitten tegenwoordig veel mensen, die vroeger op het forum van Ultratop zaten en die blijkbaar wat inroads hebben bij StuBru, blijkbaar moeten er veel vakantiedagen opgemaakt worden door DJ's in december.

Vaste evenementen en dergelijke, dat speelt bij de zenders van de VRT absoluut een rol. En die vaste vakantieperiodes bij het personeel, dat is decennia lang zo. Het is ook traditie dat we dan eens oudgedienden horen, etc. That's just the way it is. Je kan je bij de VRT-zenders zelfs wat laten leiden door de schoolvakanties op dat vlak, dat zijn de typische verlofperiodes en vaak ook de start van een programmatie en/of presentatie-wissel voor het komende seizoen.

Er worden daarginds blijkbaar wat dingen aan elkaar gelinkt die niet persé verbonden zijn. Budgettair? Neen. Maar goed, voor ik de inroad-kaart moet trekken, even meegeven dat ik daar verder niet meer ga over uitweiden.* Het ging hierom: We hebben beide een ander idee over het gegeven dat De Afrekening een paar edities overslaat en of dat nu wel of niet irritant is. En dat is OK.

* Die tijd moet ik dringend besteden aan het (her)beluisteren van de nieuwe lichting!

PS: Red Hot Chili Peppers doet volgende week mee. Voorlopig echter niet even hard onder de indruk als jij, SBube. Misschien heeft het nog wat luisterbeurten nodig. Wél eens wat Lewsberg betreft. Yuk!

22.5 ▸ Arlo Parks - Softly ▸ 6.3
29.3 ▸ Baby Strange - Under The Surface ▸ 6.5
27.4 ▸ Bandit - Sefton in the Summertime ▸5.8
26.5 ▸ Baudelaire - Prayers ▸ 7.7
27.0 ▸ Bloc Party - The Girls Are Fighting ▸ 4.5
25.3 ▸ Blossoms - Ribbon Around The Bomb ▸4.3
24.6 ▸ BLUAI - Dime Store ▸ 7.5
26.5 ▸ Franz Ferdinand - Curious ▸ 7.0
29.7 ▸ ILA - Leave Me Dry ▸ 7.8
23.7 ▸ Intergalactic Lovers - Lost ▸ 6.0
28.0 ▸ Lewsberg - Six Hills ▸ 10.0
24.7 ▸ Personal Trainer - Key Of Ego ▸ 4.6
28.3 ▸ PLOSIVS - Broken Eyes ▸ 8.2
26.9 ▸ Retro Video Club - Faking ▸ 5.3
25.3 ▸ Sevdaliza - High Alone ▸ 6.4
20.4 ▸ Shaka Shams - Black Metal Rebel ▸ 4.8
15.5 ▸ Tourist LeMC, Bert Ostyn - Sporen ▸ 2.0
33.3 ▸ WIES - Bandje ▸ 7.8

Velvet Underground is dood, leve Lewsberg. Zo geweldig... paar keer live gezien. heerlijke geluiden. Hun eerste album vind ik ook erg goed, 2e viel daarmee vergeleken een beetje tegen maar deze single is helemaal terug naar het eerste geluid.
Paar goede ontdekkingen die ik zeker meer ga luisteren en uitzoeken: Ila, Plosivs, Bluai.
Van Wies vind ik het jammer dat er niet een vergelijkbaar nummer op hun album staat, dat had best gemogen, even lekker los gaan. Blijkbaar kunnen ze dat alleen als ze echt boos zijn ofzo.

Hola, een 10!

Het spijt me op voorhand, ranja.

Een matige week zonder echte positieve uitschieters. Baudelaire en ILA bevielen het meest. Waarom WIES zo goed beoordeeld wordt begrijp ik niet goed. Ik vind het één van de minste van deze lichting

29.5 ▸ Arlo Parks - Softly ▸ 7,0
35.8 ▸ Baby Strange - Under The Surface ▸ 6,5
33.4 ▸ Bandit - Sefton in the Summertime ▸6,0
34.0 ▸ Baudelaire - Prayers ▸ 7,5
34.0 ▸ Bloc Party - The Girls Are Fighting ▸ 7,0
31.3 ▸ Blossoms - Ribbon Around The Bomb ▸6,0
31.6 ▸ BLUAI - Dime Store ▸ 7,0
31.5 ▸ Franz Ferdinand - Curious ▸ 5,0
37.0 ▸ ILA - Leave Me Dry ▸ 7,3
30.7 ▸ Intergalactic Lovers - Lost ▸ 7,0
34.0 ▸ Lewsberg - Six Hills ▸ 6,0
29.7 ▸ Personal Trainer - Key Of Ego ▸ 5,0
35.3▸ PLOSIVS - Broken Eyes ▸ 7,0
33.9 ▸ Retro Video Club - Faking ▸ 7,0
31.8 ▸ Sevdaliza - High Alone ▸ 6,5
25.9 ▸ Shaka Shams - Black Metal Rebel ▸ 5,5
19.5 ▸ Tourist LeMC, Bert Ostyn - Sporen ▸4,0
38.8 ▸ WIES - Bandje ▸ 5,5

Simon77 schreef:
Waarom WIES zo goed beoordeeld wordt begrijp ik niet goed. Ik vind het één van de minste van deze lichting

De boodschap van Wies komt vooral over in combinatie met de clip. Wil misschien niet zeggen dat ie er voor jou dan beter op wordt, maar het is wel duidelijk waar ze zich nou zo boos over maken

chartsmaster schreef:
De boodschap van Wies komt vooral over in combinatie met de clip. Wil misschien niet zeggen dat ie er voor jou dan beter op wordt, maar het is wel duidelijk waar ze zich nou zo boos over maken
Ik had wel al eens gelezen dat het een reactie was op een uitspraak van Rutte. De clip nog even bekeken, maar ik blijf bij mijn oordeel

Simon77 schreef:
ik blijf bij mijn oordeel

Gezien de enen die aan Lewsburg uitgedeeld (gaan) worden valt die vijfenhalf nog best mee

36.5 ▸ Arlo Parks - Softly ▸ 7
43.8 ▸ Baby Strange - Under The Surface ▸ 8
40.4 ▸ Bandit - Sefton in the Summertime ▸ 7
41.0 ▸ Baudelaire - Prayers ▸ 7
42.0 ▸ Bloc Party - The Girls Are Fighting ▸ 8
38.3 ▸ Blossoms - Ribbon Around The Bomb ▸ 7
37.6 ▸ BLUAI - Dime Store ▸ 6
38.5 ▸ Franz Ferdinand - Curious ▸ 7
43.0 ▸ ILA - Leave Me Dry ▸ 6
38.7 ▸ Intergalactic Lovers - Lost ▸ 8
39.0 ▸ Lewsberg - Six Hills ▸ 5
37.7 ▸ Personal Trainer - Key Of Ego ▸ 8
43.3 ▸ PLOSIVS - Broken Eyes ▸ 7
41.9 ▸ Retro Video Club - Faking ▸ 8
38.8 ▸ Sevdaliza - High Alone ▸ 7
31.9 ▸ Shaka Shams - Black Metal Rebel ▸ 6
26.5 ▸ Tourist LeMC, Bert Ostyn - Sporen ▸ 7
43.8 ▸ WIES - Bandje ▸ 5

De prijs voor leukste liedjes deze week gaat naar Personal Trainer en Baby Strange.

42.5 ▸ Arlo Parks - Softly ▸ 6.0
50.8 ▸ Baby Strange - Under The Surface ▸ 7.0
48.4 ▸ Bandit - Sefton in the Summertime ▸ 8.0
48.0 ▸ Baudelaire - Prayers ▸ 7.0
48.0 ▸ Bloc Party - The Girls Are Fighting ▸ 6.0
45.8 ▸ Blossoms - Ribbon Around The Bomb ▸ 7.5
44.1 ▸ BLUAI - Dime Store ▸ 6.5
44.5 ▸ Franz Ferdinand - Curious ▸ 6.0
48.5 ▸ ILA - Leave Me Dry ▸ 5.5
46.7 ▸ Intergalactic Lovers - Lost ▸ 8.0
41.0 ▸ Lewsberg - Six Hills ▸ 2.0
39.7 ▸ Personal Trainer - Key Of Ego ▸ 2.0
49.3 ▸ PLOSIVS - Broken Eyes ▸ 6.0
48.4 ▸ Retro Video Club - Faking ▸ 6.5
45.8 ▸ Sevdaliza - High Alone ▸ 7.0
40.4 ▸ Shaka Shams - Black Metal Rebel ▸ 8.5
33.5 ▸ Tourist LeMC, Bert Ostyn - Sporen ▸ 7.0
50.8 ▸ WIES - Bandje ▸ 7.0

Hoe meer ik deze lichting beluisterde, hoe minder enthousiast ik werd van bepaalde nummers. Komt eigenlijk zelden voor, meestal stijgen songs in mijn waardering. Hier zijn een paar zeven-tjes naar zes geëvolueerd. 't Is gevoelsmatig ook wat veel van 't zelfde, dat speelt in het nadeel I guess.

Jullie weten ondertussen wel dat ik niet echt van de extremen ben, al zeker niet naar beneden toe. Maar het duo Lewsberg / Personal Trainer vlak na elkaar, dat stelde mijn geduld serieus op de proef. Mijn speakers vlogen net niet door het raam. Maar goed, zelf stormschade veroorzaken gaat er ook wel wat over. Bij momenten onuitstaanbaar irritant.

Zeg esteban, brompot! Ah, maar ben erg blij met Bandit en Blossoms, dat zijn weeklijst-kanshebbers. Intergalactic Lovers en Shaka Shams (De Nieuwe Lichting -StuBru- winnaar) hebben er gegarandeerd een plaats. Sowieso vind ik alles vanaf 7.0 wel een duimpje waard hoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:29 uur

geplaatst: vandaag om 15:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.